Skrevet av Emne: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?  (Lest 6896 ganger)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?
« #15 : 09. februar 2011, 20:19 »
så konklusjonen blir da kort sagt at man kan trene armer opptil flere gang i uken, så lenge man overholder restitusjons-tiden de trenger for å innhente seg (?) og som igjen kan stimulere til noe økt muskelvekst i armer (?)
innebærer dog ikke dette noe risiko for overtrening?

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?
« #16 : 09. februar 2011, 20:27 »
så konklusjonen blir da kort sagt at man kan trene armer opptil flere gang i uken, så lenge man overholder restitusjons-tiden de trenger for å innhente seg (?) og som igjen kan stimulere til noe økt muskelvekst i armer (?)
innebærer dog ikke dette noe risiko for overtrening?
Å konkludere er vel litt drastisk... Men jeg tålte fint å trene armer to ganger i uken i tillegg til baseøvelser. Man må prøve ut selv. Start med å trene armer en egen dag og se om om armene vokser. Har man fremgang kan man øke til to dager i uken. Blir man overtrent i armene, noe jeg aldri ble, kan man kutte ned på armtreningen, får man betennelse eller andre skader, kutt ned.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?
« #17 : 09. februar 2011, 20:30 »
får man betennelse i armen så er det på en måte litt for sent. Wink

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?
« #18 : 09. februar 2011, 20:45 »
Å konkludere er vel litt drastisk... Men jeg tålte fint å trene armer to ganger i uken i tillegg til baseøvelser. Man må prøve ut selv. Start med å trene armer en egen dag og se om om armene vokser. Har man fremgang kan man øke til to dager i uken. Blir man overtrent i armene, noe jeg aldri ble, kan man kutte ned på armtreningen, får man betennelse eller andre skader, kutt ned.
kjørte armer selv 2 dager i uka før med god fremgang, men etter at ideen om at dette kunne føre til overtrening slo jeg det ifra meg. Men skal prøve det du sier her, å så kanskje øke til evt 2 økter uken igjen etterhvert.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?
« #19 : 09. februar 2011, 20:58 »
får man betennelse i armen så er det på en måte litt for sent. Wink
Nei, det kommer helt an på. Jeg har hatt betennelse i underarmen, fikk det da jeg startet å trene med vekter, gikk rett på Arnolds byggeprogram, uten spesielt treningsgrunnlag. Det er ikke nødvendigvis verre enn at man lar være å trene de øvelsene som gjør vondt. For min del gikk det over etter en uke, så kunne jeg trene på videre.

Det er lite poeng i å skrive at man blir overtrent, får skader etc av hyppig armtrening før man har prøvd det ut selv. Jeg sier ikke at man skal trene armer hver dag, men sier at man bør trene dem ofte hvis man ønsker fremgang. Gjør det vondt så kutter man ut en periode til smerten går over.

Slik kan man kombinere fullkroppsprogram med armtrening. Det går fint an å bli sterk og samtidig utvikle armene. Det er lite vits å være sterk hvis man ikke ser sterk ut, og armtrening derfor viktig. Forslag til oppsett som kombinerer styrke med armer:

Mandag: Fullkropp + biceps
Tirsdag: Fullkropp
Torsdag: Fullkropp
Fredag: Biceps og triceps

Hvis man ønsker å trene helkroppsprogram 4 ganger i uka kan man også trene onsdag, eller trene en dag i løpet av helga, men det er greit å la armene hvile en dag etter armdagen.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Krabbatten

Sv: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?
« #20 : 09. februar 2011, 21:24 »
bryst - triceps
rygg - biceps
skuldre - triceps
lår - biceps
Smart måte å legge det opp på. Skal teste dette Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?
« #21 : 09. februar 2011, 22:23 »
Nei, det kommer helt an på. Jeg har hatt betennelse i underarmen, fikk det da jeg startet å trene med vekter, gikk rett på Arnolds byggeprogram, uten spesielt treningsgrunnlag. Det er ikke nødvendigvis verre enn at man lar være å trene de øvelsene som gjør vondt. For min del gikk det over etter en uke, så kunne jeg trene på videre.

Det er lite poeng i å skrive at man blir overtrent, får skader etc av hyppig armtrening før man har prøvd det ut selv. Jeg sier ikke at man skal trene armer hver dag, men sier at man bør trene dem ofte hvis man ønsker fremgang. Gjør det vondt så kutter man ut en periode til smerten går over.

Slik kan man kombinere fullkroppsprogram med armtrening. Det går fint an å bli sterk og samtidig utvikle armene. Det er lite vits å være sterk hvis man ikke ser sterk ut, og armtrening derfor viktig. Forslag til oppsett som kombinerer styrke med armer:

Mandag: Fullkropp + biceps
Tirsdag: Fullkropp
Torsdag: Fullkropp
Fredag: Biceps og triceps

Hvis man ønsker å trene helkroppsprogram 4 ganger i uka kan man også trene onsdag, eller trene en dag i løpet av helga, men det er greit å la armene hvile en dag etter armdagen.

heh - det ligner på det jeg skal kjøre nu… når det gjelder hyppighet på armetrening er det nok veldig individuelt. Men RYP f.eks, baserer seg jo på fullkropp, med isolasjonsøvelser på både biceps og triceps 3 ganger i uka.

veit ikke helt jeg - får se nå da - men jeg har alltid følt at uten å trene armene, blir de ikke trent.

kort og godt.

jeg er forresten ute etter over 40 uten pump. med pump er jeg oppi minst 42. knegg knegg - Jeg må ha det pump-looket UTEN pump… Tongue
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Kan små muskelgrupper trenes oftere enn store?
« #22 : 09. februar 2011, 23:44 »
heh - det ligner på det jeg skal kjøre nu… når det gjelder hyppighet på armetrening er det nok veldig individuelt. Men RYP f.eks, baserer seg jo på fullkropp, med isolasjonsøvelser på både biceps og triceps 3 ganger i uka.

veit ikke helt jeg - får se nå da - men jeg har alltid følt at uten å trene armene, blir de ikke trent.

kort og godt.

jeg er forresten ute etter over 40 uten pump. med pump er jeg oppi minst 42. knegg knegg - Jeg må ha det pump-looket UTEN pump… Tongue
RYP og 5x5 bygger på prinsipper som så og si alltid fungerer bra hvis man følger programmene.

Det er to hemmeligheter bak store armer. Først og fremst må de trenes. For det andre så må man gå opp i vekt for at de skal vokse. Leste på en amerikansk side at 10 pounds kroppsvekt gir en tomme større armer. Det stemmer bra med meg, jeg gikk fra 40cm til 44cm, men det kostet meg 10kg kroppsvekt og en stor del av det var fett. Hvis man klarer å bygge uten å legge på seg fett så er vel det det de fleste ønsker. Jeg brydde meg lite om litt ekstra polstring...
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!