Skrevet av Emne: tips angående trening og kosthold  (Lest 1697 ganger)

Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

tips angående trening og kosthold
« : 28. desember 2010, 00:39 »
Hei, jeg er en gutt på 18+ som nettopp for et par dager siden begynte å trene igjen. Har startet på det gode gamle treningssenteret som jeg trente for 2-3 år siden. Jeg har bestilt et medlemskap på 6måneder hvor jeg skal trene hardt og godt til sommeren!! Smiley


så lurte jeg på om noen her kunne gi noen gode tips til hva jeg bør spise og hvordan jeg bør trene for å få godt utbytte av treningen.

min status:
- veier rundt 70kg. Er en stund siden jeg veide meg
- har en litt "daff" kropp. Jeg er ikke noe overvektig eller tjukk, men jeg har en slapp kropp kan man si. Med andre ord så har jeg ikke noen harde eller synglige magemuskler osv.
- Jeg ønsker å stramme opp kroppen, få lavere fettprosent, bli sterkere og øke i muskelstyrke.
- Jeg kan si at jeg har begynt positivt ved at jeg i slutten av sommeren endret min livsstil og har begynt å spise mer riktig, det vil si at jeg har kuttet vekk brus,godteri,chips osv. Dette er noe jeg sjeldent inntar meg.

så håper jeg på tips fra dere og håper jeg ser fremgang innen disse 6 månedene mine! Smiley



dal-z

  • Gjest
Sv: tips angående trening og kosthold
« #1 : 29. desember 2010, 09:39 »
først og fremst, skal du bli sterkere må du spise mer enn du forbrenner, skal fettprosenten ned så må du spise mindre enn du forbrenner. det er vel egentlig huskeregel nr. 1 når du trener Tongue

har du sett noe på RYP? hvis du går inn på www.tn.no, så kan du lese litt om det der. det er et veldig effektivt program, spesielt for nybegynner. starta selv å trene på det og er veldig fornøyd med hvor bra det gikk Smiley
av mat så gjelder det å spise ting som havregryn, egg, ris, pasta, hvitt kjøtt, fisk etc. men hvor mye av hva spørs litt på målsetningen du setter deg. vil du gå skikkelig opp i muskelstyrke eller gå på en slankediett?

Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: tips angående trening og kosthold
« #2 : 29. desember 2010, 19:09 »
jeg trenger ikke slanke meg, er ikke overvektig. Jeg trenger bare å kvitte meg med fettet som ligger under navla der.. det vanskelige fettet.. jeg vil kvittet meg med det samtidig som jeg blir sterkere og får muskler.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: tips angående trening og kosthold
« #3 : 29. desember 2010, 19:16 »
Prøv ut periodisk faste. Om du trener på ettermiddagen og har best tid til å spise etter jobb/skole passer dette perfekt(kan selvsagt tilpasses uansett hvordan du gjør det).
http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html kan du lese om det, anbefaler uansett å følge med på den siden.
En artikkel som går spesifikk på det du nevner: Smiley http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html

Lykke til. Rikelig med protein(2-3 g per kg kroppsvekt er ett greit sted å starte), hvile og et godt treningsprogram, og du kommer veldig langt over tid. Husk å sette mål osv, og loggfør fremgang. Ser man progresjon over tid, samt at du får noe å jobbe mot!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget clenclen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: tips angående trening og kosthold
« #4 : 29. desember 2010, 22:42 »
må si meg litt lei av de som sier det er så a4 at hvis du skal bli sterkere så må du spise mer enn du forbrenner det er feil!!

Få i deg 200g protein daglig. havregryn og shake til frokost og gainer etter trening.. uansett om du spiser mer eller mindre enn du forberenner blir du sterkere og mere markert Smiley

dal-z

  • Gjest
Sv: tips angående trening og kosthold
« #5 : 30. desember 2010, 00:32 »
tror det er en grunn til at folk driver med bulking, for å så slanke seg..

Utlogget clenclen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: tips angående trening og kosthold
« #6 : 30. desember 2010, 10:51 »
klart det er optimalt Wink men trådstarter har ikke trent på en stund så han får fremgang uansett så lenge han får i seg proteiner

Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: tips angående trening og kosthold
« #7 : 30. desember 2010, 14:06 »
Takker for svar, jeg får i meg proteiner daglig. hovedsaklig egg!, men også kylling osv.. jeg spiser en del frukt som mellommåltider og jeg hiver i meg 1 yoghurt eller 2. jeg drikker verken brus, spiser godteri osv. Motivasjonen og disiplinen er på topp, så det blir hard trening frem mot sommeren! ingen tvil Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!