Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 119941 ganger)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #75 : 06. oktober 2010, 14:02 »
http://www.ostlendingen.no/sport/8211-hoydehus-er-ikke-dop-1.4041605

– Høydehus er ikke dop, sier 1.-amanuensis ved Norges idrettshøgskole, Dag Vidar Hanstad fra Elverum. Han har nettopp avlagt sin doktoravhandling som stort sett dreide seg om dop i ulike former.

Nå gidder jeg ikke bruke tid og energi på å diskutere dette, det blir jo bare for dumt. Jeg kan vel egentlig bare snakke for meg selv. Folk som bruker steroider og annen form for doping som står på dopinglisten fortjener absolutt INGEN respekt i idrettsmiljøet. De jukser, og får resultater som følge av dette. Det blir som å jukse på en skoleprøve, man oppnår resultater ved hjelp av ulovlige hjelpemidler. Høydehus, alkohol og tobakk er såvidt jeg vet tillatt innenfor idretten i Norge, noe dop og steroider ikke er.

Helgefylla: Noe 80% av norsk ungdom foretar seg for å ha det gøy sammen med venner.
Steroider og dop: Noe 1% absolutt må foreta seg fordi de ikke når opp på andre vis her i livet Smiley

Hva han der sier er har ikke en dritt og si..Skal jeg finne leger og forskere som sier det er akkurat det samme som skjer med høyde hus som epo?At det burde likestilles???Skal jeg det???Bare si fra..Så skal du få lese til du er grønn om den dobbelt moralen som er!

Disse idiotene på norges iddretts forbund osv,skjuler alt,sier blandt annet at astma medisin ikke funker på folk som ikke har astma..Noe som alle andre leger vet er piss..Idag var jeg hos astma spesialist,og sjekket oxygen opptak å lunge volum..Uten ventoline,så en gang med 15min etter et drag med ventoline..Klart forbedret med engang..Men jeg hadde ikke astma..Så hva dem sier kan du tørke deg i ræva med.Hør heller på forksere som ikke jobber for bukken med havresekken

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #76 : 06. oktober 2010, 14:16 »
Hahaha, det var det du kom frem til etter uttalelsen min? Dårlig valg av tall for å illustrere en forskjell og gjøre et poeng? Kunne ha fortsatt trenden og forklart hvor sprengt du var, men jeg får heller gjøre det motsatte og vise til kildebruken for uttalelsene mine, beklager at jeg ikke gjorde dette i det første innlegget, da det tydeligvis forvirret enkelte Smiley

http://nhi.no/trening/doping/ferre-enn-antatt-bruker-anabole-steroider-34143.html

Her ser vi at det er noe lavere enn 1% hos jenter, så beklager, jeg brukte for høye tall og glemte å presisere at dette gjaldt gutter. Jeg skrev ingen ting om ungdommer når jeg kommenterte steroidebruk.

http://www.aftenposten.no/helse/article3211954.ece

* Forbruk av alkohol blant 15–20-åringer har gått tilbake, etter en klar økning fra midten av 1990-tallet mot årtusenskiftet. Gutter drikker klart mer enn jenter.
* Nesten 80 prosent svarte at de hadde drukket alkohol.

Beklager, også her brukte jeg for høye tall.

For å kunne komme med en litt vettug sammenligning må jo begge % satsene gjelde for samme gruppe. Er helt sikker på at mer enn 1% av alle ungdom (gutter) bruker eller har brukt AAS.

Du svarte heller ikke på spørsmålet mitt. Er det bedre å gjøre noe bare fordi flere gjør det?

Uansett mener jeg steroider kun skal produseres hos lisensierte legemiddelselskaper og selges via apotek. Men jeg synes argumentene dine er latterlig dårlige med bruk av feilaktige/ulogiske sammeligninger.

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #77 : 06. oktober 2010, 14:32 »
Disse idiotene på norges iddretts forbund osv,skjuler alt,sier blandt annet at astma medisin ikke funker på folk som ikke har astma..Noe som alle andre leger vet er piss..Idag var jeg hos astma spesialist,og sjekket oxygen opptak å lunge volum..Uten ventoline,så en gang med 15min etter et drag med ventoline..Klart forbedret med engang..Men jeg hadde ikke astma..Så hva dem sier kan du tørke deg i ræva med.Hør heller på forksere som ikke jobber for bukken med havresekken
Men så er jo reglene blitt skjerpet også:
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3824982.ece

Dessuten er det vel en dårlig skjuit hemmelighet at hard kondisjonstrening i tjue minusgrader ikke er det sunneste du utsetter lungene dine for.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #78 : 06. oktober 2010, 14:44 »
Men så er jo reglene blitt skjerpet også:
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3824982.ece

Dessuten er det vel en dårlig skjuit hemmelighet at hard kondisjonstrening i tjue minusgrader ikke er det sunneste du utsetter lungene dine for.

Vet det,men tidligere har disse legene regel rett løyet til folket!!!

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #79 : 06. oktober 2010, 15:31 »
Skulle selv ønsket at doping ikke hadde noen effekt på annet enn syke mennesker. Har gitt honnør til Raymond da han faktisk har en del gode poenger, noe blant annet flere av debatantene har. Er selv dopingfri, men mitt syn på doping er vel egentlig ganske liberalt. Er i mot doping i organisert idrett, men kan allikevel skille mellom gode eller dårlige prestasjoner selv om doping er innblandet, (ref strongman, sykkelsport osv.) Regner med det er store mørketall i tilknyttning til forskjellige andre sporter og idretter, men dette tar heller ikke vekk gleden min ved å følge disse. Selv om jeg nok vil stille litt høyere fysiske prestasjoner til en som en "vet" doper seg.

Når det kommer til sammenligningen mellom alkohol og doping synest jeg faktisk det går an å dra en del paralleler. Drikker selv nesten aldri, blant annet fordi at siden jeg sier nei til dop, føler jeg det nesten hyklerisk når folk som er drita står å snakker om doping å hvor fælt dette er. Samtidig som alkohol brukes for å dra flere "sosiale" fordeler. Er vel dessuten ingen jeg har opplevd større press fra en venner og bekjente som fester omtrent hver uke (dessuten disse som er mest mot og kan minst om doping). Et resultat er at en velger bort en del av de sosiale, festene og sammenkomst, siden en omtrent er ønsket dersom en ikke drikker. Da kan en jo faktisk huske alt det dumme de andre har gjort.

Forøvrig er det vel få ting en opplever fører til mer aggresive konflikter en når rusede folk treffes i lag på byen. Har sett nok drit med alkohol, dog lite i nære kretser. Det sies at hasj er ingangen til mye skummel rus, men tviler på at noen av disse gikk utenom det lovlige middelet alkohol før de prøvde hasj :p

Ble mye tekst. Gidder ikke gå inn på røykerene en gang. Derimot er dopingmisbrukerne (misbrukere --> så lenge det ikke er til medisinsk nytte), de jeg merker minst negative ting mot, foruten å føle meg svak og det å bli mistenkt som doper.  :p

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #80 : 06. oktober 2010, 15:38 »
Når det kommer til saken synest jeg det er flott at politiet tar tak i slike saker. Da jeg mener det er viktig å sende riktige signaler om at lovverket skal bli opprettholdt.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #81 : 06. oktober 2010, 15:42 »
2) Uten at jeg har satt meg voldsomt inn i saken, så skjønner jeg folk som mener at politiet (justisdepartamentet) har en del snodige prioriteringer. Vi vet likevel ikke hvor mye som er tilfelle. Avisene er flinke til å slå opp slike saker som dette stort opp. Ikke alt får like mye publisitet, og det vil derfor kunne virke som at "viktigere" oppgaver blir nedprioritert. Det er likevel ingen tvil om at narkotika er et langt mer alvorlig samfunnsproblem, enn det steroider noengang vil ha. Gjenspeiles dette i bruken av ressurser/penger? Jeg håper det.

Interessant poeng. Det hersker liten tvil om at media skriver om det som antas å selge bra, ikke det som nødvendigvis er viktig. Dessuten er det vel kjent at vi er flinke til å finne det vi leter etter, så om vi ønsker å finne artikler som tyder på at politiet bruker mer tid på å oppklare dopkoking enn de bruker på å oppklare pedofilisaker, ja så finner vi det.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #82 : 06. oktober 2010, 15:54 »
Nå har jo media skrevet en del om at sedelighetssaker har ligget altfor lavt på politiets prioriteringslister. Ville bare nevne det. Dette er saker som bør ligge øverst sammen med drap og terror spør du meg.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #83 : 06. oktober 2010, 17:19 »
Det er vel de færreste som hater det fordi det gir muskler? Er vel andre ting bivirkninger som er mer utfordrende å bli sjarmert av.

LT

Hvilken andre??Roid rage..?Som er bevist hundre ganger at ikke finnes??At placeboen blir sintere???Det er at folk blir sterke..
Og ha mye større muskler den dem selv..Som gjør at folk hater det..

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #84 : 06. oktober 2010, 17:30 »
Og ha mye større muskler den dem selv..Som gjør at folk hater det..

At folk jukser seg til større muskler på hobbybasis gjør meg ingenting, folk får styre på som de vil, men når det gjelder idrett og konkurranser må vel du også klare å se at dette er juks? La oss si at vi er like smarte, og ville fått de samme karakterene på skolen, men jeg jukset for å få enda høyere karakterer, som igjen gjør at jeg får en jobb som vi ellers ville vært like kvalifisert for. Vil du ikke kalle dette for juks?
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #85 : 06. oktober 2010, 17:35 »
Nå tør jeg kanskje å gå ut i mørke, nå som det er mindre bolete folk ute!

Har selv ringt politiet og sagt fra om åpenlyst narkosalg midt på dagen, hvordan personen ser ut, og hvor han satt. Kom de? Nei.... Han fortsatt den neste timen++ å tilby personer ned i 12-14års(?) alder narkotika. Dette var forøvrig utenfor sentrum og ikke noe belastet område, og det handlet nok om å rekruttere brukere.  Nei jeg synes prioteringene er komiske til tider...

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #86 : 06. oktober 2010, 18:02 »
Nå tør jeg kanskje å gå ut i mørke, nå som det er mindre bolete folk ute!

Har selv ringt politiet og sagt fra om åpenlyst narkosalg midt på dagen, hvordan personen ser ut, og hvor han satt. Kom de? Nei.... Han fortsatt den neste timen++ å tilby personer ned i 12-14års(?) alder narkotika. Dette var forøvrig utenfor sentrum og ikke noe belastet område, og det handlet nok om å rekruttere brukere.  Nei jeg synes prioteringene er komiske til tider...

Hvis du vil at de skal komme må du gjøre som en kompis.Han knuste trynet på par av de med jernstang og da kom purken med en gang og tok han i stedet Smiley

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #87 : 06. oktober 2010, 18:05 »
Hvis du vil at de skal komme må du gjøre som en kompis.Han knuste trynet på par av de med jernstang og da kom purken med en gang og tok han i stedet Smiley
Han må virkelig ha noe imot narkotika... Men kanskje jeg engasjerte meg for lite ja Smiley

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #88 : 06. oktober 2010, 18:08 »
Hvilken andre??Roid rage..?Som er bevist hundre ganger at ikke finnes??At placeboen blir sintere???Det er at folk blir sterke..
Og ha mye større muskler den dem selv..Som gjør at folk hater det..

Er det bevisst hundre ganger at ikke steroider kødder med humøret ditt? De hundre bevisene vil jeg gjerne se. Kan du linke eller fortelle hvor du har det fra? Kjenner jeg er spent....

LT

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #89 : 06. oktober 2010, 18:45 »
Han må virkelig ha noe imot narkotika... Men kanskje jeg engasjerte meg for lite ja Smiley

Vel de truet feil mann.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!