Skrevet av Emne: H mjølk  (Lest 4117 ganger)

Utlogget jumbo91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

H mjølk
« : 16. oktober 2010, 15:03 »
Hey, eg har lest litt rundt at det kan ve egna for tynne folk å drikka ca. 3l h-mjølk om dagen i tillegg til mat osv. for å legga på seg..

Men da eg lurte på før eg har tenkt å prøva ut detta er, om ikkje da e veldig skadelig for hjerte og blodårene? med tanke på alt fettet som er i mjølk?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: H mjølk
« #1 : 16. oktober 2010, 23:05 »
Ikke for tynne og aktive.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Sonica

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 113

Sv: H mjølk
« #2 : 20. oktober 2010, 08:23 »
Jeg ville nok få målt kolesterolet av og til med masse H-melk i kosten..det er ikke bare tjukkaser og inaktive som kan få problemer mye melkefett i kosten.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: H mjølk
« #3 : 20. oktober 2010, 08:42 »
Mitt tips til trådstarter: Ikke hør på en person med MINUS 5 honnører.

Utlogget Sonica

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 113

Sv: H mjølk
« #4 : 20. oktober 2010, 08:52 »
Det jeg sier kan faktisk være riktig selv med 5 i minus..

Utlogget Sonica

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 113

Sv: H mjølk
« #5 : 20. oktober 2010, 12:21 »
Er klar over at melkefett og helse er omstridt. Men 3 liter H-melk pr. dag er uansett mye, og jeg ville i alle fall om det var meg, med hensyn til egen helse, fulgt det opp.

Utlogget Mr.T

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: H mjølk
« #6 : 20. oktober 2010, 19:19 »
Altid greit gå til legen til en full service engang og to i året minimum,uansett.
Skulle vel klare legge på deg noen kg uten og måtte drikke 3l h melk til dagen,hørtes nesten ut som om det står på pengene at en ikke har råd til noe annet,liker du melk så er det vel bare pøse inn på.
Ikke kan jeg så mye om det,men det skal vel ha vært forsket på at drikker du mye melk,så er det noe i melken som blir omdannet til østrogen,noe til fører til en rett og slett kan bli litt på godt norsk blaut feit,så ja det kan i teorien funke.
Men om det er sundt??? Norge ligger på melke toppen,nasjonen som drikker mest melk pr innbygger,og vi har og flest tilfeller av beinskjørhet pr innbygger,melk skal vel være sundt for bein bygging eller??
Ligger en høyt på fett bør en altid følge med,disse fett diett,lav karb og gudene vet hva de kaller diettene for, funker ikke likt for alle.
Men er nesten sikker på spiser du sundt med eks,ris,biff,potet,søt potet,laks,kylling,torsk,vit/min,protein etc
og holder deg til det så vil det funke så og si på alle,alt for mange sier de har prøvd,og alt for mange lurer seg selv med og ikke gjøre dette riktig,og sprikker etter en tid,og lurer i seg annet,men dette sier de ikke.
Sporet vel kraftig av her,men sånn er det for oss kommunalt ansatte :Smiley
Knebøy 250kg
Benkpress 212,5kg
Markløft 270kg

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: H mjølk
« #7 : 20. oktober 2010, 20:23 »
Det jeg sier kan faktisk være riktig selv med 5 i minus..

Hvordan har du klart å få -5 i honnør? Cheesy
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Xena

  • Gjest
Sv: H mjølk
« #8 : 20. oktober 2010, 20:31 »
Må si jeg lurer veldig på det selv og  :O

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: H mjølk
« #9 : 20. oktober 2010, 20:37 »
Jeg ville nok få målt kolesterolet av og til med masse H-melk i kosten..det er ikke bare tjukkaser og inaktive som kan få problemer mye melkefett i kosten.

HAHA!!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: H mjølk
« #10 : 22. oktober 2010, 09:54 »
Ang beinskjørhet så handler det mye om at store deler av befolkningen har d-vitaminmangel og dermed ikke får tatt opp og utnyttet kalsiumet i melka optimalt. Flere studier viser signifikant reduksjon i beinskjørhet og brudd ved tilstrekkelig d-vitamininntak og da snakker jeg ikke om jalladosene på 200-400 UI, til sammenligning lager kroppen over 10000 UI etter en liten dag i sola uten solkrem.
Så sant. Indirekte vil det i stor grad være den magre kosten som er årsaken til beinskjørheten, da D-vitaminet er fettløselig. Ingen effekt av kalsiumet uten D-vitaminet, og ingen effekt av D-vitaminet uten fettet. Slik henger erneringen sammen i en stor synergi. Tar man ut ett essensielt stoff, er ikke lengre sirkelen sluttet, og det oppstår ubalanse og sykdom.
Når TINE melk beriker sin ekstra lettmelk med vitamin D, så vitner dette om stor mangel på ernæringskunnskap. Et slikt tilskudd er snarere uheldig.

Når det gjelder trådstarters spørsmål om h-melk ville jeg heller gått for en blanding av kremfløte og skumma melk. Da kan man selv velge fethetsgrad, og fettet man inntar er ikke homogenisert.

Utlogget jumbo91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: H mjølk
« #11 : 22. oktober 2010, 12:53 »

Når det gjelder trådstarters spørsmål om h-melk ville jeg heller gått for en blanding av kremfløte og skumma melk. Da kan man selv velge fethetsgrad, og fettet man inntar er ikke homogenisert.


Takker for svar Smiley  Kjøyre på med kremfløte og skumma mjølk eg då Tongue hehe


taraquin

  • Gjest
Sv: H mjølk
« #12 : 22. oktober 2010, 19:16 »
Ingreen: Ideelt sett burde vell d-vitamin være tilsatt h-melk og alle de fetere meieriproduktene for å bli tatt opp best mulig, idioti som du påpeker å tilsette det i produkter med omtrent 0 i fettinnhold, samtidig bør vell abefalte verdier heves betraktelig!

Er vell en grunn til at naturens beste kilder til d-vitamin er f.eks fet fisk med en svært høy prosent fett. Bacon fra svin som er mye utendørs og får bra med sol er vell også en bra d-vitaminkilde mener jeg å ha lest Smiley Når d-vitamin er fettløselig burde det ringe en bjelle hos de som tilsetter det i mat og slutte å tilsette det i fettfrie produkter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!