Skrevet av Emne: 4000kcal fremdeles sulten?  (Lest 4304 ganger)

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: 4000kcal fremdeles sulten?
« #15 : 16. mai 2011, 21:28 »
Et lite tips: Legg større del av kaloriinntaket ditt til tiden etter trening. En lavere måltidsfrekvens kan garantere at du får i deg hovedvekten av kaloriene etter trening, selv om du trener på ettermiddagen.

Utlogget King!

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: 4000kcal fremdeles sulten?
« #16 : 16. mai 2011, 21:33 »
Spiser som regel de store måltidene etter trening. Men treningen varierer veldig ofte, så satt den bare et sted i kostholdet.
Men spiser alltid egg og brød før trening for å få en god blanding mellom fett,proteiner og karbohydrater.

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: 4000kcal fremdeles sulten?
« #17 : 16. mai 2011, 23:13 »
Spiser som regel de store måltidene etter trening. Men treningen varierer veldig ofte, så satt den bare et sted i kostholdet.
Men spiser alltid egg og brød før trening for å få en god blanding mellom fett,proteiner og karbohydrater.

Ok, det er jo bra, men hvis du trener om ettermiddagen og spiser 7 måltider om dagen - hvordan løser du det da? Hvis du står opp klokken 7 og trener klokken 5-6, så vil vel iallefall 5 av måltidene inntas før trening?

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: 4000kcal fremdeles sulten?
« #18 : 17. mai 2011, 17:54 »
4000kcal er jo temmelig mye. Du driver med en svært energikrevende idrett? Ellers kan jeg ikke forstå det store behoved for kcal
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget King!

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: 4000kcal fremdeles sulten?
« #19 : 18. mai 2011, 08:16 »
Trener litt crossfit ellers går det mest i standard vektløfting.


Går ikke noe spesielt opp på kostholdet jeg har nå, så da må jeg nok trenge den mengden.


Men jeg har lagt meg ned på 330g karbs og høyt på proteinmengden. Målet mitt er ikke å bli bodybuilder, altså stor og klumpete, men fit, sterk og smidig med en litt over normal muskel størrelse, og da ser jeg ikke behovet for så veldig mye karbs kontra proteiner..Har prøvd å pakke karbohydratene så nærme treningen som mulig.
Noen som er enig dette med tanke på mine mål?

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: 4000kcal fremdeles sulten?
« #20 : 18. mai 2011, 17:16 »
Trener litt crossfit ellers går det mest i standard vektløfting.


Går ikke noe spesielt opp på kostholdet jeg har nå, så da må jeg nok trenge den mengden.


Men jeg har lagt meg ned på 330g karbs og høyt på proteinmengden. Målet mitt er ikke å bli bodybuilder, altså stor og klumpete, men fit, sterk og smidig med en litt over normal muskel størrelse, og da ser jeg ikke behovet for så veldig mye karbs kontra proteiner..Har prøvd å pakke karbohydratene så nærme treningen som mulig.
Noen som er enig dette med tanke på mine mål?

Tja. Karbs er en lett måte å få i seg kcal på da. I tillegg er det greit med trykket som de gir. Selv ligger jeg delvis høyt på karbs, selv på deff, for å holde mest mulig av trykket oppe.

Utlogget King!

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: 4000kcal fremdeles sulten?
« #21 : 19. mai 2011, 09:32 »
Skjønner. Men 320g karb er jo litt, vil jeg få enda mere trøkk med mere karbs i kosten? Sliter ikke med å ligge i kcal overskudd..Så er bare å finne en balanse mellom hvor mye jeg bør spise osv..er ikke lett det der Smiley Veldig mange mener at en bør ha 50-55% karb i kosten, jeg ligger vel på kanskje 30%...

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: 4000kcal fremdeles sulten?
« #22 : 19. mai 2011, 15:03 »
Skjønner. Men 320g karb er jo litt, vil jeg få enda mere trøkk med mere karbs i kosten? Sliter ikke med å ligge i kcal overskudd..Så er bare å finne en balanse mellom hvor mye jeg bør spise osv..er ikke lett det der Smiley Veldig mange mener at en bør ha 50-55% karb i kosten, jeg ligger vel på kanskje 30%...

Jeg er enig med de som mener du burde ha 50% karb i kosten Smiley Ville iallefall økt til 40%.
40% karbs 40% proteiner og 20% fett Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!