Skrevet av Emne: Billig og godt smakende proteinpulver som skal brukes til hjemmelaget proteinbar  (Lest 1236 ganger)

Utlogget dodger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Dagene mine er ofte lange og travle. Det blir derfor ofte stress å få laget nokk mat iløpet av en dag. Mat med tilstrekkelig næring kjøpt i farten i butikk blir som oftest ikke akkuratt billigt.
Å ha et lager med hjemmelagde proteinbarer i fryseren , hadde derfor ikke vært feil.

Jeg lurer derfor på om det er noen som vet om et billigt og bra proteinpulver som smaker bra i hjemmelagde proteinbarer?(honning+proteinpulver+havregryn+peanøttsmør ++)
Eventuelt også hvor det er mulig å få kjøpt sunt peanøttsmør og honning i større kvantum til en mer hyggelig pris?
Jeg har prøvd pf 100% whey jordbær og nutrisport 90+ (begge har måttes tvinges ned med stor fare for brekkninger)

Jeg prøver å sette meg på et måntlig matbudsjett på ca 3000 (med ca 180 måltider i måneden havner jeg derfor på ca på 16 kroner per måltid) Med et daglig kalloriforbruk som varierer fra 3000-6000kcal, er ikke det akkuratt en lett sak. Barene  bør inneholde 40g protein og ca 500 kcal. Priskostnadd per bar bør derfor ligge et sted mellom 10-16 kr.
Ettersom peanøttsmør/honning og havregryn vil havne på ca 4 kroner per bar , bør proteinpulveret koste rundt 10 kr per 35g ren protein
Til sammenligning koster 3kg pf whey tech omtrent 11 kroner per servering (34g per servering, 66 serveringer og 700kr)
Protein Delite 4000 g Sjokolade (Scitec Nutrition) vil koste ca 14 kroner per 35g ren protein.

Andre tips for tilsvarende billig og kjappe sunne mellommåltider, settes pris på Smiley






Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!