Skrevet av Emne: stangnert i benk  (Lest 2489 ganger)

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

stangnert i benk
« : 09. februar 2003, 16:28 »
I høst kjørte jeg på med iform programmet. Jeg økte 15 kg og løftet 100kg da jeg var ferdig.
Etter dette har jeg hatt mye pauser(noe pga forkjølelse.)
Jeg har ikke trent noe hardere enn det jeg har gjordt før, men nå har det stoppa opp. Trener nå endel lettere, kjører 3x max repper på 70.
Om en tre ukers tid tenkte jeg skulle begynne med et styrkeløft program. Hva bør jeg gjøre nå fram til jeg begynner med det. Bør jeg kjøre fortsatt lett? Droppe benk? eller?? Hva sier dere?
Som sagt har jeg hatt mye pauser den siste tiden. Jeg kutta også ut benk i et par uker etter iform programmet. Føler meg ganske sikker på at jeg ikke er overtrent!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:stangnert i benk
« #1 : 09. februar 2003, 17:29 »
Jeg ser ikke helt vitsen med 1 uke lett vedlikeholstrening?

Optimal hvile får du ikke og effektiv trening får du heller ikke.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

Re:stangnert i benk
« #2 : 09. februar 2003, 17:32 »
kjør lett. Kjør gjerne hit metoden, hvor en ligger på et sett og 10-15 rep 1 til 1,5 ganger i uka fram til du skal kjøre hard benk igjen. Det høres kanskje ut som det er for lite men når en tar seg helt ut på det settet så er det faktisk nok. Har prøvd det litt selv. Tipper faktisk at du vil øke i benken fram til du skal kjøre tyngre igjen. Hør med HITman om dette.

Jeg opplevde ofte når jeg kjørte hard benk en periode og når jeg tok en hvileuke så hadde jeg full trøkk på den første treningensdagen etterpå. Selv om du ikke føler deg overtrent eller støl så kan du faktisk være overtrent alikevel,. En kan ikke alltid på forhånd vite om en er i knallform, selv om det kanskje føles slik. En annen ting er at det  ikke alltid er gunstig kjøre grisemye benk hver gang selv med med en ukes opphold. Eksempel er at benkøkten varer en halvtime hver gang og en er dønn sliten etter 7-8 sett.

Feks 5-10 rep *3 sett holder lange baner.

Kommer bare med forslag her, du har helt sikkert ikke gjort noe feil. Det har seg bare slik at det stopper opp for de fleste fra tid til annen. En øker ikke konstant hele tiden, sånn er det for alle som har trent en stund. I stagneringsperioden som kan være lang så er det gunstig å kjøre lett og avvenne muskelaturen fra den tunge treningen. Så når en da skal begynne å trene tungt igjen får muskelen sjokk og ny styrkeøkning inntreffer. Nøkkelen til suksess er uansett variasjon, prøv deg fram. Det er egentlig ikke fasit på noe.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Re:stangnert i benk
« #3 : 09. februar 2003, 20:35 »
takker! Skal prøve litt på det du sier benchpr.
Jeg har jo hatt en veldig stor økning (synes jeg da) siden i sommer så det måtte vel bare komme.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!