Skrevet av Emne: KimKvam Treningslogg Dagsform. Bilder s.13  (Lest 32931 ganger)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
KimKvam Treningslogg Dagsform. Bilder s.13
« : 07. november 2010, 23:50 »
Treningslogg startet 07/11/2010
Har aldri drevet med noe loggføring tidligere, så en gang må være den første. Før jeg river av alskens om treningen min er det vel ønskelig fra lesere at man gir noen personlige fakta om seg selv og hvor man står innenfor fysikk og trening.
Har trent i snart 2 år, men er siste 8-9 mnd’ene treningen har vært av det seriøse slaget.
Første året gikk i militæret der treningen ble variert, noe urutinert og uvitende. Dette da pga dårlig tilrettelagte måltid, varierende søvn, en stor mengde militære øvelser og lite kunnskap. Vekta tippet på 60-70 fattige kilo, og opplagtheten mentalt var dårlig pga sugent kosthold og variert restitusjon.
Året gikk og man dimmet med relativt grei fysikk og motivasjonen for hardere og mer gjennomført trening var på topp, det som manglet var et studio og kunnskap. Kort tid etter hjemkomsten søkte jeg medlemskap på et lokalt studio og begynte å lese litt rundt på nettet. Etter hvert havnet jeg på treningsforum.no, der jeg nå tilbringer en god del tid og leser om andres erfaringer og tar lære av dem.
Har ingen Mesterskap-mål med treningen min, men å oppnå en god og synbar fysikk som gagner meg videre i livet og holder kroppen vedlike. Både psykisk og fysisk.

Utgangspunkt:
Alder: 19-20
Høyde: 187
Vekt: 7o kg +-
Fysisk status: Skinny, dårlig mental opplagthet og sugen holdning rettet mot fysisk form.

Nåtid:

Alder: 21
Høyde: 187 +-
Fett%: 15 (gjennomført på random fett%-kalkulator på nettet)
Vekt: 96,8 kg
BMR: 4152 kcal (gjennomført på kalkulator på helsenett.no)

RMs
Benk-press: 120kgx1
Mark-løft: 180kgx1
Kne-bøy: 110kgx5
Militærpress er ikke RM gjennomført

Program:
ATM kjører jeg 5x5 (Powerbuilding). Har gjennomført programmet en gang tidligere med gode framskritt, og er halvveis inn i andre omgang.
Status på vektmengde (baseøvelser) i programmet:

Mark-løft: 112,5kg 5x5
Benk-press: 87,5 kg 5x5
Kne-bøy: 85,0 kg 5x5
Militær-press: 67,5,0 5x5




Kostholds-oversikt pr. dag:
(Noe variert, derfor er dette noe midt i mellom)

Frokost:
Kl. 07.00-08.00
Tran (drikkes fra flaska, da skje er oppskrytt)
Multi-vitamin (VitaPlex)
Stor skål med havregryn og lett-melk.
2 Dl Lettmelk vedsiden.
Proteinshake: (Nutrisport 90+) 3 toppet scoops (70-80g prot)

Lunsj:
12.00-12.30
1x 120 g tunfisk
2Dl lettmelk
(Kanskje en shake)

Middag:
15.00-17.00 (avhengig av skoleslutt)
Mors kjøttkaker! (da jeg for øyeblikket bor hjemme)
Viss ikke:
4-5x brødskiver med proteinrikt pålegg (makrell, skinke,sardiner)
2dl melk
Proteinshake: 1-2 scoops (26-50g protein) avhengig om jeg tok en i lunsjen eller ikke.

Trening
16/17/18.00
Trening i 1t +
Etter trening inntas appelsinjuice m/ glutamin peptide 4-5g(star nutrition) Creatine 10g(MYO)
og 40g karbohydrat.
Dette for å skyte vann i musklene, sette fart på proteinsyntesen og fylle glukoselagrene.

Ettertrenings-måltid:
1-2x 120g tunfisk/eller/ 400g karbonadedeig med sopp og tacokrydder, blandes med lett-rømme og evt pasta.
2 Dl lettmelk

Kveldsmat:
2-3 x brødskiver med kanskje noe egg og kaviar.
Ett glass melk(1-2dl)
Proteinshake: 1-2 scoops (26-50g protein)

Grunnen til at jeg velger å starte en logg som mange andre er vel det å kunne motta konstruktiv kritikk angående opplegget mitt og bygge på det vidre.
All kritikk er god kritikk. Vil gjerne lære litt mer om dietter etc, om noen har noen gode linker angående temaet så rop ut.

Nå har jeg ingen bilder fra da jeg begynte men legger ut noen for tiden som har vært nylig og vil legge ut flere med tiden..



dette er fra før og etter min første 5x5-periode.
2-3mnd'r siden.
Legg også merke til bikkja i bakgrunnen, som vil gå igjen i flere bilder Wink

Utlogget Toffern

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 683
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 683

Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #1 : 08. november 2010, 16:19 »
Er det iform sitt powerbuliding program du bruker? http://www.iform.no/pub/art.php?id=3

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #2 : 08. november 2010, 18:05 »
Er det iform sitt powerbuliding program du bruker? http://www.iform.no/pub/art.php?id=3

Stemmer det:)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Cleanmachines Treningslogg 08.11.10
« #3 : 08. november 2010, 18:24 »
Begynte med markløft der jeg la på 2,5kg etter nevnt program, havnet på 115kg 5x5. Merker nå i 2'rd omgang at teknikken innen markløft bedrer seg og blir stødigere. Mye av dette skyldes video-time på youtube med Eirik Sandvik og Mark Rippetoe, gode ting.

Markløft ble etterfulgt av nedtrekk(front) som lot seg gå ganske glatt idag, pleier normalt å slite med å ta siste rep'n helt ned til kassa, så føler den blir "halveis".
Kan til tider være fristende å legge på litt xtra.

Foroverbøyd roing m/stang, samme som nedtrekk lot dette seg gjennomføre greit. Er nå blitt usikker på om man skal dra opp til under bryst(rundt solar plexus) eller i bryst. Noen som har erfaringer fra bruken av inverted rows?

Bicepscurl ble gjennomført 3x10 m/cabelcurl og 2x10 stående stang-curl.
Sliter for tiden med en liten merkbar smerte inni selve underarmen, men har merket forbedring etter jeg begynte å bruke wristband.


Nå er det en kraftig skål med havregryn og en shake før jeg beveger meg ut i snøen for å finne igjen bilen;)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg 09.11.10
« #4 : 09. november 2010, 20:45 »
Idag var det Bryst/Triceps på menyen.

Bytta idag ut benkpress med hantelpress da jeg ville ta ett lite avsprang fra pressen og få litt variasjon i treningen, da jeg har brukt dette programmet i nesten 4'mnd'r sammenhengende.

Det ble:
34kgx10x3
30kgx10x2 (studioet er foruten 32kg's, som er trist da det hadde vært ideelt)

Brede dips:
1x10
1x8 (merkbart at antall repetisjoner fordelt på settene i hantelpressen tok på, 8 var det som ble her)

Skrå-flyes:
18kgx2x10

Smal benk (small-grip)
50kgx3x10

Triceps Pushdown
40kgx2x10 (byttet ut 2 sett med smal benk for nok en gang å gi det en variasjon, og for at jeg personlig føler denne "river" bedre)

Nå er det 240g tunfisk nedskylt med lettmelk og en runde GTA for å få ut frustrasjonen over dips'ene;)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #5 : 11. november 2010, 20:42 »
Beindag. Uka's høydepunkt..

Startet med knebøy: 90kg5x5
Følte idag at jeg fikk den rette dybden i løftene, gikk utrolig lett idag både vektmessig og teknikkmessig.
Neste uke er det 92,5, håper at programmet går 100% og ender på 100 om 5 uker.

Fot-press: 150x2x10, usikker på teknikken her. Skal beinene strekes helt ut på ut-press? eller er det "likefør" utstrakt posisjon? Blir google og youtube ikveld..

Utfall: 50x2x10Vurderer å bytte ut smithmaskina med Bulgarske utfall, viss noen med erfaring om forskjellen på disse hadde det vært fint med en innføring.

Strake mark: Vært usikker på teknikken på denne å, men i de siste gjennomføringene har teknikken bedret seg betraktelig.

Lårcurls: 70kgx2x10
Gikk glatt.


Avslutter med Nutrisport90+(50gprot) Carbolyze(40gcarb), før jeg hiver på 240g tunfisk og skyller hele ned med lettmelk;) Bòn apetitè (hvordan det enn skrives)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg 15.11.10
« #6 : 15. november 2010, 19:06 »
Rygg,Biceps..
Markløft
117,5kgx5x5: gikk rivende greit idag, kjenner kunne gitt mer. Teknikken sitter stødig, sleit med å få ut rassen skikkelig før, men etter mye om kom den.

Nedtrekk(foran) 70kgx2x10: Prøver å bruke foran da jeg har hørt av x-antall personer i tiden at foran skal gi bedre "kontakt" med lats'en, for min del "river" nedtrekk bak bedre. Individuellt?

Foroverbøyd Roing m/stang 52,5kgx3x10, gikk lekent idag, hadde mye energi å gå på. Gårdagens ribbe ga overskudd Wink


En-arms-roing m/hantel: 27,5kgx2x10, ville ta overskuddet som ble. + får så syk pump i biceps.

Bicepscurl: (cabelcurl) 37kgx5x10, sykeste pumpen i biceps på lenge. Toppen på kaka..


Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #7 : 16. november 2010, 19:23 »
Fin framgang på deg Smiley
Sinnsyk millitærpress Cheesy

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #8 : 16. november 2010, 22:52 »
Fin framgang på deg Smiley
Sinnsyk millitærpress Cheesy

takk du, prøver å ha en jevn progresjon vet. Ser bra ut selv, leste loggen din.
Vurderer SL 5x5 selv på nyåret, hører mye bra om det. Prøve å flette inn noe kardio også.

sinnsyk er den nok ikke, men med tiden Wink

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg 18.11.10
« #9 : 18. november 2010, 22:28 »
Bein:
Knebøy: 92,5kgx5x5. Knebøyen var tung idag, praksisdager med stillas-løp og sville-bæring kjennes i beina på en slik dag. Men bakken luktet meg i rassen og knærne sover enda så alt i alt var gjennomføringen vellykket.

Fotpress: 150kgx2x10
Lekende til tross slappheten.

Utfall i smith: 52,5kgx2x10
Alltid hatet utfall, men idag lot det seg gjennomføre uten noe mye lastverk !...

Strak mark
: 55,0kg5x10
 driver enda å prøver meg fram å bli kjent med denne, føler jeg vil at den skal ta bedre enn den gjør. Så youtube og google neste.

Kort og greit, bra økt, men tung da dagen har vært preget av tungt fotarbeid fra starten av.
Nå er det kveldshake og puta neste Wink

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg 20.11.10
« #10 : 20. november 2010, 00:18 »
Skuldre,Legger

Militærpress: 65,0kgx5x5  da formen idag var døsen, tunge dager med mye lesing opp mot prøver.

Sidehev
(cabel): 7,5kg3x10

Tåhev(stående): 115,0kgx5x10-15
Kjører denne tungt og langsomt da jeg ikke har tilgjengelige muligheter for sittende.

Avsluttet med appelsinjuice m/ 40g carbs, deretter 2xskyr og 1xgainomax for recovery.

Utlogget Warrior

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #11 : 21. november 2010, 23:38 »
Sterk militærpress! Denne loggen skal jeg følge videre!  Grin

Utlogget morwik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #12 : 22. november 2010, 07:33 »
Prøve å flette inn noe kardio også.


Ikke dumt tenkt!

Veldig mange som er opptatt av å bygge muskler er livredde for å trene for mye cardio i frykt for å miste store muskelmasser. Hvis du opprettholder kostholdet ditt og legger inn litt cardio vil du oppnå en mye bedre trent kropp, garantert.

Kjør på Smiley

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #13 : 22. november 2010, 14:19 »
Sterk militærpress! Denne loggen skal jeg følge videre!  Grin
takktakk, kult å høre;)

Ikke dumt tenkt!

Veldig mange som er opptatt av å bygge muskler er livredde for å trene for mye cardio i frykt for å miste store muskelmasser. Hvis du opprettholder kostholdet ditt og legger inn litt cardio vil du oppnå en mye bedre trent kropp, garantert.

Kjør på Smiley

Lite vits å bygge muskler når de ikke syns, så lenge man opprettholder proteininntaket og ligger passe underskudd kcal så vil det slite minimalt på muskelmasse, men istedet synliggjøre det man har. Er iallefall formålet mitt:)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Cleanmachines Treningslogg
« #14 : 22. november 2010, 18:17 »
Rygg,Biceps

Markløft: 120kgx5x5. Utrolig dypt drag i dag, god følelse.
Nedtrekk (foran): 70kgx10/65kgx10. Tung idag, men kom ned.
Foroverbøyd Roing m/stang: 55kgx3x10, er enda usikker på hvor treffpunktet for stanga er. Ser for meg par timer med youtube.
Bicepscurl(cabel): 35kgx5x10, ble cabel idag for å variere fra scott'n. Til tider godt.

Ellers en vellykket økt, avsluttes med 40gcarbs(carbolyze) og et håp om 9timers søvn inatt!
  neste..


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!