Skrevet av Emne: Vil ned i fettprosent!  (Lest 3963 ganger)

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Vil ned i fettprosent!
« : 09. april 2011, 19:46 »
Hei, jeg er ei jente på 21 år. Jeg er 153 høy og veier 47 kg.
Jeg har tatt InBody test, og hadde en fettprosent på ca 22 prosent.
Fettet befinner seg mest med midjen/magen. Jeg er ca 68 cm rundt livet på det tynneste og 73 cm rett under navlen.

Jeg har tatt i bruk Ryp programmet, både grunnprogrammet og nå holder jeg på maksimalt forbrenningsprogrammet. Jeg skal snart ta en ny InBody test. Tingen er at jeg merker at jeg har lagt på meg en god del muskler, spesielt i armene. Men jeg har veldig lyst til å få en skikkelig fin mage! Jeg har fått en god muskler der, men det er umulig å se det med tanke på fettet som ligger over.

Jeg har vært veldig flink til å følge programmet, men når det gjelder kostholdet, så har jeg ikke vært like flink. Prøver, men synes det er veldig vanskelig å vite helt hva jeg skal spise (som vil ned i fettprosent). Hadde satt veldig pris på om dere kunne hjulpet meg med en riktig kostholdsprogram for meg og om det er noe annet jeg trenger å gjør for å gå ned i fettprosent.

Jeg drikker forresten noe MealTech til vanlig og Proteinshake etter trening.

På forhånd takk

Mvh
Jente 21 år.
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Vil ned i fettprosent!
« #1 : 09. april 2011, 19:49 »
Hva du spiser til vanlig i løpet av en dag?

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Vil ned i fettprosent!
« #2 : 09. april 2011, 20:03 »
Frokost: Jeg spiser 1-2 grove brødskiver med gulost med jordbærsyltetøy

Lunsj: Dropper ofte lunsj, men hvis det blir noe så går det gjerne i smoothie, yoghurt, kyllingsandwich, suppe etc.

Trening: banan og proteinshake etter trening

Middag: Normal middagsmat, alt fra biff stroganoff til kylling og ris og taco

Kveldsmat: Sjelden, men av og til pommes frites, yoghurt.

Blir fort chips, godteri og annen snacks to/tre ganger i uka:P
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Vil ned i fettprosent!
« #3 : 09. april 2011, 20:14 »
1.drop chips godteri og snacks
2. spis lunsj og ha feks noen grovskiver med proteinrikt pålegg som egg, kylling/kalkun, fisk. Er du en smørmoms/majonesmoms så ro ned på det (sier ikke kutt ut bare ikke bruk hele boksen).
Pommes frites og slik "ferdigmat" er fyfy. Spis ren mat, feks til kvelds kan du spise tunfisk, egg, middagsrester o.l. Gå på diett.no eller last ned "mat på data" (google og last ned) Så skriver du inn det du spiser og så ser du mange kcal du ligger på. For ei lita jente som deg ville jeg prøvd 1500kcal og se hvordan det går, hvis du går ned mer enn 1kg i uka spis mer og går du så vidt ned spis mindre..dette ble litt raskt innlegg men..flere svar dukker vell opp

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Vil ned i fettprosent!
« #4 : 09. april 2011, 20:20 »
Jeg har prøvd å laste ned mat på data, men har ikke fått det til med tanke på at jeg har MacBook Pro.
Har du kanskje peiling på hvordan jeg kan få lastet det ned på Macen?

Jeg skal prøve å kutte ned på de tingene du sa, men har du noen tips på hva man kan spise når man er på jobb? Jeg føler meg da omringet av hurtigmat. Noen ganger prøver jeg å la vær å spise noe som helst, men det er jo ikke helt sunt å gå uten mat i mange timer.
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Vil ned i fettprosent!
« #5 : 09. april 2011, 20:26 »
Selv for tjukkaser som meg så er en boks cottage cheese med litt syltetøy/saft/bær/vaniljekesam noksomet mellommåltid. Du kan jo lage deg en omelett f.eks til lunsj? Dersom det blir for lite mettende kan du prøve å blande inn litt havregryn i røra før du steker det.

Jeg er ikke så god på slankekost men si ifra hvis du vil opp i vekt! Der er jeg best!

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Vil ned i fettprosent!
« #6 : 09. april 2011, 20:35 »
Lag mat en dag i forveien. Søndag kveld lager du niste for jobben på mandag etc. Kjøp deg en tupperware boks. Fyll den opp med litt ris (fullkorn/brun ris), kyllingfilet, tomat, brokkoli, paprika evt hva du liker av grønnsaker.

Krydre kyllingen litt med krydderblanding, dette gir en ganske god smak, slik at man slipper å tilsette fet saus, evt tilsett litt mager kesam hvis det blir for tørt.

Dropp youghurten til fordel for Skyr.

Jeg behøver ikke fortelle deg at pommes frites til kveldsmat er helt håpløst om man vil ned i fettprosent..

Et par bedre forslag til kveldsmat kan foreksempel være:

- omelett med litt løk, paprika, brokkoli - igjen, tilsett hva du selv liker av grønnsaker

- En boks mager kesam m/ananas, kiwi, pærebiter, appelsinbiter, evt bær av ulike slag

- Skyr og en frukt

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Vil ned i fettprosent!
« #7 : 09. april 2011, 20:44 »
Jeg vet jeg må holde meg unna pommes frites og hurtigmat, men det jeg er på jakt etter her er et kostholdsprogram. Akkurat hva jeg skal spise og hvor mye og når. Hehe Smiley

Jeg synes det er MYE enklere å følge et program, enn å bare vite hva som er sunt, hvis du skjønner? Smiley
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Vil ned i fettprosent!
« #8 : 09. april 2011, 21:09 »
Tenkte å legge ut noen bilder også, så dere kan se. Jeg er ganske tynn, men det handlet om det bittelille :p
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget longboard

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Sv: Vil ned i fettprosent!
« #9 : 11. april 2011, 15:45 »
Jeg vet jeg må holde meg unna pommes frites og hurtigmat, men det jeg er på jakt etter her er et kostholdsprogram. Akkurat hva jeg skal spise og hvor mye og når. Hehe Smiley

Jeg synes det er MYE enklere å følge et program, enn å bare vite hva som er sunt, hvis du skjønner? Smiley
Det her blir for mye latskap. Google diett og lignende, sett opp et program som du mener er bra, post det her, og så kan andre fortelle deg hva du kan/bør endre på.
Alder: 17
Høyde: 1.81 M
Vekt: 70 kg

Beste løft
Knebøy 80*8
Markløft 120*3
Benk 85

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Vil ned i fettprosent!
« #10 : 11. april 2011, 15:47 »
Jeg vet jeg må holde meg unna pommes frites og hurtigmat, men det jeg er på jakt etter her er et kostholdsprogram. Akkurat hva jeg skal spise og hvor mye og når. Hehe Smiley

Jeg synes det er MYE enklere å følge et program, enn å bare vite hva som er sunt, hvis du skjønner? Smiley

www.tn.no/ryp
Sett deg ned noen timer og les Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!