Skrevet av Emne: Styrketrening  (Lest 6463 ganger)

Utlogget MariaJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Styrketrening
« #15 : 25. oktober 2010, 20:40 »
Tusen takk!! Dere har vært til stooor hjelp! Ser frem til å bli "sylfide" som kan se ribbena sine xD

Utlogget Kjetle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Sv: Styrketrening
« #16 : 25. oktober 2010, 20:44 »
Ok vis jeg var deg ville jeg faktisk lært litt mere selv om dette bir lettere da. For eksempel de fett typene og karbohydrat (langsomme og raske) langsomme er de beste. Og slutt å jogg du kommer bare til å få overbelasning ta heller litt høy intensitet på sykkel og går du ikke på trenings studio ta tak i en som jobber der de kan oftest litt om dette^^, men svømming er en av de beste måttene å forbedre skader, men føler du deg virkelig ikke bekvemt kan jeg skjønne hvorfor du ikke gjør det. Bare husk riktig bruk av kosthold, styrke og kondis er veien mot en tynnere kropp. En måte som kan funke for å ikke være små sulten kan være masse vann og dette hjelper med å rense kroppen så 2 fluer i 1 smekk. Jeg er ikke noe spesielt god på kosthold, men jeg vet det mest grunnlegende og det er nesten faktisk alt du trenger for å vite. Kan litt mere om styrke trening, men det kan nok de som jobber der også håper jeg Tongue.

Husk at mange dame blader faktisk kan være inne på noen og andre er helt på vil tur. Det viktigste er vilje !!

Utlogget Salva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

  • Okse uten muskler
Sv: Styrketrening
« #17 : 25. oktober 2010, 20:56 »
5*5 er styrke.. 3*12 er mere volum som stramer opp kroppen. Sammen med kardio er det perfekt for fettforbrenning. kjør på! Smiley

Hva snakker du om? Smiley

Utlogget Salva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

  • Okse uten muskler
Sv: Styrketrening
« #18 : 25. oktober 2010, 21:06 »
For det første, så er ikke 5x5 bare styrke. Og, 3x12 bygger ikke noe særlig med volum. Skal du ha volum, burde du trene tungt, og hardt. Du burde derfor trene 4x6, 5x5, 3x8, for maksimal muskelvekst / samt styrke. Hvis du skal trene kondisen i muskelene, burde du trene 3x12 (selvfølgelig bygger det litt volum også, men ikke like mye).

Men, tilbake til tråden. Jeg har noen nyttige og enkle tips til deg.

Vil du minske fett?

- Gå fort på 3Dmølle (i motbakke også).
- Spis tålig riktig.
- Tren skikkelig, og ha det morro med det.
- Tren styrke 3x12-15.

Når du har bestemt deg for og starte med styrke, så vil jeg anbefale deg og kjøre baseøvelser, da dette bygger skikkelig styrke. . . Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Styrketrening
« #19 : 25. oktober 2010, 21:08 »
Sålenge hun trener styrke, og har fremgang, så spiller det liten rolle om hun trener 5 reps eller 12 reps Smiley
Smiley

Utlogget Salva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

  • Okse uten muskler
Sv: Styrketrening
« #20 : 25. oktober 2010, 21:14 »
Ja, bjørn. Men, hvorfor trene 12 reps, når du kan trene 5 reps? Altså, du vokser fortere og mere av og trene tyngre, da dette "tvinger" musklene til å vokse. Men, må si meg enig med deg når det gjelder fremgang, det er nemlig det som er det viktigste..  woot

Utlogget MariaJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Styrketrening
« #21 : 25. oktober 2010, 22:13 »
Hehe, okei. Men jeg vil ikke bli stor slik som dere gutter :p Jeg vil bare forbrenne fett. Så hva gjør jeg da?  Huh

Utlogget Salva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

  • Okse uten muskler
Sv: Styrketrening
« #22 : 25. oktober 2010, 22:14 »
Hvis du vil forbrenne fett, er det bare og ta fortgågang på 3Dmølle, som jeg beskrev over her Smiley og, trene litt styrke på 3x12-15 reps... tøy og løp litt også : )

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Styrketrening
« #23 : 25. oktober 2010, 22:52 »
Hva snakker du om? Smiley
Skjønner du ikke det altså?
Veit ikke om mange byggere som trener 5*5. Kjører man til utmattelse (3*10-15) går det sjukt på volum i forhold til styrke. 5*5 bygger ikke like bra volum men mere styrke. En jente som er nybegynner - tren med 3*10-15 og du vil se de resultatene du er ute etter med bra kosthold også selvfølgelig Smiley
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Styrketrening
« #24 : 25. oktober 2010, 23:07 »
Skjønner du ikke det altså?
Veit ikke om mange byggere som trener 5*5. Kjører man til utmattelse (3*10-15) går det sjukt på volum i forhold til styrke. 5*5 bygger ikke like bra volum men mere styrke. En jente som er nybegynner - tren med 3*10-15 og du vil se de resultatene du er ute etter med bra kosthold også selvfølgelig Smiley

Ikke gjør ting så innviklet for henne. Tren styrke og litt cardio. Sørg for å trene med baseøvelser, og ha fremgang over tid, samt ett bra kosthold. Så trenger hun ikke å bekymre seg for 5 reps, 12 reps, utmattelse, supersett osv, før hun har blitt mer viderekommen Smiley
Smiley

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Styrketrening
« #25 : 25. oktober 2010, 23:12 »
Baseøvelser og ikke slenge seg ut på frivektene riktig ennå Smiley . Mener fortsatt 3*12-15 er det perfekte for nybegynnere.! Smiley)
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget Salva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

  • Okse uten muskler
Sv: Styrketrening
« #26 : 26. oktober 2010, 08:41 »
Det er mye du ikke vet, om du tror 5x5 bare bygger styrke.

Vi kan jo se på selveste Bo Andre Bergan? Ser det ut som han bare har bygd styrke? Når du trener såpass tungt, stimulerer du musklene, og dem blir tvunget til å vokse. Vi kan også se på hans erik folkeseth, lars dalby markussen, magnar fuglevik. De nevnte gutta, har muskelmasse så det holder. Hans erik folkeseth, og magnar fuglevik er skikkelig markerte, samtidig som dem er store. Så, ikke kom til meg å si at du ikke bygger av 5x5, da disse gutta omtrent kun har trent på denne måten.

Utlogget Finn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Styrketrening
« #27 : 26. oktober 2010, 14:34 »
Det er mye du ikke vet, om du tror 5x5 bare bygger styrke.

Vi kan jo se på selveste Bo Andre Bergan? Ser det ut som han bare har bygd styrke? Når du trener såpass tungt, stimulerer du musklene, og dem blir tvunget til å vokse. Vi kan også se på hans erik folkeseth, lars dalby markussen, magnar fuglevik. De nevnte gutta, har muskelmasse så det holder. Hans erik folkeseth, og magnar fuglevik er skikkelig markerte, samtidig som dem er store. Så, ikke kom til meg å si at du ikke bygger av 5x5, da disse gutta omtrent kun har trent på denne måten.

Det er jo ganske kjent at lav rep er mest effektivt for styrke mens høy rep bygger masse. Men å peke ut enkelt individer blir jo dumt for å bekrefte at lav rep er bra for å bygge masse. Men var kansje bare ment som et eksempel at man kan ikke se ut som man er skinn og bein og ta 300 i mark bare fordi man har trent få reps Tongue?. Er ingen som sa at lav rep var BARE for styrke, men det går mer på styke i forhold til volum såvitt jeg vet. Man vill sikkert kunne finne mange enkelt tilfeller der dette ikke vil stemme.

 Såvitt jeg sjekka så var alle navnene du nevnte ovenfor av styrkeløftere som konkurerte? Greit nok de jeg så var relativt stor, men kansje de ville sett enda større ut hadde de trent for masse  kontra styrke?

Men mener du at lav rep er like bra for å bygge masse som høy rep eller missforstod jeg deg?

Men anyway spiller ikke noen rolle om trådstarter tar 3x12 eller 5x5 eller hva fan hun skal ta Tongue hun er bare opptatt av å beholde (kansje øke litt) muskelmasse så hun kan forbrenne fett effektivt, og ikke se ut som en slapp fisk etterpå Tongue
Med et bra kosthold vil hun ha framgang i styrke nesten uansett hva hun gjør Tongue ihvetfal viss hun fortsetter treningen når hun ikke skal gå med kcal underskudd.
Did you hear that Meg? Guys can marry other guys now. So...this is awkward, but I mean, if they can do that, that is pretty much it for you, isn't it? I mean you as well pack it in. Game over.

Utlogget MariaJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Styrketrening
« #28 : 26. oktober 2010, 17:26 »
Hehe, hjelpes!
Ja, men da bare trener jeg 3x12 slik jeg har gjort hittil Smiley Takk for hjelp! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!