Skrevet av Emne: Hvordan har du tenkt å bli rik ?  (Lest 31856 ganger)

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #60 : 04. desember 2010, 21:42 »
De fleste av oss er jo født rike så dette blir egentlig en ganske tafatt diskusjon. Storparten av oss har det jo jævli fett her i Norge sånn rent økonomisk, remember? Smiley

Har du et fornuftig forhold til forbruk, ser gleden av å gjøre ting selv og syns det er litt morsomt å se at du har penger å ta av på kontoen om det skulle bli noen problemer, trenger du ikke jobbe rævva av deg. Når jeg skulle velge utdanning hadde jeg to mål, jeg ville bidra til fremgang her på denne kloden, og jeg ville ha fritid til å gjøre ting jeg syns er gøy, slik som å trene.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #61 : 04. desember 2010, 21:50 »
Ingen planer om å bli rik, men planer om å bli den dyktigste innenfor mitt felt!

Utlogget Refs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

  • Im so mean I make medicine sick
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #62 : 04. desember 2010, 21:50 »
"og jeg ville ha fritid til å gjøre ting jeg syns er gøy, slik som å trene. "

Godt du ikke ble kokk..

Jeg skal finne en pose som er gjømt ute i skogen mens jeg er ute med bikkja. Posen skal såklart være full av ranspenger eller gull som jeg kan sende inn til gullvekten.no Smiley

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #63 : 05. desember 2010, 20:09 »
Ingen planer om å bli rik, men planer om å bli den dyktigste innenfor mitt felt!

hvis du ikke som best i ditt felt klarer å tjene peng gjør du noe galt.

jeg ville bidra til fremgang her på denne kloden,

Hvordan vet du hva som vil føre til fremgang på kloden som 19åring?

Nå sier jeg ikke at du ikke har peiling, men er nok mange naive tards som går inn på blindern med dette som mål..

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #64 : 05. desember 2010, 20:19 »
hvis du ikke som best i ditt felt klarer å tjene peng gjør du noe galt.

Hvordan vet du hva som vil føre til fremgang på kloden som 19åring?

Nå sier jeg ikke at du ikke har peiling, men er nok mange naive tards som går inn på blindern med dette som mål..

Vell uten mål feks slike mål som å ha lyst til å bidra til fremgangen på kloden så er det vell ekstremt få som hadde holdt på med det, think.

Så lenge man virkelig trives med yrke sitt og slipper å tenke på hvordan økonomien ska gå rundt skal man ikke klage.

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #65 : 05. desember 2010, 20:31 »
Vell uten mål feks slike mål som å ha lyst til å bidra til fremgangen på kloden så er det vell ekstremt få som hadde holdt på med det, think.


The road to hell is paved with good intentions.

De fleste som føkker opp i verden gjør det ikke fordi de er genuint slemme. De tar bare feil.
Derfor blir jeg alltid litt skeptiske ovenfor folk som skal ut å og gjøre verden til et bedre sted.
Se på u-hjelpen vår for eks. Vi har holdt liv i et par deilige regimer opp igjennom tidene. Selv om solheimen mener det så veldig godt er han desverre en kronidiot.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #66 : 05. desember 2010, 22:59 »
hvis du ikke som best i ditt felt klarer å tjene peng gjør du noe galt.

Hvordan vet du hva som vil føre til fremgang på kloden som 19åring?

Nå sier jeg ikke at du ikke har peiling, men er nok mange naive tards som går inn på blindern med dette som mål..

The road to hell is paved with good intentions.

De fleste som føkker opp i verden gjør det ikke fordi de er genuint slemme. De tar bare feil.
Derfor blir jeg alltid litt skeptiske ovenfor folk som skal ut å og gjøre verden til et bedre sted.
Se på u-hjelpen vår for eks. Vi har holdt liv i et par deilige regimer opp igjennom tidene. Selv om solheimen mener det så veldig godt er han desverre en kronidiot.

Vell, nå er ikke jeg naiv eller 19 år da, og man trenger ikke være sosialist eller kristen for å ha et slikt syn på sin egen innsats.

Uten medmenneskelighet så går nok denne jorda fortere til helvette enn at enkelte tiltak som U-hjelp ikke fungerer optimalt slik det er idag (jeg er imot U-hjelp, men jeg håper du tok poenget likevell).

Der er ikke idealismen som ødelegger verden, det er likegyldigheten Wink
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #67 : 05. desember 2010, 23:04 »
Jeg er allerede rik Smiley Har kone, 2+2 barn, hus og bil Smiley Alt man trenger Cheesy Cheesy Cheesy <3
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #68 : 05. desember 2010, 23:28 »
jeg er 20 år gammel og naiv.

lov det og =)


Utlogget stovland123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #69 : 09. desember 2010, 03:06 »
Hadde neppe pensjonert meg som 35-åring uansett hvor rik jeg hadde vært.

Og til det første spørsmålet; Jeg skal jobbe hardt med studiene, og deretter jobbe hardt når jeg kommer ut i jobb.
Gjør jeg mye rett, så vil jeg mest sannynligvis kunne bli noenlunde rik. Men det er ikke noe jeg kommer til å jage etter. Smiley

Lurer veldig på hva du studerer, og hva du definerer som noenlunde rik?

Utlogget stovland123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #70 : 09. desember 2010, 03:08 »
Merker det er mange her med ganske så lav finansiell IQ. Med det sagt, så er det ikke deres feil, men skolesystemet. På skolen lærer man bare en ting og en ting bare, og det er å jobbe for en annen for resten av livet,bytte tid mot penger, spare penger til pensjon, og være fanget i rottehjulet.

Hvis man tar gjennomsnittet eller en gjennomsnittlig løn i Norge feks, så er det veldig lite penger igjen hver mnd etter alle utgifter er betalt til å virkelig nyte livet. Folk flest går på jobb i 8 timer, kommer hjem trøtt, hviler seg litt, spiser middag, kanskje får tid til litt trening og litt tv titting, og så er det rett i sengen og opp neste morgen for å gjøre det samme helt om igjen. Folk gleder seg til fredag med tanke på frihet i helgen hvor de kan gjøre hva de vil, og gruer seg på søndag for mandag for da er det JOBB igjen.

Folk gleder seg til ferie for da er det FRIHET til å gjøre hva man vil samtidig som penger er sikret til å rulle inn på kontoen.

Hva hvis du kunne jobbe når du ville og ikke var tvunget til å dra på jobb hver eneste dag i mange timer, samtidig som du tjente godt nok med penger til å ha det ganske greit etter alle utgifter ?? Hvordan ville du hatt det da ?

Dessverre så vet folk flest ikke annet enn å jobbe seg ihjel for å tjene penger der de bytter tid mot penger. Hva med å la pengene dine jobbe for deg istedenfor ??

Her er en god video jeg fant som tar opp akkurat dette. Søk opp robert kiyosaki, han lærer folk skikkelig økonomisk utdannelse, som man burde ha blitt lært skikkelig på skolen.

http://www.youtube.com/watch?v=N8-zVTTgqTg&feature=related

Mulig jeg tar feil, men tror ikke man får en skikkelig økonomisk utdannelse helt uten videre ,gratis, på youtube?

Utlogget stovland123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #71 : 09. desember 2010, 03:22 »
Nå er kanskje jeg det mange vil anse som rik her inne, men en ting er sikkert; med mer penger, så skaffer man seg mer utgifter ( dyrere bil, finere hus, mer middager ute etc ) i tillegg til at skatten øker betraktelig - så til slutt sitter man ikke igjen med SÅ mye mer enn folk med mer normal inntekt allikevel, men har nok mindre økonomiske bekymringer og sånt.

Det er feil, om du f.eks. har 80 % mindre gjeld på hus og bil enn en annen, sitter du jo igjen med mer, selv om dere har lik sum "til overs" hver måned..

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #72 : 09. desember 2010, 09:56 »
Lurer veldig på hva du studerer, og hva du definerer som noenlunde rik?

Studerer økonomi og administrasjon, og skal ta en master i "investment and finance" i Skottland eller eventuelt en annen skole i utlandet til neste år. Med noenlunde rik så mener jeg en årslønn på oppunder millionen. Men det å være rik avhenger såklart at man sparer en del av dette slik at man sitter med en grei formue. Smiley

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #73 : 09. desember 2010, 11:10 »
Alle har forskjellig livsstil og meninger med livet.
Ikke alle drømmer om ett liv i dress.

Utlogget erikv2

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #74 : 09. desember 2010, 12:36 »
Alle har forskjellig livsstil og meninger med livet.
Ikke alle drømmer om ett liv i dress.

say woot?

http://www.youtube.com/watch?v=ozLMx1E_Oac

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!