Skrevet av Emne: Nutrisport 90+ [VARSEL]  (Lest 52720 ganger)

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #45 : 25. november 2010, 00:10 »
Tydeligvis elendig kvalitetskontroll hos nutrisport, sikkert en direkte årsak av svakere budsjetter og kutt i flere nivåer.

Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #46 : 25. november 2010, 01:12 »
Tenk hvor mye man betaler for dette her. Også SVINDLER de oss rett og slett. Både på proteininnhold og hva slags protein de bruker. Over 10% fyllemiddel i et proteinpulver Huh Proteinpulver skal ikke ha fyllemiddel... Det er ekstremt viktig at folk nå boikotter den produsenten helt, så de virkelig får merke konsekvensene av det de har gjort, vi må huke ut de produsentene på markedet som ikke driver seriøst. Sånn at aktører forstår at det er helt uakseptabelt å lure og svindle folk på denne måten.

Sitat
Nutrisport
Ej-Shop har hatt et langt forhold med Nutrisport som leverandør og har i flere år vært trofaste distributører av dette merket i Norge. Nutrisport kunne skilte med råvarer av god kvalitet, en bra smak og en pris som andre aktører ikke hadde sett maken til.

Kvalitet??
Siste året har det vært gjentagende tilfeller der Nutrisport har vært sene med leveringer og i tillegg hatt leveranser av mindre god kvalitet i varierende grad. Noen av dere har opplevd dette dessverre. Dette er noe vi som distributør ikke kan godkjenne. Nutrisport har vist uvilje til å ordne opp i dette og har heller ikke kommet med forklaring. Dette er uakseptabel. Den siste tiden har både vi og andre aktører på markedet funnet ut at Nutrisport 90+ samtidig ikke lenger lever opp til hverken kvalitet eller proteininnhold i produktet, en ren løgn med andre ord. Nutrisport har holdt oss som importør og distributør for narr og vi aksepterer det ikke.

Fakta på bordet!
Nutrisport hevder på etikett at 90+ skal inneholde 89g protein i skikkelig måling med Whey Isolat og Melkeproteinisolat som råvarer. Vi har tidligere gjort egne analyser med målinger ned mot 83% som er et proteininnhold godkjent under tvil sammenlignet med påstand på etikett. Labanalyser som vi og andre aktører har gjort viser et faktisk proteininnhold på ned mot lave 70%. Dette lave proteininnholdet viser at proteinet ikke er noe isolat, men i stedet et konsentrat. Nutrisport deklarerer at 90+ protein innholder ertefiber i en liten mengde, som et fortykningsmiddel. Ved analyse viser det seg at det er store mengder fiber i dette proteinet, ca 11%. Noe somtyder på at det har blitt brukt et billig fyllmiddel i stedet for skikkelig proteinråvare. I de batchene hvor det har vært dårlig smak/lukt var en mye høyere andel av innholdet ertefiber.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #47 : 25. november 2010, 10:33 »
Tenk hvor mye man betaler for dette her. Også SVINDLER de oss rett og slett. Både på proteininnhold og hva slags protein de bruker. Over 10% fyllemiddel i et proteinpulver Huh Proteinpulver skal ikke ha fyllemiddel... Det er ekstremt viktig at folk nå boikotter den produsenten helt, så de virkelig får merke konsekvensene av det de har gjort, vi må huke ut de produsentene på markedet som ikke driver seriøst. Sånn at aktører forstår at det er helt uakseptabelt å lure og svindle folk på denne måten.

Enig!
Er dette i det hele tatt lov? Er vel ikke lov med såpass misvisende etiketter i Norge i hvertfall? Faens svindlerkuker. Her har jeg trodd at jeg har bygget muskler med et melkeproteinisolat i årevis, mens egentlig er det ertefiber og fyllmasse?? Det har gjerne vært for godt til å være sant at et proteinpulver av angivelig veldig høy kvalitet har vært solgt så billig.
Om de norske leverandørene også mener at boikott er en riktig ting å gjøre kan de kutte samarbeidet med svindlerne eller få de til å heve standarden. Regner med at det norske markedet for 90+ er relativt stort og viktig for Nutrisport?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #48 : 25. november 2010, 10:56 »
Husker når jeg bruket 90 + for noen år siden, smaken og konsistensen varierete omtrent fra batch til batch, utrolig irriterende, klagde vel til ej-shop, og tror jeg fikk varer for tilsvarende, men allikevel utrolig uprofosjonelt fra Nutrisport sin side.

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #49 : 25. november 2010, 13:18 »
Sikkert en eller annen stakar som har fått en 5kilos bøtte med rent kakaopulver Tongue Tongue Tongue
;pPPPPPppp
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #50 : 25. november 2010, 14:02 »


Mange her nå som har gått glipp av mange kilo muskler pga av dårlig protein pulver Grin
Fra spøk til side....
Lurer på om jeg skal gå tilbake til min gamle venn:
https://www.tn.no/butikk/produkt/pro-90-isolate
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #51 : 25. november 2010, 15:42 »
Ser heldigvis ut som om de fleste kjente norske distributørene har brutt samarbeidet og fjernet Nutrisport sine produkter fra sitt sortiment. Håper hele drittfirmaet går under, dem har seg selv å takke!!

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #52 : 25. november 2010, 15:54 »
Dette var på trynet, nå har jeg incoming 5kg med N.S90+ og dette ga ingen glede..
Da jeg alltid har brukt dette, står jeg nå på bar bakke på markedet.
Noen som har andre gunstige merker å foreslå (med noe av samme verdiene som N.S hevder de hadde)?
Pro90 isolate skal være realt, gode erfaringer med dette any1?

Utlogget Toffern

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 683
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 683

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #53 : 25. november 2010, 16:50 »
Fikk 10 kg i posen for 2 uker siden ca fra Proteinbutikken. Etter jeg har lest dette vil jeg ikke akkurat bruke det. Har ikke åpnet enda. Får jeg sendt det tilbake? Utrolig frustrerende isåfall om jeg må ha det..

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #54 : 25. november 2010, 16:55 »
det er bare proteiner. finnes hauevis av andre så ikke noe å grine for:)

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #55 : 25. november 2010, 16:57 »
Jeg vet at Ej-shop tok dette til eterettning og valgte og kutte Nutrisport produktene:) bra av de!

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #56 : 25. november 2010, 17:58 »
Fikk 10 kg i posen for 2 uker siden ca fra Proteinbutikken. Etter jeg har lest dette vil jeg ikke akkurat bruke det. Har ikke åpnet enda. Får jeg sendt det tilbake? Utrolig frustrerende isåfall om jeg må ha det..

Varierer fra leverandør til leverandør.. kontakt de å forklar grunn, regner med de ser den

Utlogget highwhey

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #57 : 25. november 2010, 22:02 »
Fikk 10 kg i posen for 2 uker siden ca fra Proteinbutikken. Etter jeg har lest dette vil jeg ikke akkurat bruke det. Har ikke åpnet enda. Får jeg sendt det tilbake? Utrolig frustrerende isåfall om jeg må ha det..
Du har 14 dagers angrefrist.

Utlogget Toffern

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 683
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 683

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #58 : 26. november 2010, 07:07 »
Takker

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #59 : 26. november 2010, 12:21 »
Jeg har selv brukt Nutrisport 90+ i en årrekke og vært fornøyd med både smak, konsistens og resultater jeg har hatt i utvikling. Hadde produktet fra begynnelsen av vært deklarert med faktisk innhold så ville jeg ikke reagert i det hele tatt.

Jeg har selvfølgelig fått mange tilbakemeldinger fra kunder som har kjøpt 90+ siste dagene. Det er helt forståelig og vi skal løse det på en skikkelig måte for de som ikke har åpnet sine bøtter.
De som har åpnet sine bøtter og brukt av produktet skal vi også ta hånd om, men må vurdere hvert enkelt tilfelle. Har man overskredet 14 dagers angrerett har man dessverre ikke så store muligheter for retur dersom produktet er åpnet, men vi løser det uansett. Ta kontakt.
Vi jobber oss gjennom de mailene vi har fått. Ha tålmodighet, det er travle tider når man leter etter ny leverandør som man kan stole på.

Vi har siste dagene satt fri frakt på alt for at våre faste og nye kunder skal føle at de ikke betaler unødvendig frakt for omega-3 og Kre-Alkalyn PRO samtidig som det blir nødvendig å kjøpe proteintilskudd fra andre steder.

Om 90+ vil jeg i tillegg si at jeg har selv 2,5kg igjen i skapet og bruker denne til matlaging og shakes fortsatt. Det har jeg ingen betenkeligheter med. Det jeg ahr betenkeligheter med er Nutrisports egen drift som er basert på løgn. Jeg følger med på denne tråden fremover og man kan gjerne skrive anonymt her for å få svar på spørsmål man måtte ha.

Mvh Soje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!