Skrevet av Emne: 1 Splitt ?  (Lest 2938 ganger)

Utlogget OleIdole93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

1 Splitt ?
« : 25. november 2010, 18:11 »
Hei! Jeg har et spørsmål ang det å trene styrke 1 gang i uken.
Jeg  driver aktivt med svømming , så det tar mye av tiden min. Har mulighet til å trene styrke 1 gang i uka. Det jeg har gjort til nå er at jeg har slått sammen et 3-splitt program og kjørt hele programmet den ene dagen.  Da holder jeg på i rundt 2 timer totalt. Hvordan er dette med tanke på effekt osv ?

Takker for seriøse svar

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 1 Splitt ?
« #1 : 25. november 2010, 18:16 »
Jeg tviler på om du får særlig fremgang av dette. Hvorfor har du ikke mulighet til å trene mer? Jeg tviler på at du er så opptatt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget OleIdole93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: 1 Splitt ?
« #2 : 25. november 2010, 18:19 »
Jeg har svømmetreninger 6 ganger i uka, og jeg trener styrke på skolen..  Har du noen tips i så fall ?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 1 Splitt ?
« #3 : 25. november 2010, 18:19 »
Jeg har svømmetreninger 6 ganger i uka, og jeg trener styrke på skolen..  Har du noen tips i så fall ?

Tar svømmetreninga hele dagen?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget OleIdole93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: 1 Splitt ?
« #4 : 25. november 2010, 18:22 »
Jeg går jo på skole, i tillegg til jobb.. så vil nok si at jeg har et rimelig tight tidsskjema ..

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: 1 Splitt ?
« #5 : 01. desember 2010, 11:22 »
Hei! Jeg har et spørsmål ang det å trene styrke 1 gang i uken.
Jeg  driver aktivt med svømming , så det tar mye av tiden min. Har mulighet til å trene styrke 1 gang i uka. Det jeg har gjort til nå er at jeg har slått sammen et 3-splitt program og kjørt hele programmet den ene dagen.  Da holder jeg på i rundt 2 timer totalt. Hvordan er dette med tanke på effekt osv ?

Takker for seriøse svar

Å slå sammen en 3-split og kjøre hele på en dag er ikke noe god ide. Det vil bli alt for mange øvelser (og reps) for en treningsøkt.

Skal du trene kun en dag i uka så burde du få med baseøvelsene. Tren f.eks markløft, knebøy, benkpress, press, chins og roing. Du burde få bra fremgang av kun økt i uka hvis du gjør det.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: 1 Splitt ?
« #6 : 01. desember 2010, 14:21 »
Å slå sammen en 3-split og kjøre hele på en dag er ikke noe god ide. Det vil bli alt for mange øvelser (og reps) for en treningsøkt.

Skal du trene kun en dag i uka så burde du få med baseøvelsene. Tren f.eks markløft, knebøy, benkpress, press, chins og roing. Du burde få bra fremgang av kun økt i uka hvis du gjør det.

Enig i baseøvelser og det man kan få utvikling med bare en gang per uke, men det kan være veldig lite eller ingenting. Da er det kanskje ikke verd å trene i det hele tatt. Jeg tror du hadde gjort lurt i trent to korte økter med 2-3 store øvelser. Å dele en lang økt i to er mye mer effektivt en en lang økt. Å trene stor muskelgrupper er både mer tidseffektivt og gir ofte større styrkefremgang.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: 1 Splitt ?
« #7 : 01. desember 2010, 14:53 »
Med 6 svømmeøkter i uka + styrketrening på skolen så tror jeg ikke jeg ville trent mer i det hele tatt for å være ærlig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: 1 Splitt ?
« #8 : 01. desember 2010, 15:01 »
Jeg tror mange her undervurder hvor stor fremgang en nybegynner får bare ved å trene en gang i uka. Selvfølgelig er det best om en har tid til å trene 3-4 ganger i uka, men nå er en gang absolutt mye bedre enn null ganger.

Jeg tror du vil få bra fremgang med selv kun den ene dagen. Bare husk å trene hardt på baseøvelsene. Isolasjonsøvelser vil jeg anbefale deg å holde deg mest mulig unna når du ikke har tid til å trene oftere.

Hvor lenge har du trent med det programmet du bruker nå og har du økt mye i de forskjellige øvelsene? Hvis du har mulighet så hadde det vært fint om du senere kunne skrive litt hvor mye fremgang du evt. har fått ved kun en styrkeøkt i uka.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: 1 Splitt ?
« #9 : 01. desember 2010, 15:22 »
Jeg tror mange her undervurder hvor stor fremgang en nybegynner får bare ved å trene en gang i uka. Selvfølgelig er det best om en har tid til å trene 3-4 ganger i uka, men nå er en gang absolutt mye bedre enn null ganger.

Jeg tror du vil få bra fremgang med selv kun den ene dagen. Bare husk å trene hardt på baseøvelsene. Isolasjonsøvelser vil jeg anbefale deg å holde deg mest mulig unna når du ikke har tid til å trene oftere.

Hvor lenge har du trent med det programmet du bruker nå og har du økt mye i de forskjellige øvelsene? Hvis du har mulighet så hadde det vært fint om du senere kunne skrive litt hvor mye fremgang du evt. har fått ved kun en styrkeøkt i uka.

Du har sikkert rett. Det kan holde med en gang i uka for en nybegynner. Men da må det trenes ganske hardt!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: 1 Splitt ?
« #10 : 17. desember 2010, 00:04 »
Her var det mange tullballsvar! Selvsagt kan du trene styrke bare en gang i uka! Det du må passe på er at du ikke brenner deg ut med all svømmetreningen som kommer i tillegg, viktig å spise nok mat for å hente seg inn igjen.

Trening en gang i uka er ikke optimalt med tanke på framgang styrkemessig (og størrelsesmessig). Selv trener jeg en gang i uka for tiden og det går fint for min del. Jeg kjører 5x5 i bøy, benk og mark. Når jeg har kjørt gjennom dette trener jeg 2x10 i de samme øvelsene for å få litt volumtrening. Kjører etter dette militærpress, manualpress og armøvelser etter som hvor mye krefter jeg har igjen. Bruker ca 2 timer på denne treningsøkta.

Alt i alt så har jeg holdt på slik i 4 mnd nå, og klart å komme meg nesten helt opp på tidligere styrkenivå, da trente jeg 4 ganger i uka og veide 10kg mer.

Men jeg trener ikke noe annet ved siden av vil absolutt ikke anbefale deg å trene så mye som jeg gjør. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke trent mer enn 3 sett x 5-10 reps i bøy benk og mark. Det er sikkert bra å hvile dagen etterpå hvis det lar seg gjøre for deg.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!