Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 127859 ganger)

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #330 : 27. oktober 2010, 07:39 »
Jeg synes det blir litt feil å bruke røver som sammenligning til det å bruke dop. På den måten at det å være kjeltring innebærer å bryte de norske lovene landet rundt, reglene i et samfunn og moralen oss i mellom.
Hvor finner en de norske lovene, reglene og moralen i det å bruke steroider? Dette går på ene og alene på en selv. Dersom en ikke er medlem i NIF så er det ingen lover og regler som kan brytes på en måte. Hvis en som hobbyløfter tar i bruk steroider fordi en selv ønsker dette uten at en belaster noen andre rundt seg så forstår jeg ikke hvordan dette kan være så forkastlig. Hvis en har lyst til å stille i bygging, fitness osv. hvor det ikke er noen lover eller relger på bruk så forstår jeg ikke hvordan dette kan sammenlignes med å være en kjeltring.
En kan ikke være en røver og kjeltring uten at en bryter lover og regler.

Kjøper de steroidene på apoteket eller kommer de fra en kriminell handling?
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #331 : 27. oktober 2010, 07:47 »
Dette er mennesker som gjør en like stor innsats, om ikke en større innsats enn vi som velger å trene reint. De tar ingen snarvei på noen som helst måte. De presser seg minst like mye som det vi gjør. Det eneste som er forskjellen er at de bruker steroider.

Selvmotsigelse? Ehhh.Neida...

"De tar ingen snarvei på noen som helst måte"  "det eneste som er forskjellen er at de bruker steroider"

Er dette bare for å forsvare din dopingtatte treningspartner?
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #332 : 27. oktober 2010, 09:36 »
Det er vel kanskje fordi det ikke er forskjellige regler og forskjellig utstyr i boksing det da? Litt av noen gjennomtenkte argument folk kommer med altså.
Lite gjennomtenkt quote altså.

Du forstår tydeligvis ikke eksemplet mitt. Om reglene er mer eller mindre like i de fleste forbund så vil selvsagt noen forbund være regnet som "bedre" forbund enn andre. Altså dyktigere fightere osv. Jeg følger med litt på boksing og da diverse nettforum. Og jeg har aldri sett tilsvarende argumentasjoner på disse forumene sammenlignet med IPF løfternes "høyt hevet over alle andre" holdning på akkurat dette forumet.

Jeg påpeker at ett forbund er ett forbund. Ingen forbund er i mine øyne hevet over alle andre.

MEN, jeg har ingen problemer med å se at feks ett 400kgs knebøy med walkout, ipf dybde og IPF utstyr er mer imponerende en ett godkjent 400kgs løft i wpc. Singleply kontra tripple ply osv, alle ved sine fulle fem skjønner dette. Allikevel lar jeg meg imponere av 500kg godkjent wpc bøy, men sammenligner det på ingen måte med CYCs 420kgs ipf bøy. Det er to forskjellige ting.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #333 : 27. oktober 2010, 09:41 »
Jo, absolutt, hehe. Tittelholdere anklages titt og ofte for å være "paper champions"

Slik vil det alltid være, og det er såklart forskjell på fighterne i de forskjellige forbundene.

Det er nå lell ikke slik at alle de største talentene er IPF løftere, dog mange av de.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #334 : 27. oktober 2010, 12:02 »
Kjøper de steroidene på apoteket eller kommer de fra en kriminell handling?

Som oftest kommer de fra en kriminell handling. Men det var ikke det jeg prøvde å illustrere i det innlegget. Det var bare bruken i seg selv. Mange synes det er forkastlig, og jeg synes bare at "meldinga" ikke står helt i stil til den "ugjerningen" som blir gjort. Da tenker jeg på de som bare holder dette for seg selv, er åpen om bruk og ikke gjør noe som helst mer ut av seg av den grunn.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #335 : 27. oktober 2010, 12:13 »
Selvmotsigelse? Ehhh.Neida...

"De tar ingen snarvei på noen som helst måte"  "det eneste som er forskjellen er at de bruker steroider"

Er dette bare for å forsvare din dopingtatte treningspartner?

Det trenger ikke være en selvmotsigelse. Du har jo de som bruker steroider og ikke gidder å ta treningen seriøst, eller kostholdet seriøst. De har et avslappende forhold til det og har den holdningen om at "steroidene gjør jobben". Her kan jeg være enig i at vi kan kalle det en snarvei på en måte.

Men de som er utrolig seriøs med trening og kosthold kjemper jo like hardt på alle plan sammen med vi som er rene. De har samme viljestyrke og er like ekstrem som Einar Gilberg.

Da ser ikke jeg en snarvei ihvertfall.

Og det er ikke for å forsvare min doptatte treningspartner. Han dopet seg mens han var medlem av NIF og NSF og det er feil.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget cagesnake

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #336 : 27. oktober 2010, 12:17 »
Jeg forstår denne siden av saken, men jeg mener en bedre sammenligning er å analogisere med det å bli rik:
4. Kjeltringene ; disse tør virkelig å ta sjanser. De jukser og trikser. Kanskje raner de en bank? Eller selger narkotika? De blir rike uten å egentlig skape noe selv. Uten å drive med verdiskapende arbeid. De risikerer fengsel, ja kanskje livet, på å bli rik.

Dopere som har kommet langt er som kjeltringene som har blitt rik ; begge har tatt sjanser og kan forsåvidt beundres for dét, men skal man egentlig beundre eller hylle noe så forkastelig? Grunnen til at de som er dopfrie faktisk velger denne veien er ikke alltid fordi man ikke er villig til å gjøre "det som skal til" eller er redd for å ta sjanser. Grunnen er ofte det moralske. Det samfunnet som en helhet ser på som moralsk riktig.

Det Grizzly mente i sitt innlegg med "vi er best" var nemlig at eksempel 1 var bedre enn eksempel 4 selv om sistnevnte hadde større sjanse til å bli rik raskt mens eksempel 1 sjelden ble rik.

Her tar du igjen helt feil. Kriminelle gjør noe ulovlig, dopere gjør det ikke. Kun de som doper seg i ipf. Jeg legger merke til at mange av dine utsagn gjelder KUN om de trener/løfter for ipf, noe 0,000001% av verdensbefolkningen gjør!! ipfs regelsett er ikke noe man kan bruke som en almenn lov innen styrkeløft, for det er det faktisk ikke. Du misforstår dette gang på gang gilberg. IPF=IPF. RESTEN=TRENGER IKKE FØLGE IPFS REGLER, OG KAN HELLER IKKE KALLES JUKSEMAKERE:)

Utlogget Zuul

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #337 : 27. oktober 2010, 13:39 »
Her tar du igjen helt feil. Kriminelle gjør noe ulovlig, dopere gjør det ikke. Kun de som doper seg i ipf. Jeg legger merke til at mange av dine utsagn gjelder KUN om de trener/løfter for ipf, noe 0,000001% av verdensbefolkningen gjør!! ipfs regelsett er ikke noe man kan bruke som en almenn lov innen styrkeløft, for det er det faktisk ikke. Du misforstår dette gang på gang gilberg. IPF=IPF. RESTEN=TRENGER IKKE FØLGE IPFS REGLER, OG KAN HELLER IKKE KALLES JUKSEMAKERE:)

Det er vel ikke så mange lovlige måter å få sterioder på i Norge, annet enn av lege. Ergo må storparten av det som doper seg enten ha kjøpt på svartebørsen, eller importert dem ulovlig. Ergo lovbrudd

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #338 : 27. oktober 2010, 14:32 »
Det er vel ikke så mange lovlige måter å få sterioder på i Norge, annet enn av lege. Ergo må storparten av det som doper seg enten ha kjøpt på svartebørsen, eller importert dem ulovlig. Ergo lovbrudd
Vakkert..
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #339 : 27. oktober 2010, 14:33 »
Synes det er merkelig at folk her inne, spesielt styrkeløfterne prøver å frata denne mannen et enormt sterkt løft, pga, som Mummelmann sier "han sansynligvis er dopet". Han jukser ikke. WPC har ingen testinger, noe som legger grunnlag for at folk KAN bruke dopingpreparater, og dette helt uten å bryte regler.

Om IPF hadde lagt ned forbud mot drakter, som dere tjener to-siffrede mengder kilo på, hadde nok mange i Norge slitt ordentlig med å komme over 1000kg sammenlagt. Skal vi ta ifra Carl Y. Christensen det at han tar 420 i bøy, med utstyr også?

Folk som kjenner til virkningen av f.eks anabole steroider vet at man ikke tjener 40kg i bøy rett etter inntak. Det er ikke mange som tjener det etter 2 kurer en gang. Kanskje det tar lengere tid. Mange styrkeløftere tjener 40kg i bøy kun ved å ta på seg en drakt.

Er forbudt med heimbrent også. Kan kun skaffes gjennom "svartebørsen" som dere kaller det. Jukser dere på festen dere da?

Og til dere som kommer med uttrykket "Juks"? Søk opp ordet juks i dets rette betydning. Det betyr å bryte spillets regler, bevisst. Hvilke regler blir brutt, om Benedict faktisk doper seg? Ikke WPC sine ihvertfall.

Hørte rykter om noen innlegg som mente at Styrkeløftere skaper verdier i samfunnet. Jaså, fordi dere ikke bruker doping. Mulig mange her inne ikke gjør det, men verdensomspennende kan dere ikke være så naive å tro at toppen ikke bruker doping. Alt i denne verden er politikk, så om dere ønsker å tro ats dere er hellig og ren i styrkeløft-sporten verden over. Go ahead.
Som læreren min sa til meg; du lurer kun deg selv.


I fare for å ha gjenntatt noen poster her inne, "gjemmer" jeg meg, meg bak at jeg ikke har orket å gå igjennom alle 22 sidene. Håper ingen blir satt ut av det og grinete.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #340 : 27. oktober 2010, 15:34 »
Det er vel ikke så mange lovlige måter å få sterioder på i Norge, annet enn av lege. Ergo må storparten av det som doper seg enten ha kjøpt på svartebørsen, eller importert dem ulovlig. Ergo lovbrudd

De kan jo ha lagd dem selv Wink
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #341 : 27. oktober 2010, 15:35 »
De kan jo ha lagd dem selv Wink
Som er ulovlig.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #342 : 27. oktober 2010, 15:38 »
Som er ulovlig.

Fint at du poengterte det. Var det noen som sa noe annet?

Å injisere eller svelge steroidene er ikke ulovlig, så her er du og zuul på bærtur. Det er rett og slett en stor avsporing.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Zuul

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #343 : 27. oktober 2010, 15:39 »
De kan jo ha lagd dem selv Wink

er råvarene lovlig å kjøpe? Wink

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #344 : 27. oktober 2010, 15:42 »
Fint at du poengterte det. Var det noen som sa noe annet?

Å injisere eller svelge steroidene er ikke ulovlig, så her er du og zuul på bærtur. Det er rett og slett en stor avsporing.
De er jo ikke på bærtur. forklarer jo bare det er ulovlig å kjøpe/selge/lage. ergo kriminelt Wink men bruke er lovlig Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!