Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 119924 ganger)

doomapple

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #195 : 07. oktober 2010, 18:57 »
Kan noen svare meg på dette: Om man finner resultater av EPO i kroppen til en utøver som allikevel har hemoglobininnehold i blodet som er innenfor grensene for hva som tillates, blir han da tatt i doping? Eller kan man da ikke bevise bruk av EPO?

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #196 : 07. oktober 2010, 20:27 »
Nei.att det er mulig..Topp idretts senteret bruker millionvis på og finne ut andre metoder og høyne det på..Men disk med deg er bare og glemme.Du skjønner ikke tegningen

Joda, jeg forstår greia. Greia er bare at man kan ikke forby folk å sove\trene i høyden. Det er samme som å fortelle noen at du får ikke lov å spise sunt, sove nok og trene riktig fordi det er bra for testosteron produksjonen din. Når noe øker eksempelvis testosteron eller dine røde blodceller på en naturlig måte klarer ikke jeg se problemet. Når man starter med nåler og piller, altså unaturlige midler forstår jeg helt klart at det blir sett på som doping. Ikke det at å tilføre ditt eget blod er "dop" i den forstand, men du forstår tegninga?

Jeg er i hovedsak enig med deg, men må si meg uenig i noen punkter ja.
Njoa

Utlogget POSEN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #197 : 07. oktober 2010, 20:35 »
Sitat fra: doomapple
Sitat fra: lolitz på I dag kl. 16:19
er det noe stoler enda mindre på, er det media. vg og dagbladet er verdt å bruke til opptenning engang!


hva prøvde du egentlig å skrive her?

"Er det noe jeg stoler enda mindre på, er det media. VG og Dagbladet er ikke verdt å bruke til opptenning en gang." Værsågod.

Utlogget snuterut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #198 : 07. oktober 2010, 20:45 »
Doping har vært i 100år snart nærmest...Og man alle vet at hjerte kars sykdommer ved store doser.
Høytblodtrykk og kolestrol..Er man flink med legen..Er det fint lite..
Holder man seg unna alt annet som jeg har nevnt tusen ganger..kan man fint bole lenge og slutte uten noe skader..Så lenge man holder seg til en normale doser!!!

Så sen virkningene  vet vi om nå..Noenlunde...Ikke verre en mange andre ting man får sen virkninger av..I dagens sammfunn..Eller for oss som jobber i annleggs bransjen.Der man går i alle slag gasser støv etc..Så er nåkk aas noe av det mindre farlig jeg har vært borti i mitt liv!!!

Så du boler selv?

neonX

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #199 : 07. oktober 2010, 21:13 »
Så du boler selv?

HAHAHAH... fy faen.. har du egentlig lest hele jævla tråden? Da har du nok vist om han har rørt noe eller ikke.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #200 : 07. oktober 2010, 22:44 »
Hehe.. Tongue

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #201 : 07. oktober 2010, 23:22 »
Man vil alltid få bivirkninger av bol. Det mest utbredde er dysleksi.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #202 : 08. oktober 2010, 02:54 »
Kan noen svare meg på dette: Om man finner resultater av EPO i kroppen til en utøver som allikevel har hemoglobininnehold i blodet som er innenfor grensene for hva som tillates, blir han da tatt i doping? Eller kan man da ikke bevise bruk av EPO?

Ikke så lenge man finner spor av epo..Stoffet..Og det er jo hundrevis av forskjellige man må lete etter...Så dem finner bare dem dem vet om..for noen produsenter har lagt in sporing i epoen

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #203 : 08. oktober 2010, 02:57 »
Joda, jeg forstår greia. Greia er bare at man kan ikke forby folk å sove\trene i høyden. Det er samme som å fortelle noen at du får ikke lov å spise sunt, sove nok og trene riktig fordi det er bra for testosteron produksjonen din. Når noe øker eksempelvis testosteron eller dine røde blodceller på en naturlig måte klarer ikke jeg se problemet. Når man starter med nåler og piller, altså unaturlige midler forstår jeg helt klart at det blir sett på som doping. Ikke det at å tilføre ditt eget blod er "dop" i den forstand, men du forstår tegninga?

Jeg er i hovedsak enig med deg, men må si meg uenig i noen punkter ja.

Ser hva du mener ja,delvis enig jeg og.Men uansett høye hemoglobin nivåer som er langt over normalt.Burde vært straffet uansett..Når man bevist ligger i trykk kammer og i høyden for og oppnå dette..Blir det dobbelt moral og dømme andre pga en sprøyte..Hva som er mest naturlig kan jo diskuteres ja..Men etter mitt syn. er ingen av delene det!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #204 : 08. oktober 2010, 03:01 »
Man vil alltid få bivirkninger av bol. Det mest utbredde er dysleksi.

Den var morsom :-)Funny man!!!.

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #205 : 08. oktober 2010, 04:28 »
Kan noen svare meg på dette: Om man finner resultater av EPO i kroppen til en utøver som allikevel har hemoglobininnehold i blodet som er innenfor grensene for hva som tillates, blir han da tatt i doping? Eller kan man da ikke bevise bruk av EPO?
EPO er en syntetisk versjon av et naturlig hormon som stimulerer til produksjon av rødeblodlegemer. (I hvertfall de første generasjonene med EPO) Derfor vil alle spor av EPO i blodet være doping på samme måte som alle spor av syntetiske steroider vil være doping, uavhengig av muskelstørrelse og styrke. Når det kommer til hemoglobininnhold i blodet så er det vel ikke noen konkret grense? Slik jeg hadde forstått dette med "blodpassene" så ser man etter store forandringer i forhold til tidligere blodprøver.

Ellers så har vi vel enda forbud mot bruk av høydehus i Norge.* Personlig syns jeg det er greit på samme måte som at intravenøs næring er forbudt. Selv om det egentlig bare er mer praktisk, i likhet med det å slippe og reise for å få høydeopphold.

*http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article556289.ece

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #206 : 08. oktober 2010, 07:33 »
Ser hva du mener ja,delvis enig jeg og.Men uansett høye hemoglobin nivåer som er langt over normalt.Burde vært straffet uansett..Når man bevist ligger i trykk kammer og i høyden for og oppnå dette..Blir det dobbelt moral og dømme andre pga en sprøyte..Hva som er mest naturlig kan jo diskuteres ja..Men etter mitt syn. er ingen av delene det!!

Så man skal straffe folk som bor og er oppvokst i høyden, og som er gode i sin idrett?
Smiley

neonX

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #207 : 08. oktober 2010, 08:11 »
Så man skal straffe folk som bor og er oppvokst i høyden, og som er gode i sin idrett?
Dopede munker fra Nepal

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #208 : 08. oktober 2010, 09:28 »
Man vil alltid få bivirkninger av bol. Det mest utbredde er dysleksi.

Heldigvis er bivirkningen du sliter med særlig mindre utbredt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #209 : 08. oktober 2010, 10:17 »
EPO er en syntetisk versjon av et naturlig hormon som stimulerer til produksjon av rødeblodlegemer. (I hvertfall de første generasjonene med EPO) Derfor vil alle spor av EPO i blodet være doping på samme måte som alle spor av syntetiske steroider vil være doping, uavhengig av muskelstørrelse og styrke. Når det kommer til hemoglobininnhold i blodet så er det vel ikke noen konkret grense? Slik jeg hadde forstått dette med "blodpassene" så ser man etter store forandringer i forhold til tidligere blodprøver.

Ellers så har vi vel enda forbud mot bruk av høydehus i Norge.* Personlig syns jeg det er greit på samme måte som at intravenøs næring er forbudt. Selv om det egentlig bare er mer praktisk, i likhet med det å slippe og reise for å få høydeopphold.

*http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article556289.ece

Tror man opererer med hemoglobinverdider på 17,5 og 16 for mann/kvinne i langrenn. Dt gir vel i første omgang en bitteliten karantene på noen få dager.
edit: Mulig man kun ser på utvikling i blodprofiler nå, men har vel også noen "helsegrenser"
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!