Skrevet av Emne: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?  (Lest 3250 ganger)

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« : 23. april 2011, 17:11 »
Jeg har planlagt å trene 4 kardio økter i uka og 3 styrke. Mandag, ons, fredag styrke. Tirs, tors, lørdag og søndag kardio.

Kan jeg kjøre av lav karbo mat når jeg trener styrke ellers skal jeg bare fortsette med det?
De dagene jeg ikke trener styrke skal jeg prøve å gå kalori underskudd og jogge ca 1 time.

Det jeg lurte på da, er det noen her inne som har tips til meg? Jeg har ikke ekstremt mye fett på magen, men vet det kan ta en stund før det er borte.

Det jeg tenkte da var: Frokost: x2 protein pannekaker> 45 min senere 1 shake med skummet melk> til lunch salat med kylling. Middag fisk med noe grønt, kjøtt eller kylling. Før jeg legger meg en shake til.

Hvordan høres dette ut? Gi gjerne innspill og tusen takk for hjelp på forhånd Smiley.

Edit: Har trent styrke i et år nå.

Utlogget barks95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« #1 : 23. april 2011, 17:29 »
Hørest bra ut, visst du har 4 - pack og har litt fett under navlen , prøv noe som heter carb cycling. Carb cycling er 3 lav karbo dager etterfulgt av 1  høg karbo dag.
En anbefaling med ex. til måltider er å søke på  'Carb cycling Scoobysworkshop'

Noe annet jeg har lært er òg å kutte ut melkeprodukter. Det har med at kroppen kan ha problem med å fordøye laktosen i melken.

Kan hjelpe med en  intervall økt 1 gang per uke.

Ellers så er det å ha  streng trenings og ernærings struktur.

Spis hele karbs og spis fra gode protein kilder Smiley

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« #2 : 23. april 2011, 17:35 »
Skal søke på det du nevnte. Derimot jeg har ikke 4 pack, men vet jeg ikke er langt unna, jeg kan kjenne abs jeg har når jeg ligger eller strammer litt, så betyr jeg er ikke langt ifra? Dessuten takk for tips, skal sjekkes ut!

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« #3 : 23. april 2011, 18:01 »
Spis mindre kcal enn du forbrenner i løpet av en dag. Da går du ned i vekt og fettprosenten går ned. Hold deg til rent kjøtt, fisk, fugl. Fullkornsris/pasta og grønnsaker. 7 dager i uka med trening kommer du til å bli drittlei, så ville kjørt max 5 dager i uka, f eks; 3 dager vekter, 2 dager cardio og 2 hviledager Smiley

Keep it simple. Det er så enkelt som å spise mindre kcal enn du forbrenner!

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« #4 : 23. april 2011, 18:39 »
Gjelder dette også dager jeg trener styrke? Hvor kan jeg kjøpe fullkorns pasta og ris?
Takk for hjelpen!

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« #5 : 23. april 2011, 18:53 »
Gjelder dette også dager jeg trener styrke? Hvor kan jeg kjøpe fullkorns pasta og ris?
Takk for hjelpen!

Eksempel:                Edit: Gitt at du trener 5 dager i uka som jeg foreslo

La oss si du forbrenner 2500kcal treningsdager og 2000 kcal på hviledager. Og la oss si du spiser 2200 kcal både treningsdager og hviledager.
På 1 uke har du altså forbrent 16.500 kcal og spist 15.400 kcal og du har gått ned i vekt for uka.

Poenget mitt er at det er det totale kcal inntaket vs kcal forbruket som gjelder. Hvordan du legger opp kcal inntaket på den og den dagen spiller ikke så stor rolle, bare du i snitt spiser mindre enn du forbrenner.
Fullkornspasta og ris får du kjøpt i butikken Smiley


Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« #6 : 23. april 2011, 19:31 »
Veldig bra forklart. Da vet jeg godt hva jeg skal gjøre. Da blir det mye penger som går til fullkorn pasta osv. Takk for hjelpen? By the way, høres ut som du har gjort dette før. Noen deilige middags tips? Som du sa, kjedelig med same shit Tongue

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« #7 : 23. april 2011, 20:05 »
Veldig bra forklart. Da vet jeg godt hva jeg skal gjøre. Da blir det mye penger som går til fullkorn pasta osv. Takk for hjelpen? By the way, høres ut som du har gjort dette før. Noen deilige middags tips? Som du sa, kjedelig med same shit Tongue

Jeg er veldig dårlig på kjøkkenet :p sjeldent jeg disker opp noe særlig.. blir stort sett å steike kjøttstykker og koke opp ris, pasta eller evt poteter. Altså ganske plain middag Smiley
Andre måltider går i f eks havregrøt, omelett, grovt brød med kalkunpålegg etc.. stikk på et matforum av noe slag så får du sikkert haugevis med tips Smiley

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Fjerne fett rundt magen: Hva skal jeg spise?
« #8 : 23. april 2011, 20:34 »
Kk will do. Har kjøpt protein pannekaker nå, så blir kanskje det til frokost, proteinrikt og god del andre ting som er stappa i pulveret Tongue. Men takk for hjelpen begge 2!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!