Skrevet av Emne: Spiser jeg for lite?  (Lest 1276 ganger)

Utlogget Karl92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Spiser jeg for lite?
« : 31. januar 2011, 22:36 »
Hei.

Jeg driver nå og styrketrener jevnlig et par ganger i uken, og ønsker og bli mer markert, ikke noe spesielt større. Eneste er vel at jeg vil ha større armer og kanskje bryst. Jeg vil gjerne holde den vekten jeg har nå sånn ca. Jeg går også tur i middels tempo 4.5 ganger i uken, 40min hver gang.

Saken er den at jeg lurer på om jeg kanskje spiser for lite? Jeg ligger på omtrent 2000kcal daglig, som er ca. 350kcal under mitt dagsbehov. Hvorfor? Jo fordi når helgen kommer tar ting litt av og det underskuddet jeg har hatt i uken taes igjen da og noen ganger kanskje mer.

Nå holder vekten seg ganske stabilt, går opp og ned 2kg her og der da men. Siden vekten holder seg stabil skulle man tro jeg hadde et bra inntak men jeg er nesten alltid sulten på kvelden. Så bør jeg spise 2350kcal i uken når det er dagsbehovet mitt? Om jeg da spiser la oss si 3000kcal på Fredagen og Lørdagen da når jeg har spist dagsbehovet mitt i uken, vil jeg da gå opp, eller vil forbrenningen bare satt opp i helgen da? Eller er det bare dømt til og gå feil vei?

Et annet spørsmål er jo om jeg har feilberegnet kaloribehovet mitt. Jeg har bare brukt kalorikalkulator.no, og der valgte jeg aktivitetsnivå lavt, bør det være middels kanskje?

Takk for svar!  

Utlogget ada

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 41

Sv: Spiser jeg for lite?
« #1 : 24. februar 2011, 16:06 »
Hvorfor teller du kalorier da? Vil du opp eller ned i vekt? Det er sult og metthetssignaler som forteller mengden kroppen din vil ha. Om du vil ned i vekt kan det være lurt å spise mat som metter bra, som fisk, kjøtt, egg og ost og redusere inntak av pasta, ris, tørka frukt, brød etc. og fylle på med grønnsaker istedet.
Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!