Skrevet av Emne: Trening  (Lest 4773 ganger)

Utlogget Acosta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

  • Google it!
Sv: Trening
« #15 : 21. mai 2011, 00:04 »
Om du ønsker og oppnå muskelmasse, burde du trene noe rundt 3 økter i uken. Hvis du skal prioritere disse 3 øktene skikkelig, ville jeg trent fullkropps program 3 dager i uken. Selvfølgelig har det mye og si med mat, søvn, restitusjon og progresjon...

Hellige regler;
- Mat, mat, mat
- Trening, trening, trening
- Sove, sove, sove
- HVILE og SØVN
- Prioritere baseøvelser


Det viktigste ligger faktisk i maten, altså du må spise mer enn hesten utendørs gjør. Spis og tren, så ser du resultater fort som fanken  Grin

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Trening
« #16 : 21. mai 2011, 00:34 »
Om du ønsker og oppnå muskelmasse, burde du trene noe rundt 3 økter i uken. Hvis du skal prioritere disse 3 øktene skikkelig, ville jeg trent fullkropps program 3 dager i uken. Selvfølgelig har det mye og si med mat, søvn, restitusjon og progresjon...

Hellige regler;
- Mat, mat, mat
- Trening, trening, trening
- Sove, sove, sove
- HVILE og SØVN
- Prioritere baseøvelser


Det viktigste ligger faktisk i maten, altså du må spise mer enn hesten utendørs gjør. Spis og tren, så ser du resultater fort som fanken  Grin
Jeg er ikke helt enig i rekkefølgen på 'reglene' dine... Å si at mat er viktigere enn trening for å øke i muskelmasse og styrke er fullstendig feil. Det viktigste er og blir trening. Hvordan kan man bevise det? Jo, prøv å få i deg 'mat, mat, mat' i bøtter og spann dagen lang og se hvor mye musklene dine vokser... Det hjelper fint lite om man da spiser bra og riktig mat. Den fundamentale forutsetningen for at noe som helst skal skje er at man trener styrke! Får man i seg nok mat vil man naturligvis vokse. Sterkere blir man uansett av trening selv om muskelmassen ikke vokser.

Hvordan vet du at man trenger hvile og søvn for å bli stor. Man kan da vitterlig bli både stor og sterk selv om man har en hektisk hverdag, sliter seg ut på jobb og trening og sover 3 timer om natta... Selv om man ikke presterer optimalt når man er sliten så vil man fortsatt vokse og bli sterkere av treningen.

Når det gjelder muskelvekst er det bare tull at man må prioritere baseøvelser. Man blir akkurat like stor av å slite ut muskulaturen med isolasjonsøvelser, selv om de gjennomføres i apparater. Fordelen med baseøvelser er at man blir mye sterkere i hele kroppen av å trene dem sammenlignet med isolasjonsøvelser/apparater.

Hvis man ønsker maksimal muskelvekst mener jeg at følgende regler i denne rekkefølgen gjelder:

1. Trening
2. Mat
3. Restitusjon
4. Søvn
(De som boler kan sette inn doping mellom pkt 2 og 3)

For å oppnå maksimal styrke gjelder følgende prinsipper

1. Trening
2. Valg av øvelser
3. Mat
4. Restitusjon
5. Søvn
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Acosta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

  • Google it!
Sv: Trening
« #17 : 21. mai 2011, 17:18 »
Hvis du ikke skjønte poenget med maten fremfor treningen, er det ikke håp for deg.

- Det er veldig mange som trener, og spiser som et rent helvette dårlig, da dette ikke fungerer om de ønsker den muskelveksten de beskriver. Derfor blir maten PRESSET litt ekstra.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Trening
« #18 : 21. mai 2011, 18:28 »
At det ikke er håp for meg får være dine ord, jeg er fornøyd med egne resultater selv om jeg har spist 'dårlig' så lenge jeg har trent. Så lenge man spiser nok mat vil man vokse, men treningen vil alltid være viktigst.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Trening
« #19 : 22. mai 2011, 00:27 »
Du påsto lenger oppe at om man ville øke i styrke eller volum må man MINST trene 4 ganger i uken. Nå er du plutselig enig med han som sier det holder å trene 1 gang i uken. Jeg begynner virkelig å lure på om du er edru eller om du bare er dum?

Jeg er edru vettu :*
Vet ikke om du er det, siden det sto sånn sirka halvannen linje nedfor at hvis man vil bli stor og sterk bør man trene 3-6 ganger i uken Wink

Best regards´
Martin N0ttaD
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Trening
« #20 : 22. mai 2011, 00:44 »
men hvis man vil øke styrke eller volum så bør man minst trene 4ganger i uken.

Best regards´
Martin N0ttaD


Hvis man er nybegynner vil man øke i styrke og volum med trening hver 14. dag! Trening en sjelden gang er bedre enn ingen trening. Jeg klarer å øke i styrke og volum med kun 1 økt i uka
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Trening
« #21 : 22. mai 2011, 01:17 »
Skal man bli stor og sterk bør man trene mellom 3-6 ganger i uka.

(y)
Gidder ikke diskutere mer fordi det ikke er noe saklig uansett .. :p
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Trening
« #22 : 22. mai 2011, 01:19 »
(y)
Gidder ikke diskutere mer fordi det ikke er noe saklig uansett .. :p

Stor å sterk sa du ingenting om. Du sa om man ville øke i volum eller styrke, uavhengig om hvor mye man ville øke måtte man trene 4 ganger i uken MINST!
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Trening
« #23 : 22. mai 2011, 01:32 »
Drit i det nåa, lol gidder ikke 
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!