Skrevet av Emne: Maskiner - Store bryst ?  (Lest 15986 ganger)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #45 : 08. april 2011, 21:26 »
Du er 16 år og utifra spørsmålene du stiller er det ganske tydelig at du ikke har holdt på med styrketrening altfor lenge. Man får fint lite gratis i dette gamet. Det er en kjent sak at det meste innen kostilskudd ikke virker og det som virker er ofte ulovlig.

Du sier du vil øke i vekt? Les deg opp på kosthold. Spis mye mat. Ha som mål at du aldri skal bli sulten.

Kjør på med havregryn(kraftfor), Brun/ evt fullkornsris, fullkornspasta, grove brødskiver for karbohydrater

kyllingfileter, laksefileter, mager kesam, karbonadedeig, cottage cheese og ikke minst egg(!) for protein

Nøtter(usaltede), avokado, laksefileter, vegetabilske oljer (selolje evt udo's choice er bra) for fett

Musklene kommer mye raskere ved mat, enn ved kosttilskudd. Det ligger i ordet "tilskudd"

Suppler med kne/frontbøy, markløft, benkpress, militærpress, chins, clean n press etc

Jeg tipper samtlige her inne tenkte helt likt som deg da de også var 16 år, jeg gjorde i alle fall det. Men før eller senere vil man forstå at det er de faktorene ovenfor som gir resultater.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #46 : 08. april 2011, 21:28 »
benkpress med stang...
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget bacmei

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #47 : 10. april 2011, 09:50 »
lurer i hovedsak på om ikke 5x5 i 3 brystøvelser er i overkant på en økt(Pullover, benkpress og flyes)? Kjenner jeg blir utrolig sliten hvis jeg kjører maks av det jeg klarer. Er 5x5 ment for å få øvelsene mer spredt slik at man tar forskjellige øvelser dag for dag?

Er også nysjerrig på hvordan jeg ska trene øvre del av rygg med kun manualer til tiljengelighet

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #48 : 10. april 2011, 20:35 »
Prøvde meg med 6gram kreatin før trening og enda 6 gram etterpå. Trener bryst med bare maskiner, følte at jeg fikk skikkelig kontakt med brystet, og ikke fullt så mye med triceps. Altså dette er bra, kjente det skikkelig i brystet forhold til hva jeg har gjort i det siste med manualer osv. Jeg ville vel egentlig tro at dette er et godt tegn for meg, og at jeg burde fortsette med maskiner til brysttrening(?)

Cheesy

EDIT: Smaker Kreatin Monohydrat vann med sand i ? (det gjorde det når jeg drakk det i dag, masse små "sandkorn" i vannet)
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #49 : 10. april 2011, 22:56 »
Jeg mener seriøst at du heller bør gjøre noe med de skulderproblemene dine istedet for å unngå de ved å kun trene i aparater. Mulig det bare er en falsk trygghet og det blir verre etter hvert. JEg vil anbefale deg å trene mobilitetsøvelser for skuldre slik at du kan trene benk/skråbenk osv med stang.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #50 : 13. april 2011, 13:49 »
Jeg mener seriøst at du heller bør gjøre noe med de skulderproblemene dine istedet for å unngå de ved å kun trene i aparater. Mulig det bare er en falsk trygghet og det blir verre etter hvert. JEg vil anbefale deg å trene mobilitetsøvelser for skuldre slik at du kan trene benk/skråbenk osv med stang.

Skulderprobleme mine ? har ikke noe problem med de, er bar eat vesntre armen ikke kommer seg opp når jeg f.eks tar skråbenk med hantler. Mens høyre armen fyker til værs! :/
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #51 : 13. april 2011, 17:38 »
Ja, det fikk jeg med meg. Og det høres ut som et problem du bør se om du kan komme deg over enten via mobilitetstrening. Hvis ikke vil jeg anbefale å snakke med en lege siden du skal kunne strekke ut armen din i rett stilling. Jeg vet om 2 personer med lignende problem, 1 har cp og 1 får aldri rettet ut armen uansett.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #52 : 13. april 2011, 20:12 »
Ja, det fikk jeg med meg. Og det høres ut som et problem du bør se om du kan komme deg over enten via mobilitetstrening. Hvis ikke vil jeg anbefale å snakke med en lege siden du skal kunne strekke ut armen din i rett stilling. Jeg vet om 2 personer med lignende problem, 1 har cp og 1 får aldri rettet ut armen uansett.
Jeg klarer da å strekke ut armen, haha. Er bare når jeg trener skråbenk m/ hantler at jeg ikke klarer å pushe venstre armen opp, mens høyre går rett til værs! :/
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #53 : 13. april 2011, 22:50 »
Ja og høres ikke det ut som et problem du heller bør fikse enn å unngå det? Hatløsning kaller man det i militæret.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #54 : 13. april 2011, 22:58 »
Fix the weakest link!

Lyder kanskje kjent? Hør på de som har trent en stund, mange vet tross alt hva de snakker om.

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #55 : 14. april 2011, 15:08 »
Fix the weakest link!

Lyder kanskje kjent? Hør på de som har trent en stund, mange vet tross alt hva de snakker om.
Prøver meg litt på maskiner nå i noen uker og ser hvordan det funker for meg.
Hvis det ikke fungerer bra får jeg ta en mindre vekt så jeg klarer å få opp med venstre armen og da vel.
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #56 : 25. april 2011, 23:58 »
Trener du med venner? Hvis ikke, prøv å få noen til å støtte deg litt på starten på venstre side, slik du kan prøve å få den opp og ned når du først er i posisjonen. Prøv flere ganger og ser om du får det til, hvis ikke ta litt mindre og prøve å øk neste gang.

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #57 : 20. mai 2011, 23:06 »
Trener du med venner? Hvis ikke, prøv å få noen til å støtte deg litt på starten på venstre side, slik du kan prøve å få den opp og ned når du først er i posisjonen. Prøv flere ganger og ser om du får det til, hvis ikke ta litt mindre og prøve å øk neste gang.
Prøvd det og, skal gå tilbake til hanlter nå etter en del maskin-bruk. se hvordan det går. Kanskje starte på trygge 25kg istedefor 30 og 32,5 som jeg brukte før.

men er det noen som vet hvja jeg kan gjøre med store forskjeller på brystkassen (størrelsemessig)

TAKK!
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #58 : 29. mai 2011, 22:09 »
Gikk tilbake til manualer nå på Torsdag, det gikk faktisk kjempebra! Uten problemer 30kg manualer rett opp!
Følte at det var ganske deilig å ta en liten pause fra manualene, men det er godt å ha de tilbake igjen nå.

Gleder meg allerede til neste bryst-økt!
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #59 : 29. mai 2011, 23:07 »
EDIT: Smaker Kreatin Monohydrat vann med sand i ? (det gjorde det når jeg drakk det i dag, masse små "sandkorn" i vannet)

Kjennes ut som man drikker vann med sand i ja Wink Om du tar det med vann selvfølgelig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!