Skrevet av Emne: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.  (Lest 70787 ganger)

Utlogget metalhead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #120 : 30. oktober 2010, 21:42 »
Problemet er; at AAS bruk vekker misunnelse hos mange.

De skulle ønske de hadde store muskler, løftet noen kilo, og dro damer.

Folk ser ikke problemet med røyk og alk, for det gir ingen fordeler for de som gjør det.

Å hevde at AAS har større skadevirkninger en tobakk og alkohol? At det ikke er sammenlignbart? HALLO i luken.

Spørsmålet dreier egentlig omkring en vesentlig ting. Skal alt som kan potensiellt volde skade rakkes ned på og eller forbys? Da skal jaggu de 2 mest vanlige av de 3 ut også.

Det er sammenlignbart. Nei, Steroider fucker ikke opp hormonbalansen så raskt som aas, MEN; er hormonbalansen det værste skaden et menneske kan få??? Så lever/nyre skader, psykoser etc som er BEVISTE effekter av overkonsum av alkohol er mindre farlige en at noen kanskje en dag sliter med å få opp "junior" til action, eller har pupper?

Vel vel..
Honnør!

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #121 : 31. oktober 2010, 03:21 »
Poenget man burde argumentere frem er vel heller at anabole steroider i kontrollerte former ikke er noe farligere enn et kontrollert og normalt alkoholforbruk.

Trur du virkeleg det du skriv her eller?

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #122 : 31. oktober 2010, 08:31 »
Nja.. steroider i kontrollert form er nok fortsatt litt være enn normalt alkhohol forbruk :p er tross alt hormoner vi snakker om.. og ja alkohol er gift :p men alikevell..

trur ikke at steroider trenger å være veldig farlig, men sjansene for å få store problemer er mye større ved å ta steroider enn å drikke seg dritings vær helg i en 2 måneders tid.. iforhold til å trøkke i en 2 mnd'ers tid.

Hva vil du si er forsvarlig bruk av steroider da?


just curious Wink


Jeg må vel innede med å spørre deg etter dokumentasjon på påstanden. Kan du vise til at normalt steroidebruk er værre enn normalt alkoholdforbruk. Her snakker vi fysikk, psyke og skade du volder andre. Vil like å se den dokumentasjonen .

Du tror ikke steroider trenger å være veldig farlig? Mener du at de er selvbevist og hvis de ønsker det så kan de velge  bli farlig? Wink
Saken er vel egentlig den at steroider ikke kan bevises å være farlig selv i store doser. Jeg sier ikke at de ikke er farlig, jeg sier bare at forskningen på det er minimal og at så lenge ingen her er O store allvitende guddom, så er det heller ingen andre som vet at det er farlig. Snakker store doser, ikke overdoser. Overdoser du på hva som helst så vil du skade deg.
Det kommer vel helt ann på hva du finner på i alkotåka de. Skulle du være så uheldig å klabbe til noen som klinka hode i asfalten... Eller at du selv skulle få hode i asfalten. Man kan vel si at dømmekraft blir litt redusert på alkohol i forhols til AAS. Tror nok i snitt at en 2 måneders kur vil du komme relativt mye sunnere ut av enn 2 måneder på fylla om så bare fre-lør drikking.

Nå kunne man vel skrevet litt om fornuftig bruk, men doseprat er jo ikke lov. Den fornuftige bruken er å få testet det du har fått på en lab, siden vi har et forbud i Norge, er det jo en del jallastoff der ute. Teste deg hos en lege for å sjekke at du ikke har en sovende sykdom. Psykiske problemer og idioti er ikke kompatibelt med AAS!
Så setter du sammen en fornuftig kur(i forhold til dagens standar), deler den i to-tre og kjører slik. Hvis du ikke er probygger så vil du få mer enn nok ønsket effekt av en tredjedel av kurene som mosjonister kjører i dag. Husk, sterilt, sterilt, sterilt. Ikke kjør nåla i beinmasse, testikklene, magesekken og nyrene, blir ikke tatt opp bedre av det. Og når du går av må du finne deg en finfin PCT. Det er forsvarlig bruk.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #123 : 31. oktober 2010, 10:13 »
Så du mener at steroider ikke er noe mer farlig enn alkohol, MEN du må sjekke deg hos lege, kjøre noe annet enn steroider "PCT" for å gjøre skaden mindre enn den er..


Er en grunn til at steroider ikke blir solgt over disken Wink alkohol er ikke like skadelig som det steroider kan være, MYE lettere å gjøre noe feil ved steroider enn ved alkohol.

+ at du tukler direkte med hormon systemet. Man må være ekspert på steroider + gå til sjekk hos lege for at det skal være trygt..? Det sier seg selv at det er farligere enn alkohol da Wink
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Primo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #124 : 31. oktober 2010, 11:13 »
Tror statistikk vil vise at det er fler alkoholrelaterte skader og dødsfall på ett år enn det er steroiderelaterte. Det betyr vel at alkohol er farligere enn steroider?
Raw løft: 160kg -122,5kg -200kg
Utstyr: -----------137,5kg--------

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #125 : 31. oktober 2010, 11:36 »
Tror statistikk vil vise at det er fler alkoholrelaterte skader og dødsfall på ett år enn det er steroiderelaterte. Det betyr vel at alkohol er farligere enn steroider?

Nei..
Det er jo stor forskjell på antall brukere, så det kan ikke sammenlignes.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #126 : 31. oktober 2010, 11:38 »
Tror statistikk vil vise at det er fler alkoholrelaterte skader og dødsfall på ett år enn det er steroiderelaterte. Det betyr vel at alkohol er farligere enn steroider?

Selvfølgelig er det flere alkoholrelaterte skader og dødsfall, det er mye flere folk som benytter seg av alkohol i forhold til steroider..



Knut M: x2

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #127 : 31. oktober 2010, 11:39 »
Så du mener at steroider ikke er noe mer farlig enn alkohol, MEN du må sjekke deg hos lege, kjøre noe annet enn steroider "PCT" for å gjøre skaden mindre enn den er..


Er en grunn til at steroider ikke blir solgt over disken Wink alkohol er ikke like skadelig som det steroider kan være, MYE lettere å gjøre noe feil ved steroider enn ved alkohol.

+ at du tukler direkte med hormon systemet. Man må være ekspert på steroider + gå til sjekk hos lege for at det skal være trygt..? Det sier seg selv at det er farligere enn alkohol da Wink

Nei, jeg annser alkohol som et skadestoff som burde vært forbudt i Norge. (Ikke tid til den debatten nå) Jeg anser ikke steroider som et skadestoff. Man skal ikke drikke hvis man har leversykdommer, hjerte-karsykdommer, osv... eller hvis man er i psykisk ubalanse. Man fungerer meget godt i hverdagen på steroider, man fungerer ikke fullt så godt full. Er en grunn for at det er lov å opperere bil og tungt maskinellt utstyr på steroider og ikke i fylla;)
Ta deg selv en test: www.mensa.dk. Edru, i fylla 2+promille og på en shitload me gear. Jeg kan vedde livet mitt på at du vil score lavest i fylla. Du kan godt ta den i fylla sist, slik at du har sett oppgaven før.


Det er absolutt ikke nødvendig å gå til legen før man bruker steroider, men på lik linje med andre ting er det grei å vite før du gambler. Tipper du ikke sjekker inntolleransen din for alt du spiser før du spiser det? Kan vel kalle et slikt legebesøk litt ekstra forsiktighet.

Og når det gjelder PCT og alkohol. Hvor mange bruker ikke zyrtec i dag for å hemme ADH-enzymet sitt? Og der igjen, kjører du en fornuftig kur skal du være rimelig uheldig hvis det egentlig skal være nødvendig med PCT. Her er det faktisk gjort studier som viste at ila en 3 ukers periode var alt tilbake til normalen igjen. Har den ikke for hånden så bruk google. (vil tippe noen andre her kan bekrefte å ha lest denne studien?)

Så nei, legebesøk og PCT er ikke nødvendig, men fornuftig. Igjen, lave doser! Her snakker vi ikke Cutler kurer... Da er det nok nødvendig med et helt helseteam. Men det vet hverken jeg eller du...




Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #128 : 31. oktober 2010, 11:44 »
Nei, jeg annser alkohol som et skadestoff som burde vært forbudt i Norge. (Ikke tid til den debatten nå) Jeg anser ikke steroider som et skadestoff. Man skal ikke drikke hvis man har leversykdommer, hjerte-karsykdommer, osv... eller hvis man er i psykisk ubalanse. Man fungerer meget godt i hverdagen på steroider, man fungerer ikke fullt så godt full. Er en grunn for at det er lov å opperere bil og tungt maskinellt utstyr på steroider og ikke i fylla;)
Ta deg selv en test: www.mensa.dk. Edru, i fylla 2+promille og på en shitload me gear. Jeg kan vedde livet mitt på at du vil score lavest i fylla. Du kan godt ta den i fylla sist, slik at du har sett oppgaven før.


Det er absolutt ikke nødvendig å gå til legen før man bruker steroider, men på lik linje med andre ting er det grei å vite før du gambler. Tipper du ikke sjekker inntolleransen din for alt du spiser før du spiser det? Kan vel kalle et slikt legebesøk litt ekstra forsiktighet.

Og når det gjelder PCT og alkohol. Hvor mange bruker ikke zyrtec i dag for å hemme ADH-enzymet sitt? Og der igjen, kjører du en fornuftig kur skal du være rimelig uheldig hvis det egentlig skal være nødvendig med PCT. Her er det faktisk gjort studier som viste at ila en 3 ukers periode var alt tilbake til normalen igjen. Har den ikke for hånden så bruk google. (vil tippe noen andre her kan bekrefte å ha lest denne studien?)

Så nei, legebesøk og PCT er ikke nødvendig, men fornuftig. Igjen, lave doser! Her snakker vi ikke Cutler kurer... Da er det nok nødvendig med et helt helseteam. Men det vet hverken jeg eller du...





Tror ikke du har det minste peiling. Det er uvitenhet og ignoranse som dette som fører til de tragiske utfallene man ser i dokumentaren. Gjør litt research før du begynner med latterlige påstander.

PCT er selvsagt ikke nødvendig dersom du synes det er ok at alle gainsene dine forsvinner. lol, idiot!
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #129 : 31. oktober 2010, 12:33 »
Tror ikke du har det minste peiling. Det er uvitenhet og ignoranse som dette som fører til de tragiske utfallene man ser i dokumentaren. Gjør litt research før du begynner med latterlige påstander.

PCT er selvsagt ikke nødvendig dersom du synes det er ok at alle gainsene dine forsvinner. lol, idiot!

Tror du kan ta den mensa.dk testen du også... Mulig du vil få deg en åpenbaring i forhold til hvorfor du ikke burde yttre dine meninger på forum. Kan være bedre å la folk tro du er dum, enn å åpne kjeften og bevise det.

Forventer også beviser på at PCT er nødvendig ved lave doser steroider...

Utlogget Primo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #130 : 31. oktober 2010, 12:46 »
Nei..
Det er jo stor forskjell på antall brukere, så det kan ikke sammenlignes.
Klart det kan sammenlignes. Men man blir jo selvfølgelig nødt å regne i prosenter.
Raw løft: 160kg -122,5kg -200kg
Utstyr: -----------137,5kg--------

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #131 : 31. oktober 2010, 12:50 »


 Her snakker vi fysikk, psyke og skade du volder andre. Vil like å se den dokumentasjonen .



Nei, det er ikkje det vi diskuterar. Du kan ikkje berre vri diskusjonen over på kva du vil sjølv.  Me snakkar om skaden ein gjer på sin eigen kropp.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #132 : 31. oktober 2010, 13:09 »
Klart det kan sammenlignes. Men man blir jo selvfølgelig nødt å regne i prosenter.

Flott hvis du finner den statistikken Smiley

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #133 : 31. oktober 2010, 13:27 »
Klart det kan sammenlignes. Men man blir jo selvfølgelig nødt å regne i prosenter.

Jeg tror du skal jobbe rimelig hardt for å finne data som viser seg å være statistisk signifikante.
Og hvordan skal man i det hele tatt vite hvilke skader/dødsfall som evt. kommer fra alkohol og steroider?

Blir nesten en litt fortapt diskusjon dette føler jeg. For mye tro og synsing.
Kan vel i grunn enkelt og greit konkludere med at overforbruk av begge deler er skadelige. Wink

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Brennpunkt "Steroider" verdt å se.
« #134 : 31. oktober 2010, 13:48 »
Dette utviklet seg jo til å bli en klassisk TF-dop tråd. Raymond AMM har tydeligvis funnet capslocken og utropstegna, og messer på sitt sedvanlige "alkohol er verre" argument, med "jantelov" dryss på toppen. Spesielt gøy at han bruker Jantelov-kortet rett etter et innlegg av Grizzly, som jo knuser de aller fleste i blant annet benkpress, UTEN bol (ja, han kan bli testet når som helst), og som også kommer til å bli en av få løftere over 1000 kg innen ikke alt for lang tid.

Hva med denne tråden:http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29774.0

Hvor mange slike mørketall har vi, der man har fått store sosiale og psykiske konsekvenser?

For å sitere fra nevnte tråd:

"Men for så å samle tråden til det jeg egentlig ville skrive om, så tror jeg at jeg nå har fått frem poenget. Nemlig det faktum at alle visjoner en hadde om at AAS skulle gi en, de infris ikke. Livet ble ikke noe annerledes på de områdene en faktisk kanskje hadde litt håp om at det skulle bli. For det er veldig få, om noen i det hele tatt, som starter med AAS utelukkende for å få mer muskler. Klart, noen gjør det også, men for mange handler det om noe mer - og for de som rammes av nettopp de tankene så er veien kort å gå. For hvordan er det å sitte der, etter 2, 3, 5 eller kanskje 10 år med sprøyter og så innse at målene ikke var nådd ? Man la en del ekstra i potten i form av potensielle skadevirkinger og risiki av ulike slag, man opplevde kanskje diverse ting som ikke er vanlig på grunn av dette - men så ser man at livet ikke dreier som om det alikevel. Det var ikke slik det var.... 10 år er borte av ens liv og man er redd for å "komme av". Det eneste som kanskje ga livet mening, gjorde det ikke alikevel. Og hva har man da ? Har man først brukt dette i noen år, for så en dag pluteslig kjenner at det strammer litt ekstra rundt hjertet - jeg skal love at man tenker sitt der og da. Og det er kanskje nettopp slike stikk, bokstavlig talt, man trenger for å se hva som betyr noe egentlig. At livet utenfor gymet i liten grad afiseres av hva som foregår inne på gymet, og at verdifordelingen mellom innside og utside er stor.

Dette er slik mange tenker, også inkludert meg selv. Jeg har vært gjennom de prosessene der, hvor jeg rett og slett har satt meg ned å stukket fingeren i jorda og sett meg rundt. Og man føler virkelig at man ikke har noen ting som helst akkurat der og da. Treningen går kanskje tungt, man legger på seg mindre og mindre muskler, og livet butter i mot på mange måter. Og når da siste halmstrået ryker, da blir verden svart".






-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!