Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 123645 ganger)

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #240 : 08. oktober 2010, 19:57 »
vil tro amfetamin og andre sentralstimulerende midler er verre

Er vel en god kombinasjon vil jeg tro. Feit gymrotte, masse orale steroider, sentralstimulerende i treningssamennenheng og sentralstimulerende i privat sammenheng. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at det ikke er sunt.

Utlogget gambino

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #241 : 08. oktober 2010, 22:06 »
de som mener politiet bruker mye resurser her i landet bør ta en titt på linken under å se hva som foregår i sverige om dagen.

http://m.thelocal.se/29432/20101005/



GAMBINO

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #242 : 08. oktober 2010, 22:13 »
.HYKLERE ER DEM SOM SIER NEI MOT EPO,MEN HØYDEHUS TRYKK VOGNER OG SENGER ETC ER OK...!!!

[/quote]
kan vere eg tar feil, men eg har høyrt det at ein ikkje klarar å oppnå stort høgre verdiar en det som er tillatt kun ved hjelp av høgdetrening/høgdehus... altså dei må bruke evt epo for å få så høge verdiar.
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #243 : 08. oktober 2010, 22:17 »
Bjørn dæhlie og hans kumpaner sov i høydehus og lå vel godt over det som hadde vært tillatt i dag på hematokrit. Flere nordmenn har tidligere blitt nektet start pga høye verdier, deriblant erling jevne så vidt jeg husker. Vi brukte nok ikke EPO men vi gjorde mye rart i norge på 90 tallet vi også. Ikke uten grunn av vi både holdt følge med og slo gjennomdopede russere, italienere og finner i flere tiår.

Utlogget gambino

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #244 : 08. oktober 2010, 22:23 »
Bjørn dæhlie og hans kumpaner sov i høydehus og lå vel godt over det som hadde vært tillatt i dag på hematokrit. Flere nordmenn har tidligere blitt nektet start pga høye verdier, deriblant erling jevne så vidt jeg husker. Vi brukte nok ikke EPO men vi gjorde mye rart i norge på 90 tallet vi også. Ikke uten grunn av vi både holdt følge med og slo gjennomdopede russere, italienere og finner i flere tiår.

den største fordelen vi hadde på den tiden var en type slipemaskin til skiene som ingen av de andre landene hadde tilgjenglig.

GAMBINO

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #245 : 08. oktober 2010, 22:33 »
.HYKLERE ER DEM SOM SIER NEI MOT EPO,MEN HØYDEHUS TRYKK VOGNER OG SENGER ETC ER OK...!!!


kan vere eg tar feil, men eg har høyrt det at ein ikkje klarar å oppnå stort høgre verdiar en det som er tillatt kun ved hjelp av høgdetrening/høgdehus... altså dei må bruke evt epo for å få så høge verdiar.

Det er en del store forskjeller på høydeopphold/høyehus og EPO.

1. Det ene stimulerer kroppens naturlige produksjon. Epo derimot kunstig fremstilt og tilføres kroppen.

2. Med Epo kan man overstige kroppens eget potensiale i forhold til produksjon av røde blodlegemer.

3. For å få effekt av høydetrening må man ihvertfall være i høyden ca 14 dager. Med bruk av Epo får man direkte effekt - opp mot 10%. Dvs at en utøver med et o2-opptak rundt 70 plutselig er en utøver med et o2-opptak på drøyt 75 (ordrett gjengitt av dopinglege på Aker sykehus).

4. Epo er dokumentert veldig helseskadelig. Høydetrening har ikke vist den samme helsefaren.

Derfor synes jeg det er helt soleklart at Epo bør være forbudt og ikke kan sammenlignes med høydetrening. Høydehus er litt mer gråsone, men er man født på et fjell i Himalaya og er langrennsløper kan man jo ikke pålegges å flytte for å få lov til å drive med langrenn. Epo gir uansett helt andre muligheter enn bruk av høydehus. Dette har jo vist seg ganske mange ganger når vi har sett fantomprestasjoner av epo-dopede utøvere.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #246 : 08. oktober 2010, 22:58 »
Det er en del store forskjeller på høydeopphold/høyehus og EPO.

1. Det ene stimulerer kroppens naturlige produksjon. Epo derimot kunstig fremstilt og tilføres kroppen.

2. Med Epo kan man overstige kroppens eget potensiale i forhold til produksjon av røde blodlegemer.

3. For å få effekt av høydetrening må man ihvertfall være i høyden ca 14 dager. Med bruk av Epo får man direkte effekt - opp mot 10%. Dvs at en utøver med et o2-opptak rundt 70 plutselig er en utøver med et o2-opptak på drøyt 75 (ordrett gjengitt av dopinglege på Aker sykehus).

4. Epo er dokumentert veldig helseskadelig. Høydetrening har ikke vist den samme helsefaren.

Derfor synes jeg det er helt soleklart at Epo bør være forbudt og ikke kan sammenlignes med høydetrening. Høydehus er litt mer gråsone, men er man født på et fjell i Himalaya og er langrennsløper kan man jo ikke pålegges å flytte for å få lov til å drive med langrenn. Epo gir uansett helt andre muligheter enn bruk av høydehus. Dette har jo vist seg ganske mange ganger når vi har sett fantomprestasjoner av epo-dopede utøvere.

Epo stimulerer også kroppen til det samme..Men ja,dog unaturlig...
Men det tror jeg du vil få når norske utøvere sover i trykk camping vogn oscv..Oppholder seg i hyøde hus over lengre tid og...

Men ser hva du mener!!!Og er ikke helt uenig..Bare at jeg mener dem gjør mye annet som jeg ville kallet for juks og...Det er unaturlig og være i slike høyder og trene og..Og ligge i campingvogn med trykk i..Burde ikke være lov.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #247 : 08. oktober 2010, 23:00 »
.HYKLERE ER DEM SOM SIER NEI MOT EPO,MEN HØYDEHUS TRYKK VOGNER OG SENGER ETC ER OK...!!!


kan vere eg tar feil, men eg har høyrt det at ein ikkje klarar å oppnå stort høgre verdiar en det som er tillatt kun ved hjelp av høgdetrening/høgdehus... altså dei må bruke evt epo for å få så høge verdiar.

Jo,man kommer langt over tillat..I wm nå måtte flere få medisner for og senke det faktisk.:FOr dem lå over 17..Sykt at dette er tillat..

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #248 : 08. oktober 2010, 23:12 »
Epo stimulerer også kroppen til det samme..Men ja,dog unaturlig...
Men det tror jeg du vil få når norske utøvere sover i trykk camping vogn oscv..Oppholder seg i hyøde hus over lengre tid og...

Men ser hva du mener!!!Og er ikke helt uenig..Bare at jeg mener dem gjør mye annet som jeg ville kallet for juks og...Det er unaturlig og være i slike høyder og trene og..Og ligge i campingvogn med trykk i..Burde ikke være lov.

Naturlig vs unaturlig er jo hele poenget og forskjellen på epo og høydehus. Forøvrig er det jo nå forbudt for norske utøvere å bo i høydehus/trykkvogner osv og har vært det siden 2003, så skjønner ikke hvorfor du trekker inn det. Uansett er forskjellen på disse to tingene stor. Derfor gruser epo-brukere som Muhlegg alle andre som har trent i høyden dagen etter han har tilført kroppen epo.

Unaturlig å trene på 2000 meters høyde (som er vanlig høydetreningshøyde)Huh Det er jo mange vintersportssteder som ligger på disse høydene i alpene, usa, italia osv. Det kan da ikke være unaturlig å trene på kjente vintersportssteder som f.eks Park City??

Jeg er totalt enig med deg på punktet alkohol/tobakk/steroider, men akkurat på epo-biten mener jeg du bommer litt. Epo tilføres kroppen akkurat som en sprøyte testo. Trening i høyden stimulerer kroppens egenproduksjon noe som blir noe helt annet.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #249 : 08. oktober 2010, 23:17 »
jeg tror det Raymond mener er at RESULTATET (altså forhøyet hemoglobinnivå) er det samme med begge metodene.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #250 : 08. oktober 2010, 23:20 »
jeg tror det Raymond mener er at RESULTATET (altså forhøyet hemoglobinnivå) er det samme med begge metodene.

Jeg forstår det. Men bruken av epo er langt mer komplisert enn det. Man kan jo også si at effekten av steroider og styrketrening er det samme (økt muskelvekst) men det går ikke ann å forenkle muskelvekst ned til et slikt nivå.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #251 : 08. oktober 2010, 23:28 »
meget godt poeng!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #252 : 08. oktober 2010, 23:29 »
Naturlig vs unaturlig er jo hele poenget og forskjellen på epo og høydehus. Forøvrig er det jo nå forbudt for norske utøvere å bo i høydehus/trykkvogner osv og har vært det siden 2003, så skjønner ikke hvorfor du trekker inn det. Uansett er forskjellen på disse to tingene stor. Derfor gruser epo-brukere som Muhlegg alle andre som har trent i høyden dagen etter han har tilført kroppen epo.

Unaturlig å trene på 2000 meters høyde (som er vanlig høydetreningshøyde)Huh Det er jo mange vintersportssteder som ligger på disse høydene i alpene, usa, italia osv. Det kan da ikke være unaturlig å trene på kjente vintersportssteder som f.eks Park City??

Jeg er totalt enig med deg på punktet alkohol/tobakk/steroider, men akkurat på epo-biten mener jeg du bommer litt. Epo tilføres kroppen akkurat som en sprøyte testo. Trening i høyden stimulerer kroppens egenproduksjon noe som blir noe helt annet.


Ja,skjønner..
Men vis våre utøver er på 3000meter i 1år?Så blir ikke det noe naturlig for dem..
Heller ikke at dem bruker vogner med trykk i for og sove..Vis du skjønner..
Epo er bedre som stimulant..Helt klart..Men når man oppholder seg slik over lengre tid..Kommer man så høyt som 23-25 som bjørn D hadde en periode..Og det er klin umulig uten noe slik stimuli..Jeg mener at dem burde fått bruke epo når folk bevisst bruker slike ting..For det er like bra det norske utøvere gjør som epo,koster bare mere penger og er mere kontrollert!! :-)

Ok,at det var ulovelig visst jeg ikke faktisk..Det var da enda bra..
Da må jeg si meg mere enig med deg en tidligere ja.!!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #253 : 08. oktober 2010, 23:31 »
Jeg forstår det. Men bruken av epo er langt mer komplisert enn det. Man kan jo også si at effekten av steroider og styrketrening er det samme (økt muskelvekst) men det går ikke ann å forenkle muskelvekst ned til et slikt nivå.

Enig i det apaco..Men det vi ikke er enig om..Er enkelt og greit at jeg mener høyde hus og trykk kammer har en mye bedre virkning en deg :-)Bare tar litt lengre tid :-)
Epo virker selvsagt enda bedre..Men etter hvert vil man ligge på samme verdier..
Nordemenn ligger på grensa heletiden..Og må bruke medisiner for og senke det..
og det må dem på epo og..Så forskjellen etter mitt syn er ikke så stor :-)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #254 : 08. oktober 2010, 23:33 »
jeg tror det Raymond mener er at RESULTATET (altså forhøyet hemoglobinnivå) er det samme med begge metodene.

Ja,det er det jeg mener..
Tar noe lengre tid slik nordmenn gjør det..Men det kommer på samme nivå med nivåene til slutt uansett..Og nettopp denne grunnen gjør at folk som er dopet ikke klarer og gå fra dem :-).Derfor funker det like bra etter mitt syn..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!