Skrevet av Emne: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter  (Lest 19937 ganger)

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #75 : 02. februar 2011, 17:52 »
Et eksempel på ting som er feil mtp høyere avgifter for å få ned utslipp:

Hestekreft avgiften (som er gaaaanske så høy) var det de baserte utslipp på før, bil med mye hester = mye utslipp = høy avgift.

Men nå kommer det flere og flere biler med mere hester, og mindre utslipp.
Burde man ikke da basere avgiften på utslippet istedenfor hestene? Svaret er NEI, mindre penger til statskassa om noe sånt hadde gått imellom.

Eks: Ny toyota Avensis, vs Ny BMW 520d. BMW = 50hk mere, 100kg tyngre, og slipper ut MINDRE enn Toyota'en. Men den gies mere i avgifter.
Sånn det burde være? NEI.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #76 : 02. februar 2011, 17:53 »
Da Gud hadde skapt jorda, så St. Peter ned på den og sa: - I Afrika har man tørke, i Australia har man flom, i Nord-Amerika har man tornadoer og i Østen har man jordskjelv, men Norge slipper jo unna alle slike katastrofer??

Da flirte Gud litt lurt og sa: - Bare vent så skal du få se hvilken regjering jeg har tenkt å gi dem! Wink

hehe"Eller ideologi/verdensoppfattning"Det er jo vi som har stemt frem og skapt faenskapet så vi kan jo ikke klage,har fått det aaakuratt som vi vil ha det!!




Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #77 : 02. februar 2011, 18:57 »
Etter å ha lest: "Det er bare å industrialisere u-land, så er vi kvitt problemet (bare sånn schwopp-schwopp)" og "vitenskap er bare en mening" så trekker jeg meg ut av denne diskusjonen Smiley

Lykke til!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #78 : 02. februar 2011, 19:29 »
Etter å ha lest: "Det er bare å industrialisere u-land, så er vi kvitt problemet (bare sånn schwopp-schwopp)" og "vitenskap er bare en mening" så trekker jeg meg ut av denne diskusjonen Smiley

Lykke til!

Hvor leste du det?

Det jeg skrev om vitenskap var et køddesvar til Sithiuos.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #79 : 02. februar 2011, 19:31 »
Haha, kan jeg spørre hvor i all verden du har denne teorien fra, eller tenker du å fortsette å ignorere min lille kritikk?
=)

Teori? Heller empiri.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #80 : 02. februar 2011, 19:39 »
de bevisene som nå er tilgjengelige, peker klart på at menneskeskapt global oppvarming er et faktum.  En mann som Bjørn Lomborg er nå enig i dette.

Som du sikkert vet er ikke klimaforskning en eksakt vitenskap, likt makroøkonomi, siden det er nærmest umulig å vite hva som er årsaken til hva i et så stort laboratorie som universet er. Så at noe er klart tviler jeg på.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #81 : 03. februar 2011, 13:09 »
"More people, and increased income, cause resources to become more scarce in the short run. Heightened scarcity causes prices to rise. The higher prices present opportunity, and prompt inventors and entrepreneurs to search for solutions. Many fail in the search, at cost to themselves. But in a free society, solutions are eventually found. And in the long run the new developments leave us better off than if the problems had not arisen. That is, prices eventually become lower than before the increased scarcity occurred.”

—Julian Simon
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #82 : 03. februar 2011, 14:51 »
suprize,siste nytt idagens avis:

-Bilavgiftene vurderes igjen

Tung utgiftspost

-Bilavgiftene, enten det er avgifter ved kjøp, eierskap eller bruk, hogger tungt inn i folks husholdningsbudsjett, men er også en svært viktig inntektskilde for staten.

- Dessuten må avgiften på vanlige biler opp, og CO2-komponenten i dieselavgiften opp for å redusere den lokale forurensningen.

Helst vil Haltbrekken ha flere til å reise kollektivt

www.dt.no

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #83 : 03. februar 2011, 15:48 »
Politikere bør ha:

* Relevant arbeidserfaring, helst i det private næringsliv.
* Livserfaring, 5 år på SV fakultetet teller ikke, ei heller kasting av brostein og hasjrøyking på Blitzhuset.
* Minst gjennomsnitlig IQ.

 Smiley

Kristoffer
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #84 : 03. februar 2011, 17:07 »
Politikere bør ha:

* Relevant arbeidserfaring, helst i det private næringsliv.
* Livserfaring, 5 år på SV fakultetet teller ikke, ei heller kasting av brostein og hasjrøyking på Blitzhuset.
* Minst gjennomsnitlig IQ.

 Smiley

Kristoffer

Tja, politikerne skal jo gi et rettmessig bilde av landets befolkning, så suppegjøker er relevante å ha på Tinget Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #85 : 03. februar 2011, 20:48 »
Politikere bør ha:

* Relevant arbeidserfaring, helst i det private næringsliv.
* Livserfaring, 5 år på SV fakultetet teller ikke, ei heller kasting av brostein og hasjrøyking på Blitzhuset.
* Minst gjennomsnitlig IQ.

 Smiley

Kristoffer

Spør du meg burde heller enkelte politikere tatt noen emner på SV-fakultetet. Skremmende lite perspektiv hos enkelte (og da uavhengig politisk tilhørighet).

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #86 : 03. februar 2011, 21:54 »
Spør du meg burde heller enkelte politikere tatt noen emner på SV-fakultetet. Skremmende lite perspektiv hos enkelte (og da uavhengig politisk tilhørighet).

Hvilke perspektiver tenker du på?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #87 : 03. februar 2011, 22:34 »
Perspektiver som disse vel Wink

(Skrevet av Pål Veiden, publisert på document.no

Norske kvinner og menn forsøker hele tiden å slutte med ting: røyking, sukkerspising, jobbskulking eller krangling. I det store og hele lykkes ikke dette noe særlig, men det er ett område der mange etter hvert virkelig har klart å slutte: tenkning.

Stadig flere personer står frem som vellykket kurerte fra tenkningens lumske farer, og bekjenner sin glede over å ha lagt tenkningen bak seg. Som TV-programmet ”Hjernevask” viste, har også en del samfunnsforskere klart å slutte helt. Det kan også for mange andre oppleves som både vanskelig og slitsomt å tenke. Dette er ikke bare noe den såkalte ”mannen i gata” har oppdaget, men også mange intellektuelle. Fri udogmatisk tenkning kan være like belastende som røyking eller overdrevet alkoholinntak. Her noen råd, og som den praktiserende ikke-tenker jeg er, har jeg stjålet mye fra den tyske journalisten Hannes Stein, så er det sagt.

Bli byråkrat!

En rekke yrker som gir gode muligheter for ikke-tenkning, men et par skiller seg nok ut. Aller først: Bli byråkrat! Byråkraten har ingen interesser, hvis vi skal tro den for lengst døde tyske sosiolog Max Weber. Ordre kommer ovenfra, om ikke himmelen, så i alle fall noen som vet og tar ansvar. Kanskje. Det er uansett ikke ditt problem. Er reglene fulgt? Hvis ja, kryss av og send saken videre. Du har gjort dit. Ingen grunn til å gruble i det uendelige.
Bli antropolog! De forstår menneskets mangfold og underlige kulturer. Og hvis man kan det, og vet at alt har en årsak, ja, så er det jo egentlig greit, ikke sant? ”Dette må sees på bakgrunn av..” sier de, og forklarer hvorfor kvinner blir pakket inn, barn slått helseløse, og folk får kappet av armen fordi de har stjålet to pakker sigaretter. Fordelen med denne form for ikke-tenkning er at den har stor akademisk legitimitet. Selvfølgelig er ikke alle antropologer slik, men mange nok til at ikke-tenkningen har et stort forståelsesfullt miljø.

Bli kriminolog! Mange nordmenn er oppbrakt over økende kriminalitet. Kriminologer deler ikke denne opphisselsen, for de vet at det ikke er sant. Kriminalitet er nemlig ”kriminalitet”, og den er sosialt konstruert. Ofte er den bare en fordom i ditt tenkende hode. Hvis du derfor slutter å tenke på det, vil den såkalte kriminaliteten bli borte. Tøm hodet for kritisk tenkning og åpne deg for kriminologien!

Religion har ofte vært bra for ikke-tenkere. Her skal vi være forsiktig med å fremheve den ene religion på bekostning av andre, det er knallhard konkurranse, men mye tyder på at Islam tar rollen som den ledende ikke-tenkende religion nå for tiden. På massemøte på min høgskole (!) har studenter konvertert til Islam. Hvorfor ikke? Kritisk pensumlesning, debatter om Guds eksistens eller samfunnsmessige motsetninger? Neida, det er slitsomme saker, brøl heller Allah er stor! Det du vet er sant, behøver du ikke gruble på. Altfor mange kristne nages av tvil, der de diskuterer frem og tilbake de kristne læresetninger. Deler av Islam gir deg muligheten til å slippe slik tenkning.

Multikulti

Som ikke-tenker bør du ta inn over deg at multikulturalisme er fremtiden. Ord som mangfold kan du ganske enkelt ikke bruke ofte nok. Si det til deg selv så ofte at du tror det. Den truende gjengen på T-banen og systematisk trygdesvindel? Mangfold! Ærlig talt, nordmenn er da ikke noe bedre, kan du si. Og vi lever i en globalisert verden, det har Gahr Støre sagt, og han er en flink fyr. Fordelen med det multikulturelle er at det er en trosretning, som både er spørsmål, svar og fakta i samme fenomen. Hva mer kan en ikke-tenker ønske seg?

Hvilket politisk parti skal man anbefale ikke-tenkere? Partivalg er ikke så viktig, men det lønner seg å være venstreradikal. Ingen kan si ”ny-liberalisme” som venstreradikale og samtidig forklare så mange sosiale problemer. Etter at Margareth Thatcher ble britisk statsminister ved valgt i 1979, har venstreradikale hatt svar på nesten alt mellom himmel og jord. De fattige blir fattigere, kvinner taper, distriktene dør, innvandre blir diskriminert. Alt dette skjer hele tiden overalt og vil ikke endre seg. Det bare er sånn. Ingen vet riktig hvorfor, men det har altså noe med ny-liberalismen å gjøre. Dette er i og for seg ingen fullgod forklaring, men vi snakker altså om ikke-tenkere. Her må du som ikke-tenker godta ordet ny-liberalisme som et mantra: gjenta det for deg selv og du vil langsomt merke hvordan all tekning forsvinner ut og vekk, for aldri mer å plage deg.

Et lite yrkestips til de vordende ikke-tenkere: I NRK politisk avdeling treffer du utelukkende likesinnede og slipper brysomme mot-argumenter. Hvis du i tillegg er kvinne og kan snakke nynorsk, er du å regne som ansatt.

Når alt kommer til alt: Det beste argumentet for å bli ikke-tenker er at det er morsommere enn å tenke. Grubling ved et overlesset skrivebord? Å nei du! La det erstattes av taktfaste rop, dans i gatene, en følelse av fellesskap. Gateteater mot USA og noen knuste ruter mot Israel! Litt gammeldags action er mye morsommere enn støvete og endeløse debatter, skriverier, argumenter. Ikke-tenkning er spennende, du føler at du lever, ikke tenker!

Oljelandet
I olje- og gass-Norge har ikke-tenkere en stor fremtid. Innen mange yrker – særlig på ledelsesnivå blant administrative stillinger – er det stort behov for ikke-tenkere, dessuten er presse og kringkasting mulige markeder. Ok, dette var noen råd, noe å tenke på? Selvfølgelig ikke.

Pål Veiden, førsteamanuensis, HiO
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #88 : 03. februar 2011, 22:52 »
Hvis det viser seg at det er bred enighet blant KLIMAFORSKERE, så er jeg beredt på å forandre mening.

Jeg baserer det på at det er mange FEIL, altså ikke mangler(det er det i alle modeller som ikke kan isoleres), men feil i modellene som IPCC bruker. Jeg baserer det også på de enorme summene som blir bevilget og brukt på "klimaforskning", noe som gir et insentiv til å holde liv i myten for alle som har en jobb nettopp på grunn av dette, inkludert klimajournalister. Jeg baserer det på at lederen av IPCC har økonomiske motiver for å holde liv i myten. Jeg baserer det på at politikere bruker "forskningen" til å kreve inn mer penger.

Jeg baserer meg på bla. det man kan lese på siden jeg linket til, og siden de som driver siden har få, eller ingen økonomiske motiver for å drive motkampanje, samtidig som hysterikerne har store politiske og økonomiske insentiver velger jeg å helle til førstnevnte.

Jeg mener at menneskeskapt global oppvarming er tilnærmet lik, om ikke lik null.

Hvis værmeldingen hadde begynt å kreve inn penger på grunn av deres versjon i utviklingen i temperatur, samtidig som en annen værmelding hadde sagt at det er en normal utvikling i temperatur, så hadde jeg avfeid det ja.
Diskusjonen begynner å flytte seg over til de vanlige ville påstander uten bevisgrunnlag (korrupsjon, forfalskning, konspirasjon osv)..men la gå..

Du argumenterer jo mot deg selv ved å si at ekspertpanelet prøver å holde liv i myten av økonomiske hensyn. Siden det er enighet blant forskerne vil det ikke være behov for like mye forskning. Da er det mer sannsynlig at skeptikerne egentlig er korrupte klimaforskere. Ellers har sikkert ikke olje og bil-industrien noe å tjene på å spre skepsis..

De fleste forskningsfelt som angår hele verden er faktisk store spleiselag. Det er litt snålt at du ikke har noen tro på resultatene som kommer fra Cern, bare fordi de får tilført midler.

Hvis du hadde grunnleggende forståelse av klimagasser, så hadde du nok forstått at effekten ikke kan være null.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #89 : 04. februar 2011, 12:40 »
Du argumenterer jo mot deg selv ved å si at ekspertpanelet prøver å holde liv i myten av økonomiske hensyn. Siden det er enighet blant forskerne vil det ikke være behov for like mye forskning. Da er det mer sannsynlig at skeptikerne egentlig er korrupte klimaforskere. Ellers har sikkert ikke olje og bil-industrien noe å tjene på å spre skepsis..

Javel. så de som sier det ikke trengs mer forskning på klimaforandringer er de egentlige korrupte forskerne? Som jeg linket til tidligere, http://scienceandpublicpolicy.org/reprint/spend_so_much_money.html Ser du kommer med påstander uten bevis her selv, når det gjelder olje etc. Wink

Det har vært flere saker der klimaforskere i IPCC har blitt sagt enige i at det eksisterer menneskeskapte endringer, uten at de selv har sagt det. Det har også vist seg vanskelig å fjerne navnet sitt fra div. lister med den store konsensusen. Jeg vil si det er ganske korrupt.

De fleste forskningsfelt som angår hele verden er faktisk store spleiselag. Det er litt snålt at du ikke har noen tro på resultatene som kommer fra Cern, bare fordi de får tilført midler.

Hvis du hadde grunnleggende forståelse av klimagasser, så hadde du nok forstått at effekten ikke kan være null.


Det er forskjell på spleiselag, og å bruke nesten 2.5 mrd. dollar på klimaforskning i USA alene.

Sitat
Worldwide, US$ 5.1 billion was spent on AIDS research in 1981-1991,

http://gateway.nlm.nih.gov/MeetingAbstracts/ma?f=102197852.html

Tenk hva man kunne gjort med de pengene istedenfor å bruke de på noe som allerede har blitt gjort 2-3 ganger.

Men du tar feil i at jeg ikke tror noe på forskningen, det er bare det at modellene som blir brukt er overestimerte, og når man ikke får de resultatene man vil ha, blir det avfeid. Konsensusen er blant økonomer, forskere, politikere osv. og ikke bare klimaforskere, som det burde vært. Det er også mystisk at "løsningen" skal være høyere avgifter. Og hvorfor har man ikke hørt noe om at klimaet har blitt kaldere de siste 10 årene?

Jeg tviler ikke på at CO2 er en klimagass(en veldig svak og liten), men at den lille mengden mennesker slipper ut i atmosfæren er så liten at det ikke er nok til å trigge forandringer som IPCC anslår.

Det er jo også morsomt at CO2-konsentrasjonen følger temperaturen, og ikke omvendt. Når man tenker over det er det ganske logisk. Varmere klima gjør at havet slipper løs mer CO2, og på den måten får man en økning i CO2 i atmosfæren som lagger etter temperaturendringene.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!