Skrevet av Emne: muskel vekst og mer markert  (Lest 10615 ganger)

Utlogget tynnen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Sv: muskel vekst og mer markert
« #30 : 07. februar 2011, 10:05 »
Kjør en blandig av GVT(german volume training) og kardio, 3 ganger i uken, med et kosthold som innebærer under 1500 kalorier om dagen, helst 1000 kalorier, skal du se fettet detter, og blodårene, og definasjonen popper fram. Men husk, aldri sult deg ihjel ! underernæring er ikke bra for muskeldefinasjon.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: muskel vekst og mer markert
« #31 : 07. februar 2011, 10:20 »
Kjør en blandig av GVT(german volume training) og kardio, 3 ganger i uken, med et kosthold som innebærer under 1500 kalorier om dagen, helst 1000 kalorier, skal du se fettet detter, og blodårene, og definasjonen popper fram.

GVT, kardio og et så stort kaloriunderskudd høres ut som en effektiv måte å miste muskelmasse på.


Men husk, aldri sult deg ihjel !

Huh


Utlogget tynnen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Sv: muskel vekst og mer markert
« #32 : 07. februar 2011, 11:17 »
Sitat
GVT, kardio og et så stort kaloriunderskudd høres ut som en effektiv måte å miste muskelmasse på.

Touche Smiley Jeg prøvde selv gvt, med lett kardio, løp og syklet litt i uken, jeg brukte derimot proteintilskudd og karbo tilskudd etter trening, og funket for meg å miste fett og få hevet fram muskler Smiley

Utlogget tynnen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Sv: muskel vekst og mer markert
« #33 : 07. februar 2011, 12:30 »
GVT, kardio og et så stort kaloriunderskudd høres ut som en effektiv måte å miste muskelmasse på.



Jeg prøvde selv gvt, med lett kardio, løp og syklet litt i uken, jeg brukte derimot proteintilskudd og karbo tilskudd etter trening, og funket for meg å miste fett og få hevet fram muskler, hadde ikke noe problemer med underskudd løpet av perioden. Er ikke så flink på å redigere innlegget men du forstår at jeg skrev avsnitt to her Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: muskel vekst og mer markert
« #34 : 07. februar 2011, 12:43 »
Jeg prøvde selv gvt, med lett kardio, løp og syklet litt i uken, jeg brukte derimot proteintilskudd og karbo tilskudd etter trening, og funket for meg å miste fett og få hevet fram muskler, hadde ikke noe problemer med underskudd løpet av perioden.

Jeg sier ikke at det ikke funker for deg, bare at det høres ut som en effektiv måte å miste muskelmasse på.

Jeg ville i hvert fall aldri kjørt eller anbefalt et opplegg med så høy treningsvolum i kombinasjon med kaloriunderskudd.


Utlogget tynnen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Sv: muskel vekst og mer markert
« #35 : 07. februar 2011, 12:49 »
Jeg sier ikke at det ikke funker for deg, bare at det høres ut som en effektiv måte å miste muskelmasse på.

Jeg ville i hvert fall aldri kjørt eller anbefalt et opplegg med så høy treningsvolum i kombinasjon med kaloriunderskudd.

Forståelig det, du har tydeligvis peiling, har bare kjørt det en gang, så kanskje jeg var litt heldig hvem vet.

Uansett jeg kjører GVT nå er på fase to, og trenger hjelp, kunne du hjulpet meg ?

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104943.msg1580791;topicseen#new

gå inn på linken å les innlegget mitt, setter pris på om du kunne hjulpet Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: muskel vekst og mer markert
« #36 : 07. februar 2011, 13:32 »
Forståelig det, du har tydeligvis peiling, har bare kjørt det en gang, så kanskje jeg var litt heldig hvem vet.

Uansett jeg kjører GVT nå er på fase to, og trenger hjelp, kunne du hjulpet meg ?

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104943.msg1580791;topicseen#new

gå inn på linken å les innlegget mitt, setter pris på om du kunne hjulpet Smiley

Hvis du nylig har begynt å trene så vil jo alle opplegg fungere bra i sammenligning med å ikke trene i det hele tatt. Og igjen, jeg sier ikke at det ikke funker. All trening funker på en eller annen måte. Imidlertid er min egen personlige erfaring at et noe lavere treningsvolum er å foretrekke ved kaloriunderskudd for de aller fleste, og det er også den erfaringen jeg mener å ha hørt og lest de aller fleste som har trent en stund har, men selvsagt så spiller det og en rolle hvordan man trener, hvor nære failure man går på hvert sett, osv.

I mellomperioden før du går på neste fase så er det vel bare å trene litt mindre? Poenget er jo å la kroppen/nervesystemet hente seg litt.



Utlogget tynnen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Sv: muskel vekst og mer markert
« #37 : 07. februar 2011, 13:37 »
Hvis du nylig har begynt å trene så vil jo alle opplegg fungere bra i sammenligning med å ikke trene i det hele tatt. Og igjen, jeg sier ikke at det ikke funker. All trening funker på en eller annen måte. Imidlertid er min egen personlige erfaring at et noe lavere treningsvolum er å foretrekke ved kaloriunderskudd for de aller fleste, og det er også den erfaringen jeg mener å ha hørt og lest de aller fleste som har trent en stund har, men selvsagt så spiller det jo og en rolle hvordan man trener, hvor nære failure man går på hvert sett osv.

I mellomperioden før du går på neste fase så er det vel bare å trene litt mindre? Poenget er jo å la kroppen/nervesystemet hente seg litt.



Har trent i over 2 år styrke, men har aldri trent rent volum byggende, derfor jeg spør her og tips, fordi jeg har overhodet ikke peiling på restutisjon osv osv. Men tusen takk for feedbacken, skal prøve å kjøre litt lettere på egen perioden og vedlikeholde styrken, og spise mye mat og bygge opp energinivå, høres det bra ut ?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: muskel vekst og mer markert
« #38 : 07. februar 2011, 13:39 »
skal prøve å kjøre litt lettere på egen perioden og vedlikeholde styrken, og spise mye mat og bygge opp energinivå, høres det bra ut ?

Jepp, det høres bra ut.

Edit: Så forresten at du skrevet i en annen tråd at du gikk opp fire kg de første ukene med GVT. Hvis du gikk opp i vekt så holdt du ikke kaloriunderskudd, men overskudd.


Utlogget tynnen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Sv: muskel vekst og mer markert
« #39 : 07. februar 2011, 13:58 »
Jepp, det høres bra ut.

Edit: Så forresten at du skrevet i en annen tråd at du gikk opp fire kg de første ukene med GVT. Hvis du gikk opp i vekt så holdt du ikke kaloriunderskudd, men overskudd.

Det er riktig, det var første gang med GVT eller en blanding av volum og styrke, da gikk jeg ned i vekt, så kjører jeg helt rent GVT nå, med overskudd og gikk opp 4 kg på de første ukene .

Utlogget Kennygol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • ÅR 2006
Sv: muskel vekst og mer markert
« #40 : 13. februar 2011, 10:54 »
jeg er litt enig med deg "Beefcake"

jeg har regna ut att jeg skal ha 3200 kcal om dagen hvis jeg skal holde meg der jeg er nå, sån ca Smiley så å gå ned til 1000 kcal om dagen er nok veldig lite for meg, men jeg skal teste det dere sier med å gå i kcal underskudd og trene litt kondisjon og heller litt mindre styrke, eller mer "forsiktig" så får vi se Smiley takk for tipsa Cheesy
benkpress: 107,5
markløft: 150
knebøy: 110
beinpress maskin: 400
flatbenk manual 50 pr hånd

pr dags dato veier jeg: 93 kg på morgenen før frokost.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!