Skrevet av Emne: Har lagd fettnedgangsprogram for dama - Tilbakemelding?  (Lest 8039 ganger)

Utlogget Lysat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Jeg kan ikke se i forumet at noen har sagt noe om at antall måltider vil spille en rolle i vektnedgangen.

Det er godt at hu har kommet litt vekk fra disse måltidserstatterne, da det finnes annen sunn mat som kan påvirke vekten hennes. Jeg vil selv anbefale mellom 6-8 måltider om dagen, for å holde forbrenningen i gang.

Et eksempel på en måltidsplan:
Frokost 0800:
Bolle med havregryn eller 1-2 knekkebrød med laks, ørret, egg eller cottage cheese.

Mellommåltid 1100:
Èn skyr + et eple

Lunsj 1400:
Salat med tunfisk eller kylling
Èn neve med valnøtter/mandler

Middag 1630-1700:
Alt det som blir nevt i hver eneste tråd om kosthold - Fisk, fullkornspasta/fullkornsris, kjøtt, fugl, masse grønnsaker.

Før trening 1900:
Banan, evt èn shake i tillegg

Etter trening 2100:
Omelett av 2 eggehvite, litt grønnsaker og sunn olje.

Bare et veldig raskt eksempel. Men du ser tanken. Det veldig mange glemmer/ikke veit er at vi må få i oss sunne fettkilder. Ved inntak av sunne fettkilder vil kroppen forbrenne mer fett også, så les litt om dette.

Ellers må ikke kjæresten din være redd for å spise så mange måltider, da de for det første er såpass små, for det andre er veldig sunne matvarer, og for det tredje at trener som hun gjør.

Jeg vil også legge til denne artikkelen, les den og gjør opp din egen mening sammen med kjæresten din om hva som er best for henne;
http://www.iform.no/pub/art.php?id=2014

Lykke til! Smiley


Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Innlegget til HHHH var bra. Mange gode tips i ett innlegg.

Innlegget til Lysat tror jeg du skal ta med ei klype salt. Det finnes masse undersøkelser som peker på at 1-3 store måltider er like bra. Og det er vel kanskje mer likt den spisefrekvensen de fleste har (tenker ikke på endel av brukerne av dettte forumet, de er ikke blant "de fleste")

LT

Utlogget orsvend

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Ufrivillig svak
Har lest masse om måltidsfrekvens og de fleste sier det samme, at ETT stort måltid gjør akkurat samme nytten som 8, så lenge næringsinntaket er det samme. (For å bruke et ekstremt eksempel) Flere fordelt utover dagen hjelper allikevel på sultfølelsen og rutinen, så det er absolutt fordelaktig for dama å gjøre det slik tror jeg. (Hun er et rutinemenneske deluxe. 4/5 har funket greit så langt)

Du har ikke oversikt over kcal, protein, karbohydrater og fettinnhold i de måltidene du foreslo Lysat? Det hadde isåfall hjulpet meg masse!

Takk for linken til artikkelen! Den er bokmerket Wink
Maksløft akkurat nå

Benk: 1x110 (Mål 2011: 1x120)
Mark: 3x170 (Mål 2011: 1x200)
Bøy: 3x130 (Mål 2011: 1x150)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Du har ikke oversikt over kcal, protein, karbohydrater og fettinnhold i de måltidene du foreslo Lysat? Det hadde isåfall hjulpet meg masse!

Takk for linken til artikkelen! Den er bokmerket Wink
Denne her kan benyttes i noen sammenhenger.
http://www.iform.no/pub/art.php?id=304


EDIT: for at kalkulatoren skal vise næringsinnholdet må du selv føre på antall g det dreier seg om.

Mvh Kim

Utlogget orsvend

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Ufrivillig svak
Sweet! Akkurat det jeg trengte. Takk!
Maksløft akkurat nå

Benk: 1x110 (Mål 2011: 1x120)
Mark: 3x170 (Mål 2011: 1x200)
Bøy: 3x130 (Mål 2011: 1x150)

Utlogget orsvend

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Ufrivillig svak
Hun har litt småpanikk nå ettersom hu har gått opp 3 kilo =( Har fulgt programmet rimelig bra, men i går feiret hun bursdagen til ei venninne her, så ble no taco og kake. Kan det være pga dette at hun har gått opp? Altså midlertidig.
Maksløft akkurat nå

Benk: 1x110 (Mål 2011: 1x120)
Mark: 3x170 (Mål 2011: 1x200)
Bøy: 3x130 (Mål 2011: 1x150)

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
om hun ligger litt lavt på karben og så spiser taco og kaker så vil hun antagelig dra en del mere vann som fører til vektoppgang..

Forøvrig er alkolhol 3 ganger i måneden om det er tadisjonell norsk lørdagsfyll ganske ødeleggende for vektnedgangen, samme om en fråtser vilt hver lørdag.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Noe jeg tror folk glemmer når de går på shake-diett er at endel av vekten man "går ned" faktisk er mangel på mat i fordøyelsessystemet. Hvis jeg bare hadde drukket maten min hadde jeg jo "tømt" tarmen og da hadde jeg så klart også blitt lettere på vekta. Shake-dietter lurer forbrukerne. Som noen andre her har sagt er vekten ikke alltid til å stole på.

Håper dere klarer å finne en løsning som fungerer, og at hun når sine mål!

T:)
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Jeg hadde også problemer med at vektnedgangen stagnerte på diett tidligere.

Det jeg til slutt skjønte var at på den ukentlige spise/kosedagen min så inntok jeg så mye kalorier at jeg nullet ut effekten av kaloriunderskuddet på de seks andre ukedagene.

Konklusjon: Spisedager bør være kontrollerte og man må ta hensyn til det ukentlige kaloriinntaket og ikke bare se på det daglige...

Utlogget ada

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 41

Hva spiste hun da hun gikk ned 25 kg da? Spiste hun (så mye) måltidserstattere da?
Jeg gikk ned da jeg slutta med dem,jeg. De inneholder jo sukker mange av dem og alle påvirker blodsukkeret ganske mye. En god erstatning er en tykk skive ost , som er helt uten karbo.  Etter hva du skriver hun spiser høres det ikke ut som hun er dedikert, eller mangler hun kunnskap? Har hun lest boka til Fedon, Torkil, Atkins eller bedre uten brød?

Hun bør holde seg unna alt søtt unntatt litt frukt eller bær. Spise masse grønnsaker som vokser over jorda og
holde seg til ost, fisk, egg og kjøtt og tilsette litt olje, cocosa eller smør for å få nok energi.
Ikke spise poteter, ris, pasta, taco, mais og brød.

Det er maten som har mest å si for vekta.
Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.

Utlogget orsvend

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Ufrivillig svak
Hun spiste KUN måltidserstattere når hun gikk ned 25 kg.

Har fått høre i jula at hun er så flink som ikke har gått opp igjen noe, så nå tror a litt mer på meg når jeg sier at vekta ikke teller =p Har fulgt målene hennes og hun går bare nedover, selv om det ikke er så mye.

Noe jeg sliter med nå er måltidsplanlegging. Hvordan klarer noen i det hele tatt å få i seg 1500 kcal, for ikke å snakke om 2500+ som JEG skal ha i meg? Har gjort noen utregninger over typiske middager her i huset og det er pokker ikke mye kalorier ute å går. Disse er basert på iForm sin måltidskalkulator og diverse lesing bakpå etiketter. (Jeg spiser poteter eller ris i tillegg, men dama dropper de. Hva er verst? Å spise litt mer karbiser, eller å ligger langt under på kcal?)

Vanlig fiskemåltid:
200g laks – 370 kcal
1 spk margarin – 55kcal
100g Salat, agurk, tomat – 10 kcal
Sum: 435 Kcal
 
Vanlig svinemåltid:
150g svinefilet – 250 kcal
3 spk bernaise – 100kcal
100g Salat, agurk, tomat – 10 kcal
Sum: 360 Kcal

Vanlig storfemåltid:
150g storfekjøtt – 300 kcal
3 spk bernaise – 100kcal
100g Salat, agurk, tomat – 10 kcal
Sum: 410 Kcal

En typisk frokost ligger rundt 300 kcal og hun spiser kanskje ett måltid til på størrelse med frokosten, så da ligger dagsinntaket på rundt 1000. Burde jeg ta grep for å "feite opp" maten vi spiser, eller skal vi bare spise mer av den?

Maksløft akkurat nå

Benk: 1x110 (Mål 2011: 1x120)
Mark: 3x170 (Mål 2011: 1x200)
Bøy: 3x130 (Mål 2011: 1x150)

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Hva med å ha litt frukt og yoghurt i mellom måltidene eller bake noen deilige, sunne bakevarer til kvelds?

30 gram proteinpulver med ønsket smak,
1 ts fiberhusk,
2 eggehvitter og litt kanel kan stekes i vaffeljern og er nam!

Ca 150kcal bare;)

Bare sørg for å ikke ligge for lavt! 1000kcal grenser til anorexia diett og vil fucke opp vektreduksjonen i det lange løp- Man blir sulten og overspiser og er på samme sted. Evt man mister mptivasjonen ved å overspise og lar det skje flere dager og ender opp med å gå opp.

Ved å ligge helt stille på sofaen en hel dag vil man allikevel forbrenne rundt 1350kcal, en normalt aktiv kvinne rundt 60kg vil kanskje brenne rundt 1800kcal om hun ikke er maks aktiv en dag. Om hun veier 80 forbrenner hun mer enn det og.

Inget fasitsvar, men bare fikk så lyst til å si at 1000kcal om dagen ikke gjør noe godt:)

Lykke til!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!