Skrevet av Emne: 14 Årig muskelbygger  (Lest 9094 ganger)

AntiXrist

  • Gjest
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #15 : 30. november 2010, 20:52 »
Indeed Rocky Wink Aldri skjønt greia med at alle mener at barn skal vente til de er eldre med å trene og spise riktig. Er blitt en norme at man ikke skal gjøre ting bra før man er 17 virker det som

Ja sant Smiley
Prøve å holde barna usunne og minst mulig fit så lenge som mulig, er visst blitt en trend..

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #16 : 30. november 2010, 20:53 »
Mange .. litt lite gjennomtenkte kommentarer her ser jeg. Likevel så hadde det vært litt lettere å hjulpet om du ga litt mer informasjon om kosten din!

Så lenge du får i deg ca 2g protein, har fremgang, spiser variert så vil det nok holde med kreatin for å gi litt mer boost! Ville kjørt kreatin som er merket med creapure, og fra en netthandel som du stoler på. Kreatin fra tech nutrition har jeg gode erfaringer med.. både som bruspulver og vanlig pulver. Hvordan du kan optimalisere fremgangen din derimot.. da må vi på et helt nytt nivå!

Når det kommer til protein, så når jeg selv 2g pr kg lett uten kosttilskudd.. men etter trening så kan det være greit å ha noe kjapt.

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: 14 Årig muskelbygger
« #17 : 30. november 2010, 20:54 »
Indeed Rocky Wink Aldri skjønt greia med at alle mener at barn skal vente til de er eldre med å trene og spise riktig. Er blitt en norme at man ikke skal gjøre ting bra før man er 17 virker det som
Det ver vel ikke snakk om og vente med og trene og spise riktig. Men det må gå an og lære seg og spise riktig også uten kost tilskudd.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #18 : 30. november 2010, 20:56 »
Ja sant Smiley
Prøve å holde barna usunne og minst mulig fit så lenge som mulig, er visst blitt en trend..

Det handler litt mer om fysiologi og at barn ikke er ferdig utviklet. Tung styrketrening kan få epifyseskivene til å lukke seg for tidlig, og de fleste unge som begynner å trene har helt feil fokus og glemmer ofte av viktige stabiliseringsmuskulatur og ender ofte opp med å skade seg altfor tidlig. Om de har nok kunnskap, og er villig til å lære derimot så kan de selvsagt ta risken om de føler det er verdt det.

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: 14 Årig muskelbygger
« #19 : 30. november 2010, 20:59 »
Whey protein til frokost, og etter trening.
Kreatin monohydrat.
Tran er også et veldig bra kosttilskudd, 1-2 skeier per dag hjelper med å holde deg sunn og frisk.
Omega fettsyrene har et utall av dokumenterte helsegunstige effekter.
Multivitaminer, for å sikre at du har dekket dagsbehovet.

Et av de kostilskuddene jeg verd-setter høyest, er jo nermest en helseforsikring Smiley (tran, multivit)
"Kreatin burde ventes med til du er eldre (eller aldri?)" - Begrunn eller slutt å skriv.

En 14-åring kan ha like godt av proteintilskudd som meg og deg, den norske kosten flyter ikke akkurat over av kvalitetsproteiner lengre.

Grandiosa og brødmat er staple.


------

Skulle ønske jeg begynte seriøst med trening som 14-åring, også med proteintilskudd og kreatin og samt seriøst kosthold.

------

Men en skal ha råd til kostilskudd forbruket og, så om du har råd. Så ville jeg anbefalt et godt whey protein.

Som feks whey protein fra gymgrossisten.no, til både frokost og etter trening.
Samt 5 gram kreatin monohydrat etter trening, og på morgen de dagene du ikke trener.
Gi meg gode  argumenter for hvorfor en 14 åring med god fremgang skal begynne på kreatin, eller slutt og skriv.

AntiXrist

  • Gjest
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #20 : 30. november 2010, 21:01 »
Mange .. litt lite gjennomtenkte kommentarer her ser jeg. Likevel så hadde det vært litt lettere å hjulpet om du ga litt mer informasjon om kosten din!

Så lenge du får i deg ca 2g protein, har fremgang, spiser variert så vil det nok holde med kreatin for å gi litt mer boost! Ville kjørt kreatin som er merket med creapure, og fra en netthandel som du stoler på. Kreatin fra tech nutrition har jeg gode erfaringer med.. både som bruspulver og vanlig pulver. Hvordan du kan optimalisere fremgangen din derimot.. da må vi på et helt nytt nivå!

Når det kommer til protein, så når jeg selv 2g pr kg lett uten kosttilskudd.. men etter trening så kan det være greit å ha noe kjapt.

Gi meg gode  argumenter for hvorfor en 14 åring med god fremgang skal begynne på kreatin, eller slutt og skriv.

1. Han kan få bedre fremgang.
2. Hvorfor ikke eksperimentere og finne ut om det fungerer for vedkommende?

Virker jo som det er helt tabu for 14-åringer å gjøre det som de litt eldre gjør konstant.

AntiXrist

  • Gjest
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #21 : 30. november 2010, 21:02 »
Det handler litt mer om fysiologi og at barn ikke er ferdig utviklet. Tung styrketrening kan få epifyseskivene til å lukke seg for tidlig, og de fleste unge som begynner å trene har helt feil fokus og glemmer ofte av viktige stabiliseringsmuskulatur og ender ofte opp med å skade seg altfor tidlig. Om de har nok kunnskap, og er villig til å lære derimot så kan de selvsagt ta risken om de føler det er verdt det.

Få link til forskning som beviser at epyfyseskivene lukker seg.
Er enig med det, at unge ofte trener helt feil, og altfor tungt.

Men spørsmålet her er jo ikke hvordan han trener, men om han kan/hvilke kostilskudd han kan bruke.

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #22 : 30. november 2010, 21:04 »
Det ver vel ikke snakk om og vente med og trene og spise riktig. Men det må gå an og lære seg og spise riktig også uten kost tilskudd.

Ja, selvfølgelig. Mener ikke at man må ha proteinpulver som 14 åring, og heller ikke som voksen, men det gjør det enklere å få i seg nok proteiner. Derimot mener jeg at folk flest "vil" at barna deres skal følge det vanlige norske "greie"kostholdet med lite protein, mye karb og greit med fett.

Det viktigste å lære seg er hvordan man skal bruke tilskuddet av proteiner til å fylle det man ikke klarer å få i seg ved hjelp av vanlig kost. Jeg kan love deg at de fleste foreldre ikke vil lage flere måltider om dagen med kylling, kjøtt og lignende til en 14 åring.

Om man skal bruke penger på tilskudd som ung spørs på hva man synes er viktigst. Hvis pengene heller går til red bull for helgens lan, dataspill etc mener jeg at man liksågodt kan bruke de på noe som fremmer treninga Smiley
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: 14 Årig muskelbygger
« #23 : 30. november 2010, 21:05 »
Jeg skjønner ikke hvorfor noen av dere råder en gutt på 14 år til å bruke kosttilskudd..
..Har han dårlig tid???
Lev livet, hver med kompiser, spis nok mat og nok proteiner.
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #24 : 30. november 2010, 21:07 »
Det handler litt mer om fysiologi og at barn ikke er ferdig utviklet. Tung styrketrening kan få epifyseskivene til å lukke seg for tidlig, og de fleste unge som begynner å trene har helt feil fokus og glemmer ofte av viktige stabiliseringsmuskulatur og ender ofte opp med å skade seg altfor tidlig. Om de har nok kunnskap, og er villig til å lære derimot så kan de selvsagt ta risken om de føler det er verdt det.

Det er ingen forskning som tilsier at epifyseskivene kan lukke seg av tung styrketrening. Det er en myte. Ja, man kan skade seg hvis man går inn i et vektrom uten noe peiling på hva man driver med, men det betyr ikke at alle landets barn under 16 bør nektes tilgang til et vektrom.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

AntiXrist

  • Gjest
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #25 : 30. november 2010, 21:08 »
Jeg skjønner ikke hvorfor noen av dere råder en gutt på 14 år til å bruke kosttilskudd..
..Har han dårlig tid???
Lev livet, hver med kompiser, spis nok mat og nok proteiner.

Fordi han kan nyttiggjøre kosttilskudd, rett og slett.
Maten en fjorten åring spiser, dekker nok ikke optimal behovet for protein, så da kan det være gunstig med tilskudd for å dekke dette.


Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #26 : 30. november 2010, 21:10 »
Jeg skjønner ikke hvorfor noen av dere råder en gutt på 14 år til å bruke kosttilskudd..
..Har han dårlig tid???
Lev livet, hver med kompiser, spis nok mat og nok proteiner.

Er ikke snakk om dårlig tid, og heller ikke snakk om å ikke være med kompiser eller leve livet. Han spør om det kunne hjulpet fremgangen hans å ta proteinpulver, og vi sier at det kan det hvis han ikke får nok protein gjennom kosten. Synes det er mer merkelig og ikke ville svare det man mener pga han tross alt bør vente til han blir 17 før han kan gjøre noe skikkelig.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: 14 Årig muskelbygger
« #27 : 30. november 2010, 21:10 »
Det er ingen forskning som tilsier at epifyseskivene kan lukke seg av tung styrketrening. Det er en myte. Ja, man kan skade seg hvis man går inn i et vektrom uten noe peiling på hva man driver med, men det betyr ikke at alle landets barn under 16 bør nektes tilgang til et vektrom.
Det har noe med skadeforsikring og gjøre at barn under 16 ikke får trene. Selv startet jeg på senter da jeg var 15 år og sluttet og vokse på 176. Har en målevegg på kjøkkenet som fattern har målt meg.. Stoppet å vokse i 2008 og har ikke vokst 1 cm Smiley Brodern er 187 og fattern er 190
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

AntiXrist

  • Gjest
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #28 : 30. november 2010, 21:14 »
Det har noe med skadeforsikring og gjøre at barn under 16 ikke får trene. Selv startet jeg på senter da jeg var 15 år og sluttet og vokse på 176. Har en målevegg på kjøkkenet som fattern har målt meg.. Stoppet å vokse i 2008 og har ikke vokst 1 cm Smiley Brodern er 187 og fattern er 190

Ja da må det nesten være sant, siden du ikke ble mer enn 176, at styrketreningen din påvirket din endelige høyde. (sense the irony)

Har forøvrig en kammerat som er 193, som begynt å trene hardt når han var 14...
Kjenner forresten 3-4 stk til, som er fra 185-195, som begynte å trene hardt tidlig.

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: 14 Årig muskelbygger
« #29 : 30. november 2010, 21:14 »
Det har noe med skadeforsikring og gjøre at barn under 16 ikke får trene. Selv startet jeg på senter da jeg var 15 år og sluttet og vokse på 176. Har en målevegg på kjøkkenet som fattern har målt meg.. Stoppet å vokse i 2008 og har ikke vokst 1 cm Smiley Brodern er 187 og fattern er 190

Ja, det var helt klart styrketrening som gjorde det. Med mindre du fikk et brudd hvor en av epifyseskivene ligger var nok ikke det grunnen Smiley Hvis du har noe forskning på dette derimot så link, da skal jeg ta tilbake det jeg har sagt Wink
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!