Skrevet av Emne: Alkohol  (Lest 24026 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Alkohol
« #90 : 21. mai 2011, 11:03 »
Har en følelse av at man har litt forskjellig definisjon på alkoholinntak her i tråden..

Grøftefyll, ofte = dårlig.

Grøftefyll, en sjelden gang = uvesentlig i det lange løp.

Moderat fyll av og til = uvesentlig i det lange løp.

Litt alkohol, ofte (et glass eller to) = ikke negativt, heller motsatt.


Tidligere tråd om emnet:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95190.0



Skal du bli arnold "2" så er det nok 0 alkohol som gjelder
Arnold hadde ikke den samme oppfatningen: Wink
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104338.0



Dal-z: glem Allerminstemann, han er et troll som ble bannet for et par dager siden:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108542.msg1634043#msg1634043


Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Alkohol
« #91 : 21. mai 2011, 11:08 »
Har du noen oversikt over hvor mye man kan forvente seg å gå tilbake etter en grøftefyll, hvis man sørger for god næring og restitusjon? Jeg er som regel på høyde etter noen få dager og kan fort øke uka etter.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Alkohol
« #92 : 21. mai 2011, 11:19 »
Har du noen oversikt over hvor mye man kan forvente seg å gå tilbake etter en grøftefyll, hvis man sørger for god næring og restitusjon? Jeg er som regel på høyde etter noen få dager og kan fort øke uka etter.

Du skal ikke ta patent på denne super-treningsmetoden? Ettersom du alltid øker etter å ha vært på fylla, mener jeg. RYIA (Release Your Inner Alcoholic)?

Faen, du må jo være i ufattelig god form nå, så mye som du drikker.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Alkohol
« #93 : 21. mai 2011, 11:21 »
Har du noen oversikt over hvor mye man kan forvente seg å gå tilbake etter en grøftefyll, hvis man sørger for god næring og restitusjon? Jeg er som regel på høyde etter noen få dager og kan fort øke uka etter.

Gå tilbake på hvilken måte? Muskler og fett vil nok være mer eller mindre uforandret så lenge du har noenlunde kontroll på kaloriinntaket, det er vel mer prestasjonsevnen det går på.


Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Alkohol
« #94 : 21. mai 2011, 13:06 »
Alt med måte Smiley Man må styre alkoholinntaket etter nivå og målsetning.

Er man en hobbyutøver, så kan man vel være en hobbydrikker og Smiley

Skal man nå toppen, så kan man kanskje være litt mer forsiktig - men det er vel først og fremt da man "er i toppen" man burde styre helt unna fyll. Det er vel som beefcake sier at høyt alkoholinntak først og fremst hemmer prestasjonen. Og skal man konkurrere i 100 meter så er nettopp prestasjonen ganske viktig Wink

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Alkohol
« #95 : 23. mai 2011, 22:38 »
viktig å ha ett liv også:) Man vil sannsynligvis ikke blir noe bedre av å være helt avholds:)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Alkohol
« #96 : 23. mai 2011, 22:42 »
Man vil sannsynligvis ikke blir noe bedre av å være helt avholds:)

Jasså? Så alkohol har en positiv effekt på trening?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Alkohol
« #97 : 23. mai 2011, 22:56 »
Jasså? Så alkohol har en positiv effekt på trening?

Nå er ingen av oss toppidrettsutovere i verdensklasse så utifra det betyr det nok veldig lite.

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Alkohol
« #98 : 24. mai 2011, 17:14 »
Jasså? Så alkohol har en positiv effekt på trening?

I små til moderate mengder kan det ha en positivt effekt på helsen - som igjen er et viktig utgangspunkt for effektiv trening Smiley


Utlogget audii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Alkohol
« #99 : 24. mai 2011, 20:01 »
jeg pleier å ta meg pittelitt rom (captain morgan brun) om mårran, av personlige grunner... hvor mye kan dette gå ut over treninga? har hørt man kan bli litt de-hydrert av alkohol, og kroppen vil derfor ikke ta nytte av alt vannet jeg drikker f.ex...

kan det være lurt av meg å kutte alkoholen helt ut eller er det ikke _så_ farlig?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Alkohol
« #100 : 24. mai 2011, 20:03 »
jeg pleier å ta meg pittelitt rom (captain morgan brun) om mårran, av personlige grunner... hvor mye kan dette gå ut over treninga? har hørt man kan bli litt de-hydrert av alkohol, og kroppen vil derfor ikke ta nytte av alt vannet jeg drikker f.ex...

kan det være lurt av meg å kutte alkoholen helt ut eller er det ikke _så_ farlig?

Nei, bare kutt det helt ut.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Alkohol
« #101 : 21. august 2011, 23:30 »
,

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Alkohol
« #102 : 21. august 2011, 23:33 »

Eks:
En sprinter løp 100m på 9.85 i går, og hadde deretter en skikkelig fyllefest. Han skulle løpe 100m igjen om 1 uke, da ville han løpt mye treigere, fordi:
Selvom promillen er utav kroppen etter ett døgn, har allerede muskelstyrken og eksplosiviteten blitt redusert. (selvfølgelig minimalt, men for en idrettsutøver er det merkbart) I dagene etter en fyllekule er kroppen dessuten mer utsatt for skader, og løperen må derfor ta det litt roligere i dagene som følger. Først etter 5-6 dager kan utøveren trene for fullt igjen, og da tar det ca 2 uker å komme tilbake til 9,85 nivået.

Dermed gikk han tilbake 2 uker i treningen, bare pga alkoholen.

En mosjonist presterer ikke på et nivå der marginene er så avgjørende, derfor sier det seg selv at han ikke merker deg forskjellen.



Utlogget lefso

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Alkohol
« #103 : 07. september 2011, 08:58 »
Som vanlig, alt med måte! Smiley

Her er forresten en interessant artikkel som omhandler resultat av trening etter alkoholinntak

Link til artikkelen

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Alkohol
« #104 : 07. september 2011, 09:53 »
Som vanlig, alt med måte! Smiley

Her er forresten en interessant artikkel som omhandler resultat av trening etter alkoholinntak

Link til artikkelen

Fra artikkelen:
"Studier gjort i 2009 ved universitet i Pennsylvania forklarer at alkohol inntak reduserer muskelproteinsyntese med 28%. Formålet med studien var  å finne ut om dette gjaldt for både voksne og unge individer. Resultatet var en redusert muskelproteinsyntese i begge grupper, men for å oppnå en lik reduksjon måtte den eldre gruppen innta litt større mengder alkohol."

Jeg mistet interesse for å lese resten av artikkelen, og alle andre artikler på den siten etter å ha lest det stykket.

Hva med å skrive f.eks. hvor mye alkohol som skal til for at proteinsyntesen hos disse "individene" skal reduseres med det veldig konkrete tallet 28%? Og den "studien" som det refereres til her som om det skulle vært ett forsøk med to grupper er vel for øvrig snarere en review av flere studier, på mus og rotter.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!