Skrevet av Emne: Krav maga  (Lest 4648 ganger)

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Krav maga
« : 08. mars 2011, 14:50 »
Hei Smiley

Nå har jeg tenkt til og starte på krav maga.. Grunnen for at jeg skal starte på krav maga, er pga. jeg har veldig lyst til og lære meg; selvforsvar, våpen teknikker, og sloss teknikker genrelt.. Samtidig skal jeg trene litt styrke ved siden av. Noen som har noen erfaringer innenfor krav maga? Smiley

Etterhvert kanskje jeg begynner smått med MMA, bare for og lære enda mere.. det gjenstår bare og se hvor mye jeg lærer på krav maga!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Krav maga
« #1 : 13. mars 2011, 12:31 »
Jeg har litt erfaring ja.

Du lærer nok ikke noe mer av å gå MMA også, de to er forsåvidt det samme.

Krav Maga betyr- "Kamp Kontakt".

Den hovedsaklige forskjellen er at MMA ofte er lagt opp som en sport med regler hvor man går en mot en. KM er lagt opp som som et selvforsvarssystem hvor man ikke har regler, man trener mot flere angripere, med våpen osv.

Når det kommer til treningene vil man nok sparre mer i MMA, evt. fokusere mer på riktig utførelse av teknikker. KM går mer på å gjøre raske teknikker, steppe unna, og få overblikk på situasjonen evt. løpe. (Selv om vi senest forrige trening øvde en del på bryting stående og på bakken.)

Når det kommer til stykket og du blir overfalt av en gjeng på gata, vil jeg tro forskjellen mellom KM og MMA blir marginalisert. Begge vil hjelpe deg på vei til å komme unna.

Muligens vil du brekke hånda fortere med MMA-slag, siden man slår med horisontal knyttneve. Du vil også være mer rådvill i møte med f.eks. en kniv. I KM slår man med flat hånd eller med vertikal knyttneve.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Krav maga
« #2 : 09. april 2011, 20:12 »
Hvorfor har Powerking(?) blitt til en jente som kaller seg linnhfa?

Er du en sånn syk pedojævel?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Meier Link

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Krav maga
« #3 : 08. mai 2011, 15:51 »
Låner tråden litt jeg Smiley Hvordan bruker en Krav-Maga-treningsøkt å foregå? Er det intense økter så man får kjørt seg litt? Hvilke teknikker trener dere på (slag, spark, låseteknikker, knær, albuer, bakkekamp)? Benytter dere sparring som en del av treningen i det hele tatt?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Krav maga
« #4 : 15. mai 2011, 22:38 »
Låner tråden litt jeg Smiley Hvordan bruker en Krav-Maga-treningsøkt å foregå? Er det intense økter så man får kjørt seg litt? Hvilke teknikker trener dere på (slag, spark, låseteknikker, knær, albuer, bakkekamp)? Benytter dere sparring som en del av treningen i det hele tatt?

Skyggeboksing/sparking, bryting(stående og på bakken), en mot en-forsvar mot kniv/kjepp(en stikker/slår, en blokker og følger opp med teknikker), sparring uten eller med lett kontakt(jeg går nybegynner, første halvår er ikke så røft. viderekomne sparrer endel), slag og spark på pads(en holder pads, en gjør forskjellige teknikker på paden), endel takedowns, hovedsaklig ved å ta tak i hodet til motstanderen, eller slag/push mot halsen kombinert med sweep eller spark bak kneet. Låseteknikker for å ha kontroll på motstanderen på bakken(dette er mer for å ha litt føling på det, blir sjelden brukt i en slåsskamp men heller om det er en litt småfull kar du vet du har kontroll på).

Bruker teknikker som rett slag(med åpen eller lukket hånd), albuer, knær, front og sidespark. Forsåvidt veldig likt Thaiboxing, men uten uppercut, hooks osv. Det er mer viderekommendemateriale.

Hvor intenst det er kommer litt ann på hva du gjør det til, brytingen er definitivt det mest slitsomme, med slåing/sparking på pads som en god nr. 2. Om du går all in blir du _sliten_. Mange som ikke gjør det.

Hvis du vil ha mye sparring med en gang er det kanskje bedre å gå på en kampsport, da hovedsaklig Thaiboxing eller MMA, selv om ikke alle klubber setter nybegynnere til å sparre med en gang.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Meier Link

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Krav maga
« #5 : 16. mai 2011, 21:01 »
Takker for svar Smiley Jeg har trent kampsport i snart 4 år (Karate og Keysi Fighting), og er for tiden bosatt i Bergen. Til sommeren flytter jeg til Ås og tenker da å finne en kampsportklubb i Oslo. For meg er det viktig at det jeg trener kan overføres til den urban virkeligheten vi faktisk lever i, og at det fokuseres på helhet. I karate er det etter min mening for lite bakkekamp, forsvar mot flere motstandere osv. Samtidig setter jeg også pris på den kroppskontrollen man får av å trene karate, det er tross alt gøy å kunne sparke høye spark Grin Må si jeg liker hva du sier om Krav Maga, men er har dere noen prinispper i forhold til sparking, f. eks at man aldri skal sparke over hoftehøyde o.l. ettersom det er mer "fancy" enn praktisk?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Krav maga
« #6 : 17. mai 2011, 11:32 »
har dere noen prinispper i forhold til sparking, f. eks at man aldri skal sparke over hoftehøyde o.l. ettersom det er mer "fancy" enn praktisk?

Gratulerer med dagen!

De fleste sparkene går mot "senterlinjen" mellom ballene og halsen med front- eller bakspark. Sidespark går som regel mot lår/bein.

Som du sikkert vet er det relativt lett å få tak i et høyt sleivespark fra en ikke veldig myk person, derfor sparker vi ikke mye høyt. Det mest brukte sparket er også det enkleste og mest effektive, spark rett i balla.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!