Skrevet av Emne: Benkskjorte - En kort historie  (Lest 70935 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #45 : 29. januar 2011, 12:53 »
Ikke direkte nei, alle skjønner jo det, til og med Danny GuettA. Den formen for styrkeløft som IPF praktiserer er den som gjelder for oss og det er den som dominerer i Norge og det er utøvere som praktiserer dette i NORGE som får all pepperet fra dere utstyrshatere. Så ja når vi snakker styrkeløft i Norge så er det IPF som gjelder.

Det er nesten sånn at jeg gleder meg til vi får ekte WPC løftere her til lands. Da får man se at det er ikke draktene som egentlig skiller på folk. Det er dopet.


Ingen som kan nekte for at doping ødelegger mye. Men det syntes jeg også utstyr gjør... Null doping og null utstyr så kan man virkelig se hvem drar og presser mest:)

Utlogget Gastrointestinaltraktus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #46 : 29. januar 2011, 13:02 »
Jeg er helt ukjent med styrkeløft,og hvilket utstyr som brukes bare så det er sagt og det er mulig mine tanker omkring dette er helt på jordet,men dere for ta det som det er:).
I all konkuranseidrett er utstyret/bekledningen viktig. Jeg vil tro de fleste styrkeløftere på toppnivå bruker de beste godkjente benkskjortene,altså blir utfallet av konkuransen rettferdig. Ved å ikke tillate benkskjorte må man begynne å undersøke bekledningen til deltagerne for å se om noen har noe på seg de tar fordel av.Man må altså ha regler for hvilke materialer som kan brukes,hvordan skjorta skal være sydd osv. for at det skal bli likt for alle.

Utlogget tutt@

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 67

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #47 : 29. januar 2011, 13:18 »
Halo. Folkens. Her legger jeg ned en ganske stor innsats i et angrep på situasjonen i sporten deres. Og jeg er totalt blottet for kunnskap og innsikt, men denne stillheten gir meg en følelse av at jeg traff spiker'n?

Haha - du lurer på om du traff spikeren på hodet `? Du mener du har lagt ned stor innsats i din fremstilling av benkskjorten ? da lurer jeg på hva som defineres som stor innsats Wink haha.
For det første er din fremstilling av benkskjorten forenklet - og nok en latterliggjøring av den. Men er greit nok- må må få mene hva man vil - mitt poeng er at du tar opp et tema som som har vært gjenstand for diskusjon her en årrekke - så den spikern du påstår du traff begynner å bli rusten Wink noe som kan være årsaken til mangel på respons på det første innlegget ditt. Selv har jeg ingen problemer med diskusjon rundt bruken av drakt - men skulle ønske at den kunne holde seg på et mer sakelig nivå- en hva som ofte er tilfelle.     
junior løfter - klasse 60kg
167,5 - 112,5 - 170 = 450 sammenlagt.. 
Sterk, blid og DOPINGFRI - så flott a gitt Wink

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #48 : 29. januar 2011, 15:31 »
og du prøver å få dette til å ende opp i nok en dopingdiskusjon?

Nei. Det som er poenget mitt er at det er ikke ved utstyret vi er forent. Når det kommer WPC utøvere så får man utøvere som driver med den slags og da tipper jeg at de fleste av de som hater utstyret vil sitte å si at det er fett med WPC for da kan alle løfte som de vil og glemme at det står en dopdealer og puler de i ræva og Cheesy

Men for all del, ta åte og lag det om til en dopingdebatt så er vi ferdig med denne tråden.

Poenget er det at vi forenes av et ønske om å konkurrere på styrke uten at det trøkkes. I 2012 så vil det bli holdt et Classic stevne i sverige. Utvikler idretten seg slik at dette blir den nye standarden så er de forutsettningene vi jobber etter. Nå er det ikke slik. Nå er vi bundet av utstyret for å gjøre det best mulig og da er det sånn det blir.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #49 : 29. januar 2011, 16:45 »
Er det mulig å veie over 125kg og ikke løfte mer?

Dessuten er 140- løftet tatt på 110 kg kroppsvekt, rasshøl.. Begynte på 130 kg kroppscekt og 70 kg benkpress.. Jeg går motsatte vegen, det er noe som heter å slanke seg, men vis noen har lyst til å drite på det også så værsågod..
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #50 : 29. januar 2011, 17:25 »
Ok, å kalle deg rasshøl var vel å dra den litt langt, unnskyld. Men: Haraldaa: Sånne kommentarer er bare dårlig folkeskikk. Og Ivrig Pingle: Akkurat Hvor sterk jeg trenger å være for å ha en mening om benkskjorte er det IKKE DU som bestemmer.

Når du har 140 kg i +klassen bør du ikke bekymre deg så mye for hva folk får på skjorta....
Normen i den klassen uten drakt er vel omlag 190 kg+, med 3-4 stk på 230 kg+



http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19528864

These findings suggest that the bar path in bench shirt trials is more efficient and consistent than in the no-shirt trials. This pattern demonstrates that a bench shirt can improve load capacity. It is also possible that the bench shirt decreases the forces that act on the shoulder for a given weight and, thus, may decrease the risk of injury.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #51 : 29. januar 2011, 18:01 »
Ok, å kalle deg rasshøl var vel å dra den litt langt, unnskyld. Men: Haraldaa: Sånne kommentarer er bare dårlig folkeskikk. Og Ivrig Pingle: Akkurat Hvor sterk jeg trenger å være for å ha en mening om benkskjorte er det IKKE DU som bestemmer.


folk liker å slenge dritt her inne

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #52 : 29. januar 2011, 18:21 »
word
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #53 : 29. januar 2011, 18:46 »
Haha - du lurer på om du traff spikeren på hodet `? Du mener du har lagt ned stor innsats i din fremstilling av benkskjorten ? da lurer jeg på hva som defineres som stor innsats Wink haha.
For det første er din fremstilling av benkskjorten forenklet - og nok en latterliggjøring av den. Men er greit nok- må må få mene hva man vil - mitt poeng er at du tar opp et tema som som har vært gjenstand for diskusjon her en årrekke - så den spikern du påstår du traff begynner å bli rusten Wink noe som kan være årsaken til mangel på respons på det første innlegget ditt. Selv har jeg ingen problemer med diskusjon rundt bruken av drakt - men skulle ønske at den kunne holde seg på et mer sakelig nivå- en hva som ofte er tilfelle.     

Innsatsen var stor den. Måtte skrive masse rør og google rundt etter bilder. Tok meg sikkert et kvarter!

Og grunnen til at jeg tenkte spiker'n sto i hodet, var fordi ingen valgte å respondere på den åpenbare harseleringen. Etter å ha lest alt som har kommet i denne tråden, både av forkjempere og motstandere, så synes jeg fortsatt at drakta er _latterlig_. Jeg blir forbauset over å tenke på at skjorta nå brukes av alle løftere i alle land og alle forbund. Kanskje det er noe sannhet i stereotypen styrkeløfter  Wink

Utlogget Marthe

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 840
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 840

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #54 : 29. januar 2011, 19:21 »
Hva er stereotypen styrkeløfter da? Smiley
Fræna Atletklubb

Retard strength

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #55 : 29. januar 2011, 19:37 »
Stor og sterk ala dette:


Utlogget Marthe

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 840
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 840

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #56 : 29. januar 2011, 19:40 »
Tror du er den eneste i hele verden som tar det der for en styrkeløfter Wink
Fræna Atletklubb

Retard strength

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #57 : 29. januar 2011, 19:41 »
Jeg er helt ukjent med styrkeløft,og hvilket utstyr som brukes bare så det er sagt og det er mulig mine tanker omkring dette er helt på jordet,men dere for ta det som det er:).
I all konkuranseidrett er utstyret/bekledningen viktig. Jeg vil tro de fleste styrkeløftere på toppnivå bruker de beste godkjente benkskjortene,altså blir utfallet av konkuransen rettferdig. Ved å ikke tillate benkskjorte må man begynne å undersøke bekledningen til deltagerne for å se om noen har noe på seg de tar fordel av.Man må altså ha regler for hvilke materialer som kan brukes,hvordan skjorta skal være sydd osv. for at det skal bli likt for alle.


Ikke alle får det samme ut av utstyret. Og det er allerede regler for hva du kan ha på deg, hvordan det kan være sydd osv.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #58 : 29. januar 2011, 19:45 »
Tror du er den eneste i hele verden som tar det der for en styrkeløfter Wink

Nja, vet ikke jeg. Folk flest vet ikke hva en styrkeløfter er engang, men de ville gjettet at han/hun er stor og sterk. Og kanskje litt dum da, som jeg jo antydet var endel av stereotypen. ;P

Utlogget Marthe

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 840
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 840

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #59 : 29. januar 2011, 23:48 »
Tja, jeg er værtfall ganske dum, som gidder å svare på det der Wink
Fræna Atletklubb

Retard strength

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!