Skrevet av Emne: KM  (Lest 22652 ganger)

Utlogget Bigmc

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 855
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 855

SV: KM
« #45 : 23. mai 2004, 15:45 »
vi var vel  19 løftere som deltok på moi open største delen var fra Gandal
MÅL: 312,5 i benkpress

Jeg er benkpresser og stolt av det.
Benkpress er toppidrett

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: KM
« #46 : 23. mai 2004, 18:05 »

Det var mye bra løfting på KM Oslo-Askershus-Østfold. Det var første gangen jeg var hoveddommer på et stevne større enn klubbstevne, og jeg tror jeg klarte meg nogenlunde bra uten å gjøre noen store tabber.

Sterkestesomfinns var i form og lo opp ny kretsrekord på 195,5 i bøy. 107,5 i benk gikk også greit opp (norsk rekord). Metalman gjorde en bra figur og tynte ut maksimalt i siste markløft. Men hva i alle dager holdt du på med i første benk når du hadde t-skjorte under benkskjorta (!!!!!). Stridsmøy løftet uten utstyr i bøy og mark, og vektene føyk opp som om de skulle vært laget av skumgummi. I benken føyk vektene også opp, og de to første forsøkene var så lette at jeg ble helt satt ut når hun misset siste forsøk. Jens Petter løftet også veldig bra (husker ikke nic'et hans?). HKID kan bli "hur bra som helst" hvis han vil. Veldig fine og kontrollerte løft. Ulf Johansen imponerte med 9 godkjente og perser i alle øvelser. Hans Martin på 64 år blir aldri gammel, og satte enda en ny norsk rekord. Han kommer sikkert til å sette rekorden til han er minst 100 år. Marion på 18 år som er den nyeste løfteren i Kraftsport er sjokkerende sterk med tanke på alder og kroppsvekt. Hun kan bli sinnssykt bra. På siste klubbstevne så var det et par av oss som aldri hadde sett henne løfte før. Vi lurte på hva i alle dager dette var når hun plutselig gikk bort til stanga og gjorde 2 reps i bøy uten ustyr på en vekt vi trodde var 70 kg. Vi synes det var imponerende med tanke på at hun er 18 år og "veier ingen ting", som noen av løfterne i Kraftsport sier. Når vi forstod at det var 90 kg på stanga så ble vi stående der paralyserte med åpen munn.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget IronMind

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 259

SV: KM
« #47 : 23. mai 2004, 18:47 »
Klarte deg bra du ja. Det eneste som var litt spes. var at du sa bøy før jeg hadde sett opp! Hva var hensikten med det egentlig?
25 år - 188 cm - 88 kg
RAW: Mark: 210 Benk 142,5 KB: 180

Mesterinne

  • Gjest
SV: KM
« #48 : 23. mai 2004, 21:03 »
Fra IPFs reglement (står ingen ting om å se opp):

2.   Etter at stangen er tatt ut av stativet (løfteren kan motta hjelp fra skivepåsetterne m.h.t. å ta stangen ut av stativet), skal løfteren gå bakover for å finne den riktige startposisjon. Når han står helt stille, oppreist med låste knær og stangen i den riktige posisjon, vil overdommeren gi signal til at løftet kan begynne. Signalet skal bestå av en nedadgående bevegelse med armen og den hørlige ordre "Squat" (”bøy”). Før løfteren mottar signalet ”Squat”, kan han foreta de endringer som reglene tillater m.h.t. å korrigere sin utgangsposisjon, uten at han skal straffes for det. Av sikkerhetsmessige årsaker vil løfteren bli bedt om å sette stangen tilbake (replace) i stativet sammen med en bakoverbevegelse av armen fra overdommerens side, hvis han etter 5 sekunder ikke er i den korrekte stilling for å påbegynne løftet.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: KM
« #49 : 23. mai 2004, 21:07 »
Klarte deg bra du ja. Det eneste som var litt spes. var at du sa bøy før jeg hadde sett opp! Hva var hensikten med det egentlig?

Hensikten var at du skulle bøye knærne og la kroppen gå ned inntil overflaten av benene ved hofteleddet var lavere en toppen av knærne.

Jeg var nok flere ganger litt tidlig ute med "bøy" signalet, spesielt i første delen av stevnet. Men man trenger ikke nødvendigvis vente til løfteren ser opp før man gir signal. Reglene sier:

"When the lifter is motionless, erect with knees locked, and the bar properly positioned the Chief Referee will give the signal to begin the lift.".


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget IronMind

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 259

SV: KM
« #50 : 23. mai 2004, 21:21 »
Åja, da er det greit. Var ikke noe problem, men er bare vant til å få bøy signalet i det jeg ser opp.
 En ting til.. Du husker det vel sikkert ikke, men visst du skulle huske: Jeg løfta i 90 kg ungdom og startet på 200 i mark. Jeg fikk underkjent alle tre forsøka.. de to første forsøkene tror jeg det var fordi jeg dro mye på låra.. men, syns ikke jeg gjorde det på siste.. husker du hva jeg gjorde galt der? Var sikkert riktig at det var underkjent, bare lurer på hva jeg gjorde galt! Fikk riktig nok 1/3 hvite på siste da.
25 år - 188 cm - 88 kg
RAW: Mark: 210 Benk 142,5 KB: 180

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: KM
« #51 : 23. mai 2004, 21:38 »
Åja, da er det greit. Var ikke noe problem, men er bare vant til å få bøy signalet i det jeg ser opp.
 En ting til.. Du husker det vel sikkert ikke, men visst du skulle huske: Jeg løfta i 90 kg ungdom og startet på 200 i mark. Jeg fikk underkjent alle tre forsøka.. de to første forsøkene tror jeg det var fordi jeg dro mye på låra.. men, syns ikke jeg gjorde det på siste.. husker du hva jeg gjorde galt der? Var sikkert riktig at det var underkjent, bare lurer på hva jeg gjorde galt! Fikk riktig nok 1/3 hvite på siste da.

Du fikk underkjent av samme grunn som de to første løftene, dvs avlasting av stanga på lårene. Det var mindre i siste forsøk, men nok til å få underkjent av to dommere. Du drar/lener deg såpass mye bakover  i øverste delen av løftet at det er vanskelig å unngå å avlaste stanga. Men det siste forsøket var mye bedre enn de to første.

En annen ting du bør passe på litt er at du har tendenser til å ha litt for mye bøyde knær både ved starten og slutten av løftet i knebøy.

Må si at du er veldig sterk til å være ungdomsløfter. Stå på!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

SV: KM
« #52 : 23. mai 2004, 21:44 »
Litt trist for at jeg ikke fikk til å løfte med skjorta.. Dreit meg ut på første benkløftet og! Har funnet ut i ettertid at det var mange fra forumet på KM som ikke jeg visste at var her, for eksempel.. nå vet jeg hvem du er JanB Smiley
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget IronMind

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 259

SV: KM
« #53 : 23. mai 2004, 21:50 »


Du fikk underkjent av samme grunn som de to første løftene, dvs avlasting av stanga på lårene. Det var mindre i siste forsøk, men nok til å få underkjent av to dommere. Du drar/lener deg såpass mye bakover  i øverste delen av løftet at det er vanskelig å unngå å avlaste stanga. Men det siste forsøket var mye bedre enn de to første.

En annen ting du bør passe på litt er at du har tendenser til å ha litt for mye bøyde knær både ved starten og slutten av løftet i knebøy.

Må si at du er veldig sterk til å være ungdomsløfter. Stå på!

Ja, det var det som var problemet da og ja. Hmm.. har aldri hatt noe problem med det før. Men, tror teknikken min i markløft er gjennomført elendig egentlig.

Hmm.. bøyde knær? Det har jeg ikke lagt merke til..Kan det være grunn nok til å få underkjent eller?

Takk takk! Men, formen var elendig i helga=( Knebøya 220 uten problemer for to uker siden. Nå var 210 veldig tungt. Dro også 205 i mark lett for fjorten dager siden.
25 år - 188 cm - 88 kg
RAW: Mark: 210 Benk 142,5 KB: 180

Mesterinne

  • Gjest
SV: KM
« #54 : 23. mai 2004, 21:52 »
Trener du sammen med noen som kan korrigere teknikken din? Du er jo sterk, synd når du ikke får godkjent løftene dine!

PS: Ikke lurt å perse et par uker før konkurranse, spar heller på kruttet til konkurransedagen  Wink

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

SV: KM
« #55 : 23. mai 2004, 21:56 »

 Ja, det var det som var problemet da og ja. Hmm.. har aldri hatt noe problem med det før. Men, tror teknikken min i markløft er gjennomført elendig egentlig.

Hmm.. bøyde knær? Det har jeg ikke lagt merke til..Kan det være grunn nok til å få underkjent eller?

Takk takk! Men, formen var elendig i helga=( Knebøya 220 uten problemer for to uker siden. Nå var 210 veldig tungt. Dro også 205 i mark lett for fjorten dager siden.
Imponerende styrke på deg! Du hadde nok tjent mange flere kg hvis du hadde fått bedre teknikk på marken din. Du kommer til J-NM i år? Spis deg opp i -100kg, så skal jeg love å gi deg en skikkelig battle Wink
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget IronMind

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 259

SV: KM
« #56 : 23. mai 2004, 22:13 »
Trener du sammen med noen som kan korrigere teknikken din? Du er jo sterk, synd når du ikke får godkjent løftene dine!

PS: Ikke lurt å perse et par uker før konkurranse, spar heller på kruttet til konkurransedagen  Wink
Tja.. trener sammen med Torgeir Hansen som ble beste løfter, senior herrer. Han har vel litt peil.

Jada, men det for to uker siden var konkurranse! Seriestevne i Halden
25 år - 188 cm - 88 kg
RAW: Mark: 210 Benk 142,5 KB: 180

Mesterinne

  • Gjest
SV: KM
« #57 : 23. mai 2004, 22:18 »
Du skal vel være med på ungdomskurs med Dietmar i Halden i slutten av juni? Her kan du få bra korrigering av teknikk.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

SV: KM
« #58 : 23. mai 2004, 22:28 »
Hadde bare IronMind rettet treninga mot styrkeløft og glemt skøytegåinga hadde han hatt enda bedre resultater. Blir for mye utholdenhetstrening på deg Uttis!!

Utlogget IronMind

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 259

SV: KM
« #59 : 23. mai 2004, 22:33 »

Imponerende styrke på deg! Du hadde nok tjent mange flere kg hvis du hadde fått bedre teknikk på marken din. Du kommer til J-NM i år? Spis deg opp i -100kg, så skal jeg love å gi deg en skikkelig battle Wink
Takk Takk.. er ikke imponerende i forhold til deg men!
Har dratt mye mark fra kasse i det siste fordi jeg er svak i toppen av løftet. BLitt lite vanlig mark, så bør nok få trena ordetnlig mark for å få inn teknikken.

KOmmer på j-nm ja. Men, blir nok i -90. Hehe.. gidder ikke legge på meg 4 kg for så å bli slått!!
25 år - 188 cm - 88 kg
RAW: Mark: 210 Benk 142,5 KB: 180

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!