Skrevet av Emne: Ny i gamet  (Lest 6460 ganger)

Utlogget Celliz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Ny i gamet
« : 01. mai 2011, 00:06 »
Hallo, jeg er en gutt på 17 og et halvt år som har satt seg mål for og bli større. Jeg har derfor spørsmål om hvilket protein som er "best", jeg er regelmessig i Sverige og har tittet innom bodypower butikken men ble veldig overasket over alle valgene. Så hvilket protein er best? Jeg trener lite men løfter 12kg med 6 rep for og trene biceps, Jeg har pectus carinatum i mild tilstand så er forsiktig med bryst øvelser. Takker for alle svar, kom også med spm  Smiley

Vekt: 73kg
Høyde: 182 cm
senesterk?

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Ny i gamet
« #1 : 01. mai 2011, 10:59 »
Før du i det hele tatt begynner å tenke på kosttilskudd, bør du kanskje skaffe deg et skikkelig program.

Typisk nybegynnere.. å tro at pulveret gjør susen. For at du skal få fullt utbytte må du trene mye og rett, og spise mye og rett, så kan du heller tenke på pulver.


Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Ny i gamet
« #2 : 01. mai 2011, 11:14 »
Som halveis overnevnt er det for din del viktigst å få det meste av næring via matveien, fokuset ditt i starten bør ligge her. Du bør også rette fokuset ditt imot hva du kan spise og hvorfor du spiser dette, bygge opp kunnskapsnivået ditt.

Proteinpulver er et kosttilskudd, som på ingen måte skal erstatte et variert og godt måltid, og brukes i sammenhenger der vedkommende ikke har mulighet til å spise så mye som næringsbehovet tilsier, eller at man rett og slett ikke fikk mulighet til å hive i seg mat.


Kort sagt vil jeg ambefale å prøve deg litt fram i starten og prøve å tilfredstille næringsbehovet ditt i mat, før du deretter ser etter om du er avhengig av et tilskudd.


Næringskilder: Fisk, fugl, svin, rødt kjøtt, meieriprodukter, nøtter. "Rene" næringskilder.
Findus fiskegrateng er ikke en ren næringskilde..

Utlogget Celliz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Ny i gamet
« #3 : 01. mai 2011, 11:24 »
Kommer til og trene 4-5 gang i uka
Man: 60 min tredemølle
Tir: hvile
Ons: 11kg*6 i 3 serier biceps, brystpress 35kg*7 i 3 serier, mage og tredemølle i 60 min (triceps i biceps pausene)
Tor: tredemølle i 60 min, og rygg
Fre: samme som ons men mer mage
Lør: skulder og sykkel.

PS: spiser mye næringsrik mat (kjøtt og mye fiber opptil 6-7 brødskiver hver dag) og har mye underhudsfett.

Høres dette greit ut? Trenger jeg ikke mer protein for bedre bygging under restutisjon?
senesterk?

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Ny i gamet
« #4 : 01. mai 2011, 11:47 »
Skal du ikke trene bein? Det programmet ditt er søppel, finn deg noe annet, f.eks ryp eller 5x5.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Ny i gamet
« #5 : 01. mai 2011, 12:00 »
Ja, begynn med RYP: https://www.tn.no/ryp eller 5x5: http://myrevolution.no/5x5-et-program-for-styrke-og-muskelmasse-med-auto-regulering/

Det du skrev at du gjorde er elendig for å oppnå målene dine. Du trenger ikke løpe så mye, og du må trene hele kroppen og ta utgangspunkt i baseøvelser. Spis mye, kylling, fisk, kjøtt, havregryn, og hele den gjengen, samt det du måtte få av mat hjemme. Drikk mye vann, og sov godt hver natt. Så skal du nok se at det blir fremgang etter hvert. Wink
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Ny i gamet
« #6 : 01. mai 2011, 12:19 »
For å si det sånn så burde du hive det "progammet" ditt i søpla og få laget ett bra oppsett som passer til deg og din situasjon. Samt sette opp ett godt kosthold.
For blir nesten redd når jeg ser folk som planlegger å bli stor og sterkere med sånn kunskaper, det ødelegger mer en det gjør godt. Så få hjelp så du kommer igang med trening som du har noe igjen for Smiley
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Celliz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Ny i gamet
« #7 : 01. mai 2011, 13:09 »
Okei, skal lese om de forskjellige programmene, har en kompis som er relativt svær som sa at programmet funka helt greit men skal se på de programmene som sagt:) takker for hjelp Smiley når anbefaler dere og begyne med proteintilskudd da?
senesterk?

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Ny i gamet
« #8 : 01. mai 2011, 13:28 »
når anbefaler dere og begyne med proteintilskudd da?

Når du har telt kcals, og sett på hvilke makronutrienter du får i deg, altså fordelingen på fett, karbs og proteiner. DA kan man begynne å justere litt, og eventuelt begynne å spe på med proteinpulver.

Utlogget Celliz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Ny i gamet
« #9 : 01. mai 2011, 15:10 »
Okei, starter med ryp neste uke, takk fornveiledning! Har det ingenting og si på resultat av treningen hvis jeg drikke proteinshake etter hver trening?
senesterk?

Utlogget Allerminstemann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Sv: Ny i gamet
« #10 : 01. mai 2011, 15:24 »
Okei, starter med ryp neste uke, takk fornveiledning! Har det ingenting og si på resultat av treningen hvis jeg drikke proteinshake etter hver trening?

JO!?!?!!?! MEN LIKE MYE RESULTAT AV Å SPISE PROTEINRIK MAT?!?! kjære folk..
perser

bicepscurl:30kgx2
triceps pushdown:32.5kgx1
benkpress:57,5kgx1
dips:52stk
pushups:12stk

kroppsvekt:54kg
høyde:186cm

Utlogget Celliz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Ny i gamet
« #11 : 01. mai 2011, 18:02 »
JO!?!?!!?! MEN LIKE MYE RESULTAT AV Å SPISE PROTEINRIK MAT?!?! kjære folk..

Lettere og hive i seg vann med pulver i enn og lage seg mat!! Eller??
senesterk?

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Ny i gamet
« #12 : 01. mai 2011, 18:20 »
Med pulver får du ikke alle næringsstoffene som finnes i mat. Det er et kostTILSKUDD, og skal ikke på noen måte erstatte vanlig mat. (som nevnt ovenfor) Må du ha alt inn med teskje??!!
 
Bare for å si det en gang til da:
Proteinpulver er i første rekke for de som trener steinhardt, og ikke greier å få i seg nok via maten.
 
Det vil si at du ikke trenger det på nåverende tidspunkt.


Utlogget Celliz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Ny i gamet
« #13 : 01. mai 2011, 20:07 »
Ingen nødvendighet for spydigher... Men spiser ikke alt for NÆRINGSRIK mat så kanskje vurdere kost TILSKUDD, har jo ikke tenkt og skippe middagen for et kostTILSKUDD  Smiley

Må jeg si det en gang til?
senesterk?

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Ny i gamet
« #14 : 01. mai 2011, 20:09 »
Ingen nødvendighet for spydigher... Men spiser ikke alt for NÆRINGSRIK mat så kanskje vurdere kost TILSKUDD, har jo ikke tenkt og skippe middagen for et kostTILSKUDD  Smiley

Må jeg si det en gang til?

Som jeg sa over, du må telle kcals og makronutrienter en dag, så ser du hva du mangler i kostholdet ditt.

Du kan jo liste opp hva du spiser på en dag?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!