Skrevet av Emne: Når bør man legge om treninga  (Lest 1835 ganger)

Utlogget Fiend

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Når bør man legge om treninga
« : 02. juni 2011, 15:07 »
Hei.

Lurer på hva dere mener om dette. Vet at variasjon er viktig, men er usikker på når man bør legge om treningsrutinene. Når man ikke klarer å legge på mer kilo? Når man ikke synes det er gøy? etc...... Huh

Føler at jeg fortsatt har framgang med treningsopplegget jeg har nå, både med tanke på kropp og styrke, men vurderer allikevel å legge om treningen litt for å se om det kan gi enda bedre effekt.

Jeg trener forresten fullkropp ca. tre ganger i uken, der jeg prøver å fokusere på overkropp/underkropp annenhver dag..

Vurderer en 3-splitt for å se om det er effektivt for meg.
 woot

Utlogget Fiend

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Når bør man legge om treninga
« #1 : 02. juni 2011, 17:02 »
...og.....never change a winning team....etc...etc...

Men man bør jo variere treninga for å framgang. Variere øvelser, rekkefølge, repetisjoner vs. vekt osv.

Men når er det riktig å legge om opplegget? Når man tydelig merker at framgangen er lik 0?

Utlogget Arn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

Sv: Når bør man legge om treninga
« #2 : 02. juni 2011, 17:32 »
Du bør variere treningen for å få framgang, det er riktig. Men den eneste variasjonen du trenger, etter mitt syn, er å løfte tyngre fra gang til gang. Når du ikke klarer å løfte tyngre redusere vekten med 80 - 90 % og begynner på ny. På den måten sier kroppen fra selv når den trenger variasjon. Det med å variere øvelser og rekkefølge for at kroppen ikke skal bli vant med øvelsen eller hvorfor du nå mener at du bør bytte ut øvelser, er bare tull. Kroppen blir sterkere, og da naturlig nok musklene større, av å løfte tyngre. Dette er fra et styrke perspektiv, bygging driver jeg ikke med så kan ikke uttale meg.

Utlogget Danny20

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Når bør man legge om treninga
« #3 : 25. juni 2011, 23:44 »
Dersom du føler du har bra framgang med programmet , ville kjørt dette til du føler du stagnerer..
Som regel begynner musklene å bli litt " immune" mot programmet ditt i uke 5-6..
og bygger tregere.

men det er ikke dermed sagt at du behøver å endre treningsprogram..
Du kan bytte rekkefølge på øvelser, eller skifte dager å trene rygg/bryst på ..

Variasjon på reps er også viktig..  Eks. Hammer curl :  1 set  6-8 reps x 3 --- 1 set 3-5 reps x 3 ..

Treningen følges også ny og annerledes, noe som gjør at du kansje syntes det er gøy igjen og gjør at du kan legge på mer kilo, når du går tilbake til det gamle oppsettet Smiley

lykke til Smiley


Utlogget HJH

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Når bør man legge om treninga
« #4 : 23. juli 2011, 15:15 »
Evnt så kan du ta et par uker med rolig trening/treningsfri før du går på en ny periode med programmet ditt Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!