Skrevet av Emne: Opp i vekt  (Lest 1848 ganger)

Utlogget idaamor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Opp i vekt
« : 21. april 2011, 17:38 »
Tenkte jeg skulle dele noe med dere andre her inne,kanskje noen andre har det samme problemet.
For noen år siden begynte jeg å trene og gikk ned i vekt men den siste tiden har jeg følt for å komme meg opp i vekt igjen.Klarte det en gang men nå syns jeg det er umulig.Jeg ser på meg selv som en tynn person og jeg er det også.
Jeg har ingen spiseforstyrrelse men jeg føler at det er umulig å komme seg opp i vekt.

Fler som har det samme problemet?

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Opp i vekt
« #1 : 21. april 2011, 17:52 »
Hvorfor føler du at det er umulig å gå opp i vekt?  Smiley

Ikke minst, hvorfor vil du opp i vekt, hvor mye vil du opp i vekt og hva trener du / spiser du for øyeblikket?

Å gå opp i vekt kan være en skikkelig pain in the ass for noen hardgainers, men for de fleste er det bare snakk om små justeringer og stabilitet.

Utlogget kimmm1k9

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Opp i vekt
« #2 : 21. april 2011, 18:03 »
Hadde problemer med dette selv, men fant ut at det ikke var noe problem når jeg først virkelig gikk inn for å gå opp i vekt. Bare å spise så mye du overhode orker hver dag, sunt er det nok sikkert ikke, men hvis du vil absolutt vil opp i vekt fort, så er dette en måte å gjøre det på. Personlig holder jeg meg også unna kardio for å slippe høy forbrenning, noe som sikkert ikke er det optimale heller.

Poenget mitt er at jeg har vanskelig å tro at det finnes noen som ikke kan gå opp i vekt.

Utlogget idaamor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Opp i vekt
« #3 : 22. april 2011, 12:26 »
Jeg veit at jeg kanskje ikke spiser nok.Har drikki 3 shake med super gainer som jeg blander med enten melk eller vann,hver dag i ca to uker.
Jeg har mista lysten på brødmat av en eller annen grunn men er en av de personene som mister lysta når jeg veit at jeg må opp i vekt og ikke klarer å kose meg med maten.
Jeg vil ha mere fett på kroppen og kjenner selv at når jeg trener,blir jeg trøtt og det er fordi jeg ikke har overskudd.
Blir mest flytende mat for tia.

Utlogget Rumex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Opp i vekt
« #4 : 28. april 2011, 09:58 »
Jeg har mista lysten på brødmat av en eller annen grunn men er en av de personene som mister lysta når jeg veit at jeg må opp i vekt og ikke klarer å kose meg med maten.
Jeg vil ha mere fett på kroppen og kjenner selv at når jeg trener,blir jeg trøtt og det er fordi jeg ikke har overskudd.
Blir mest flytende mat for tia.

Kroppen trenger noe å jobbe med, få i deg litt fast føde. Du sier du ikke har lyst på brødmat, kansje du er trøtt og sliten fordi du ikke får i deg nok karbohydrater? Eller kansje bare mat generellt? Proteintilskudd er netopp det, et tilskudd til kosten. Som med kosttilskudd skal ikke dette erstatte et variert og sunt kosthold.

Mitt råd for å gå opp i vekt på en bra måte (du kan selvfølgelig rase opp i vekt på junk, men det er ikke anbefalt da dette overbelaster systemet) er å skrive opp hva du spiser i løpe av en dag og regne ut sånn circa hvor mage kalorier du får i deg. For å gå merkbart opp i vekt må du få i deg flere kalorier enn du forbrenner, men dette visste du nok fra før. Gjerne smør litt tjukt på, 200 kaloier ekstra er ikke nok for å si det sånn.

Fett har høyt kaloriinnhold og sunn mat med masse kalorier og fett er for eksempel nøtter, diverse sunne oljer (oliven, tran, linfrøolje, etc.), avocado, fet fisk og til dels rødt kjøtt (men heller fet fisk).

For å få i deg mer karbohydrater trenger du ikke spise brød, heller hiv innpå med frukt og grønnsaker, ris, bønner, havregryn og forskjellige typer nøtter og frø - gresskarfrø (helst usaltet/ubehandlet), peanøtter, pinje, solsikkekjærner og så videre.

Og sist men ikke minst, få i deg nok vann og rikelig med søvn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!