Skrevet av Emne: Skal ned i fett%. Hva bør jeg velge !? (kosttilskudd)  (Lest 1103 ganger)

Utlogget Mr.Hockey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Skal ned i fett% men fortsatt bygge muskler og lurer på hvilke kosttilskudd jeg bør benytte. Shocked

Veier 81 kg og er 182 cm høy. trener hver dag, 6 x styrke og 1 cardio
så det jeg trenger hjelp til er å velge riktig kosttilskudd.

Det jeg hadde tenkt meg var å inta en banan og Whey Protein Isolat rett etter trening.
vil også prøve en type måltidserstatter/protein shake for å bytte ut lunch og/eller frokost.

Hvordan høres dette ut ? men tanke på ned i fett% og opp i muskelmasse.
Setter STOR pris på svar Smiley

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Mat mat mat, er ikke strengt talt nødvendig med noe tilskudd bortsett fra vitaminer/mineraler og-eller omega (hvis du ikke spiser fet mat). Istede for banan spis feks 1-2 esker rosiner, høyerer GI.  Alt er avhengig av kcalunderskuddet ditt, men litt høyt på proteiner og gå ned rundt 0,5 kg fett i uka så mister du minimalt muskelmasse. teoretisk umulig å gå ned i fett og bygge muskler samtidlig. Men har man crappy kosthold fra før vil ett meget bra kosthold kunne gjøre det, for det blir så stor forandring

Utlogget Mr.Hockey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

takk for svar !  Grin

Så det du sier er at jeg ikke kan erstatte et måltid og heller ikke ikke gå på protein tilskudd ? og deretter gå ned i fett% og opp med muskelmasse ?

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Neinei, jeg sier bare det er billigere og smaker bedre med mat ;p næring er næring , så lenge du får i deg nok næring så er der samme om det er måltidserstatter eller en kjøttklump. Men funker på begge måtene. Teorien rundt fettforbrenning og øking av muskelmasse er enkel, mindre kcal enn du forbruker= fettforbrenning, mer kcal enn du forbruker= vektøkning/øke muskelmasse. gå på www.diett.no eller søk på google.no etter "Mat på data" (last ned) og der kan du skrive inn hva du spiser om dagen. Prøv å hold deg på rundt 2000kcal Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!