Skrevet av Emne: Alkohol  (Lest 24030 ganger)

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Alkohol
« #45 : 15. mai 2011, 11:35 »
Som sagt så avhenger konsekvensene av nivået på utøveren. Folk som trener 1-2 ganger i uka, merker kanskje ikke noen merkeverdig forksjell i det hele tatt. Men det finnes plenty bevis at det er negativt for toppidrettsutøvere Wink

Hva med idrettsutøverne som drikker og røyker ofte, men fortsatt er best? Hvis de virkelig vil bli satt tilbake så mye, hadde de jo aldri blitt gode til å starte med. Hvor er forskningen som viser at alkoholen virker så negativt?

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Alkohol
« #46 : 15. mai 2011, 12:05 »
Hva med idrettsutøverne som drikker og røyker ofte, men fortsatt er best? Hvis de virkelig vil bli satt tilbake så mye, hadde de jo aldri blitt gode til å starte med. Hvor er forskningen som viser at alkoholen virker så negativt?

Kjenner du noen som er best som røyker og drikker?

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Alkohol
« #47 : 15. mai 2011, 12:07 »
tror man skal være forsiktig med å hevde at en fyllekule vil sette en tilbake 2-3 uker i treningen. Hvordan vet man dette? Er det noen eksperimentelle forsøk som har blitt gjort? Jeg tviler da det kanskje ikke blir godtatt på etisk grunnlag.

Det kan være at prestasjonen økes på kort sikt for en aktiv utøver. En dag på fylla tvinger en til å ta 2 dager rolig trening og man har oppnådd en superkompensasjon.

Personlig har jeg aldri merket noen reduksjon i prestasjonen utøver 1-2 dager etter at jeg har drukket mye.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Alkohol
« #48 : 15. mai 2011, 12:20 »
tror man skal være forsiktig med å hevde at en fyllekule vil sette en tilbake 2-3 uker i treningen. Hvordan vet man dette? Er det noen eksperimentelle forsøk som har blitt gjort? Jeg tviler da det kanskje ikke blir godtatt på etisk grunnlag.

Det kan være at prestasjonen økes på kort sikt for en aktiv utøver. En dag på fylla tvinger en til å ta 2 dager rolig trening og man har oppnådd en superkompensasjon.

Personlig har jeg aldri merket noen reduksjon i prestasjonen utøver 1-2 dager etter at jeg har drukket mye.

Det er snakk om idrettsutøvere som trener på grensa av hva kroppen tåler. Og det er ytterst få her inne på TF, som gjør det. I elite idrett er det snakk om så små marginer at hvis man skal prestere på så høyt nivå, nytter det ikke å drikke vekk formen litt etter litt.  En TOPPIDRETTSUTØVER vil gå tilbake minimum 2 uker i treningen etter en slik utskeielse. Jeg har aldri sagt at det er slik med hobbytrenere som er mest opptatt av hvordan de ser ut -_-

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Alkohol
« #49 : 15. mai 2011, 12:23 »
Ja skjønner det,
men 2 uker tilbakegang etter at man har drukket seg full en dag? kan gå med på 2-3 dager, men ikke 2 uker. Hvordan vet du at det er minimum 2 uker forresten?
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Alkohol
« #50 : 15. mai 2011, 12:28 »
Personlig har jeg aldri merket noen reduksjon i prestasjonen utøver 1-2 dager etter at jeg har drukket mye.

Så klart du ikke har merket noe mer, siden man ikke får det hvis man passer på å trøkke i seg næring. Kun troll som hevder noe annet. Regn myte

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Alkohol
« #51 : 15. mai 2011, 12:51 »
ja 2 uker tilbakegang er en myte. sånn er det bare Smiley
jevnlig mye drikking over lang tid noe helt annet selvsagt. Det hindrer fremgang.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Alkohol
« #52 : 15. mai 2011, 12:57 »
Ja skjønner det,
men 2 uker tilbakegang etter at man har drukket seg full en dag? kan gå med på 2-3 dager, men ikke 2 uker. Hvordan vet du at det er minimum 2 uker forresten?

Dette er tydeligvis noe dere ikke forstår før dere har vært toppidrettsutøver i noen år selv.. -__-

Dette er ikke noe jeg selv har funnet på. Du kan spørre hvilken som helst annen toppidrettsutøver i verden, og de ville sagt det samme.

Eks:
En sprinter løp 100m på 9.85 i går, og hadde deretter en skikkelig fyllefest. Han skulle løpe 100m igjen om 1 uke, da ville han løpt mye treigere, fordi:
Selvom promillen er utav kroppen etter ett døgn, har allerede muskelstyrken og eksplosiviteten blitt redusert. (selvfølgelig minimalt, men for en idrettsutøver er det merkbart) I dagene etter en fyllekule er kroppen dessuten mer utsatt for skader, og løperen må derfor ta det litt roligere i dagene som følger. Først etter 5-6 dager kan utøveren trene for fullt igjen, og da tar det ca 2 uker å komme tilbake til 9,85 nivået.

Dermed gikk han tilbake 2 uker i treningen, bare pga alkoholen.

En mosjonist presterer ikke på et nivå der marginene er så avgjørende, derfor sier det seg selv at han ikke merker deg forskjellen.


Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Alkohol
« #53 : 15. mai 2011, 13:18 »
Blir virkelig muskelstyrken og eksplosiviteten redusert i dagene etter å ha drukket mye?

Er kroppen virkelig mer utsatt for skader i dagene etter at man har drukket?

Vi kommer vel ikke til noen konklusjon her. Men vi kan vel være enige om at et stort alkoholinntak er usunt og prestasjonsnedsettende på kort sikt.

Ingen forsøk er gjort på dette såvidt jeg vet, så alt annet blir bare personlige erfaringer og ting vi har hørt fra andre.

http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Alkohol
« #54 : 15. mai 2011, 13:36 »
Dette er tydeligvis noe dere ikke forstår før dere har vært toppidrettsutøver i noen år selv.. -__-

Dette er ikke noe jeg selv har funnet på. Du kan spørre hvilken som helst annen toppidrettsutøver i verden, og de ville sagt det samme.

Hvem er egentlig du? Kaller seg selv toppidrettsutøver, så jeg forventer et navn og prestasjoner.

Vil også ha en forskning som sier at kroppen er mer utsatt for skader, at en sprinter vil løpe mye treigere og at muskelstyrken og eksplosiviteten blitt redusert.


Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Alkohol
« #55 : 15. mai 2011, 13:37 »
Blir virkelig muskelstyrken og eksplosiviteten redusert i dagene etter å ha drukket mye?

Er kroppen virkelig mer utsatt for skader i dagene etter at man har drukket?

Vi kommer vel ikke til noen konklusjon her. Men vi kan vel være enige om at et stort alkoholinntak er usunt og prestasjonsnedsettende på kort sikt.

Ingen forsøk er gjort på dette såvidt jeg vet, så alt annet blir bare personlige erfaringer og ting vi har hørt fra andre.



Ja, Uttdrag fra boka ''Peak Performance by San Diego Sports Science Institute''
''The following days after consuming alcohol, an athlete is at greater risk for musculoskeletal injuries including: cramps, muscle pulls, and muscle strains. Alcohol consumption may lead to muscle wasting (you lose muscle mass). A loss of muscle mass results in a decrease in strength, explosiveness and performance. Unbalance in the body caused by alchol consumption may lead to further heighten injury risk''

 

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Alkohol
« #56 : 15. mai 2011, 13:41 »
Konklusjon:

Drikk deg dritings innimellom, hvis du er mosjonist. Det vil ikke få store konsekvenser for framgangen din.

Hold deg edru, hvis du skal bli best i verden Wink

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Alkohol
« #57 : 15. mai 2011, 13:46 »
Alcohol consumption "may" lead to muscle wasting

Er jo forskjell på å legge seg på tom mage enn å stikke innom nærmeste gatekjøkken og trøkke i seg næring. Er for mange faktorer som spiller inn her, selve alkoholen er ikke alpha omega. Du sier at man mister muskler, ikke at man kan. Helt forskjellige ting fra din utalelse og til det som står her.  Du kan du dø av å drikke for mye vann. Betyr ikke at jeg kan skrive at man dør av vann.

En krampe, omg omg omg omg skikkelig skade det.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Alkohol
« #58 : 15. mai 2011, 13:50 »
Alcohol consumption "may" lead to muscle wasting

Er jo forskjell på å legge seg på tom mage enn å stikke innom nærmeste gatekjøkken og trøkke i seg næring. Er for mange faktorer som spiller inn her, selve alkoholen er ikke alpha omega. Du sier at man mister muskler, ikke at man kan. Helt forskjellige ting fra din utalelse og til det som står her.  Du kan du dø av å drikke for mye vann. Betyr ikke at jeg kan skrive at man dør av vann.

En krampe, omg omg omg omg skikkelig skade det.

Hvis du skal bli verdensmester gidder du ikke å gamble i slikt, enkelt å greit.

Men hvis alkoholen er det viktigste man har i livet, er det jo klart at man prøver å tviholde på den, stakkars alkolikern Sad

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!