Skrevet av Emne: Belte eller ikke ved brokk???  (Lest 12678 ganger)

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: Belte eller ikke ved brokk???
« #15 : 29. mai 2011, 19:57 »
Kommer an på hvor du ble operert, men i de fleste tilfeller så settes det inn ett nett av kunstoff som fikseres og etter hver gror fast inne i vevet (Lichtenstein metode), slik at det forsterker bukveggen, noe velger å sy det fast, andre ikke.
Men hvor sterk er et sådan nett? Vil jo selvfølgelig være rikelig for "normale" mennesker som ikke trener hårdt. Tror du det holder til tunge knebøy/markløft???

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Belte eller ikke ved brokk???
« #16 : 29. mai 2011, 20:06 »
I prosent så er antall pasienter med residiv i norge RELATIVT lav, men denne statistikken baserer seg på pasienter som utfører normale aktiviteter. Postoperative smerter er ofte det problemet det klages mest på. Det er vanskelig å si om det holder eller ikke, for det kommer litt an på hvert enkelt tilfelle da tilheling av vev, nett-plastik og operasjonsutførelsen varierer fra stede til sted, og hos pasient til pasient. Hvis man som nevnt over er flink til å trene core- og øvrig magemuskulatur og bruker hodet så tror jeg man kan kjøre både bøy og mark relativt tungt. Men jeg ville unngått de alle tyngste løftene på disse øvelsene. Dette med bruk av belte for bli gjenstand for synsing her inne, men med min bakgrunn og erfaring så ville jeg unngått det av flere årsaker, både fordi det påvirker bruk av magemuskler, buktrykk og hvor mye man løfter i negativ favør med tanke på lyskebrokk...som i sum kan øke faren for residiv når man ikke klarer å modere seg. Men igjen, kun min personlige mening, og en 100% garanti får man aldri, selv hos oss som aldri har hatt brokk  Wink
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Belte eller ikke ved brokk???
« #17 : 30. mai 2011, 15:00 »
Absolut Glucifer, et belte når man har lyskebrokk har ingen større funksjon.
Svarte med tanke på brokk generelt.
Finner man noe som kan holde brokken inne (har ikke sett noen typer belter/seler for lyskebrokk) så vil dette alltid være å anbefale. Iallefall til man har trent opp bukveggen godt nok.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!