Skrevet av Emne: 2splitt x 2 vs 5x5  (Lest 2808 ganger)

Utlogget thegreatestfeeling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

2splitt x 2 vs 5x5
« : 05. januar 2011, 21:19 »
Hey folkens,

Har hatt en uke treningsfri nå, trent i en 3-4 mnd men litt halvseriøst så resultatene har vært så om så - men har vært litt mer prøving og feiling i tilegg til at jeg har satset for lite på trening og for mye fylla. Men det skal snus og med en uke treningsfri nå tenkte jeg å gunne på frem mot sommeren, mål: bygge så mye muskelmasse som mulig uten å slenge på for mye fett. Når det er sagt så bryr jeg meg egentlig ikke så mye om sixpack vises denne sommeren, vil bare vise for meg selv at jeg klarer å gå opp vekt samt bygge muskler.

Og da til det store spørsmål; Har til nå kjørt iforms 5x5, den er forsovet grei den, men siden jobb og trening er det eneste jeg gjør om dagen, så føler jeg at det nesten blir for "lite" trening mtp at jeg bare trener hver kroppsdel 1 gang i uken. Det er 6 dager restitusjonstid på hver muskeldel, er ikke det litt mye? For jeg har tid til å trene mer, men vil ikke ødelegge restitusjonen heller. Så da er spørsmålet om man skal gå over til en 2splitt og kjøre den to ganger i uken, eller holde meg til 5x5?

Og så et spørsmål til på tampen; Er i bunn og grunn ikke interessert i å trene ben. Vet det er no-go å bare trene overkropp, men ser liksom ingen gode grunner annet enn at knebøy kan føre til økt volum generelt. Har prøvd knebøy i en måned nå og er noe som er galt, blir liksom mer sliten i korsryggen enn beina. Og føles generelt meninsløst å trene bein mtp jeg føler bein ikke er noe man "shower off" med mindre man er bodybuilder, noe jeg ikke er :p

Stats:
Alder 20
Vekt 73
Benk: 65 5x5
Mark: 105 5x5
Knebøy: 40 5x5 (hoho)
TGF på 12 week Mass program fra BB.com
If the bar ain't bending stop pretending

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #1 : 05. januar 2011, 21:24 »
da er det neimen ikke Stronglifts 5x5 du kjører.... For det er nemlig fullkropps x3

EDIT:
Sorry, så ikke IFORMs 5x5.... tilgi mine synder
Mandal Treningssenter.

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #2 : 05. januar 2011, 21:26 »
Iforms 5x5 er ikke et tradisjonelt 5x5 program, det er en 4 splitt. Kan anbefale stronglifts, et 5x5 program som er veldig populært bla. her på forumet.

Utlogget thegreatestfeeling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #3 : 05. januar 2011, 21:46 »
Ja kanskje jeg skal prøve meg på det, bare syns det hørtes så mye ut med to baseøvelser på samme dag. Men skal lese litt om det. Bare stusser litt over at det bare er baseøvelser, nesten ingen støtteøvelser
TGF på 12 week Mass program fra BB.com
If the bar ain't bending stop pretending

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #4 : 05. januar 2011, 22:02 »
another thing...... TREN BEIN.

Ser helt idiotisk ut med folk som har svær overkropp, og så små fyrstikkbein.... Store, kraftige bein er mye mer imponerende enn ei blodåre på biceps....
Mandal Treningssenter.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #5 : 05. januar 2011, 22:11 »
Bein er jo det gøyeste som er å trene Cheesy nesten ihvertfall Tongue

og er enig med tollefsen.. ser veeeeldig dumt ut å ha piperensere til bein, svæær overkropp..
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #6 : 05. januar 2011, 22:13 »
Bein er jo det gøyeste som er å trene Cheesy nesten ihvertfall Tongue

og er enig med tollefsen.. ser veeeeldig dumt ut å ha piperensere til bein, svæær overkropp..

Jepp. du kommer til et punkt hvor beina ikke klarer å holde overkroppen oppe lengre... Smiley
Mandal Treningssenter.

Utlogget thegreatestfeeling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #7 : 05. januar 2011, 22:27 »
Kjipt at bein er det jeg får til dårligst da. Vet ikke hva som er feilen men får bare ikke til knebøy, føler jeg blir mer sliten i hoftene/korsryggen enn beina.
TGF på 12 week Mass program fra BB.com
If the bar ain't bending stop pretending

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #8 : 05. januar 2011, 22:31 »
Kjipt at bein er det jeg får til dårligst da. Vet ikke hva som er feilen men får bare ikke til knebøy, føler jeg blir mer sliten i hoftene/korsryggen enn beina.

Da er det nok teknikken din det er noe galt med.. Kan det være at du har litt dårlig mobilitet i hofte/lår ?
Mandal Treningssenter.

Utlogget thegreatestfeeling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #9 : 05. januar 2011, 22:36 »
Da er det nok teknikken din det er noe galt med.. Kan det være at du har litt dårlig mobilitet i hofte/lår ?

Fult mulig. Vet at jeg er veldig stiv hvertfall, klarer feks ikke å stå med strake ben og ta armene i bakken, når til knærne og litt lengre, så er med andre ord ekstremt lite myk. Vet ikke om det har noe med det å gjøre..
TGF på 12 week Mass program fra BB.com
If the bar ain't bending stop pretending

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #10 : 05. januar 2011, 22:40 »
Fult mulig. Vet at jeg er veldig stiv hvertfall, klarer feks ikke å stå med strake ben og ta armene i bakken, når til knærne og litt lengre, så er med andre ord ekstremt lite myk. Vet ikke om det har noe med det å gjøre..

Det gjør ikke jeg heller Smiley
Men når det kommer til bøy, så trenger jeg noen sett før eg faktisk greier å utføre en grei teknikk.. Jeg kommer som regel ned til midten av leggen når jeg strekker meg ned
Mandal Treningssenter.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #11 : 05. januar 2011, 22:44 »
Kjipt at bein er det jeg får til dårligst da. Vet ikke hva som er feilen men får bare ikke til knebøy, føler jeg blir mer sliten i hoftene/korsryggen enn beina.

Da kommer du nok for langt fram med overkroppen og for lite frem med knærne. Tøy anklene mye + tøy generelt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget thegreatestfeeling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #12 : 05. januar 2011, 23:17 »
Leser forresten litt om Doggcrapp og det virker spennende. Kan fortsette å prøve med knebøy, virker bare så meningsløst når jeg såvidt klarer et par reps på 60 kilo mens jeg kan marke nesten det dobbelte..
TGF på 12 week Mass program fra BB.com
If the bar ain't bending stop pretending

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: 2splitt x 2 vs 5x5
« #13 : 26. januar 2011, 16:14 »
Sånn er det for de fleste som ikke har tatt bøy før. Knebøy er en av de mest tekniske øvelsene å utføre, men det er vært det!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!