Skrevet av Emne: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?  (Lest 7184 ganger)

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« : 21. juni 2011, 03:26 »
Heisann!

Jeg er passe drittlei av å være overvektig og ha mer fett på kroppen enn nødvendig, og jeg har veldig lenge hatt lyst til å gjøre noe med det. Men saken er den at leger og andre nekter meg å hardtrene, da jeg har vært hjerteoperert og har tynnere vegger rundt pulsårer og blodårer. (Diagnose.)

De har satt en maksgrense på 20KG! (Noe jeg synes er helt idiotisk, og jeg følger heller ikke den grensen.)

Hvordan skal jeg da klare å nå mitt mål med å bli tynn ?

Og da snakker jeg helst mer enn 10kg året liksom..

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #1 : 21. juni 2011, 08:32 »
slutt å spise.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #2 : 21. juni 2011, 08:38 »
20kg holder om en kjører masse reps og sett.

Loggfør alt du spiser. Feks: kl 7 Ei brødskive og et glass melk, kl 11 tunfisksalat, kl 15 1/2 kylling med ris, kl 19 proteinshake. Ikke tell kalorier.

Kjøp deg ei god, nøyaktig vekt. Vei deg regelmessig om morgenen og før logg også på kroppsvekt. Juster matinntaket om vektreduksjon ikke går i ønsket tempo.

Spis fornuftige måltid med ca 4 timers mellomrom, så skal du se at kiloene ryr av.

Lykke til Smiley
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget akxi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #3 : 21. juni 2011, 09:28 »
For å gå ned i vekt må du innta mindre kcal enn du forbruker. Trening kan gjøre at du forbruker mer, men er ikke nødvendig for å gå ned i vekt i prinsippet. Først må du vite hvor mange kcal du trenger for å vedlike holde vekten, for så å innta mindre enn dette over en gitt periode. Det finnes mange steder på nettet hvor du kan regne ut vedlikeholdsnivået ditt f.eks. http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm


Du burde legge deg på et nivå som du kan holde over lang tid. 200 kcal  i minus er ikke mye om dagen, men over 1 år tilsvarer dette 200*365= 73000 kcal /7000 = 10.4 kg vekttap i året.

Du må huske på at når du går ned i vekt vil du også trenge mindre kcal og derfor burde du av og til skjekke om vedlikeholdsnivået har gått ned, og justere inntaket deretter.

Som sagt er ikke trening nødvendig, men det kan gjøre det lettere, og trening er uansett å anbefale av mange andre grunner.

Lykke til

Utlogget Yargh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #4 : 21. juni 2011, 22:54 »
Som akxi sa, er kaloriunderskudd det som trengs..

Men mtp på trening.. Får du lov til å kjøre kardio ?  Smiley

Er jo et fint supplement ved siden av styrketrening. Om du ikke kan kjøre harde intervaller, så vil vel 45-60 min på mølla i et noenlunde bedagelig tempo hjelpe på Grin

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #5 : 23. juni 2011, 01:56 »
Hva er kardio? Smiley

Vel, jeg får i "teorien" ikke lov til å trene med ting som inneholder å presse seg alt man kan, la oss si benkpress o.l. (Da man holder så lenge man kan.)

Ellers har de satt en maksgrense på ting til 20kg, noe jeg synes er helt ubeskrivelig teit. 20kg for en av de tynne damene der, er ikke nødvendighvis 20kg for meg.

Jeg skal også kunne holde meg i et "snakketempo", og tror dem ble enige om at jeg ikke skulle overskride en hjerterytme på 125bpm. (Som også er teit.)

Men er det noen preparater som "dreper" kalorier, eller noe i den dur? Har hørt om fettforbrennere, men har da hørt også at dem ikke fungerer.

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #6 : 23. juni 2011, 02:07 »
fettforbrennende tilskudd fungerer ikke nevneverdig, og de som eventuelt gjør det er ikke bra for hjertet uansett. Kan jo prøve deg med  kaffe hvis du kan drikke dette?

Cardio er kondisjonstrening. Det å gå er nok bra for deg. for dette får du lov til? Kjøp deg eventuelt en pulsmåler.

Gå litt hver dag og kutt ned på brød,ris og pasta o.l. (karbohydrater) Så vil jeg påstå at du kommer langt.

lykke til

Energiunderskudd er nøkkelen. Lykke til
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #7 : 23. juni 2011, 02:44 »
Personlig hater jeg disse diettene. Ikke kutt ut karbohydrater, for det er ditt totale kaloriunderskudd som til slutt avgjør hvor mye du går ned i vekt.

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #8 : 23. juni 2011, 03:04 »
Hei - gå inn på treningsloggen min og les litt (link til den i signaturen min). Mistenker at vi har samme diagnose. Send meg gjerne en melding, har akkurat begynt å leve med endel restriksjoner selv, og har allerede funnet ut noen fine, gyldne middelveier Smiley

Send meg gjerne pm, så kan vi utveksle erfaringer! Vet hvor tøft det er å måtte leve med slike begrensninger, men det finnes håp!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #9 : 23. juni 2011, 06:13 »
Gå tur hver kveld!:) Og få deg ett kostholds/diett du følger, du vil klare å gå fortere ned med lavkarbo MEN, det er mer tanke på livvstilsendring og noe som skal vare. Så ett enkelt kcal underskudd vil funke om så bra!:)
Hvorfor skal du ikke klare det når så mange andre klarer det lsm?Wink you can do it! Lykke til! Selv når de mørkeste og slitsomme dagene kommer, aldri gi opp!

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned i vekt fortest mulig uten hardtrening?
« #10 : 23. juni 2011, 16:45 »
Ble operert i januar i 2010. (Av samme årsak som Stoneheart, utlbåsning på hjertet (9cm)

Men takk for tips! Skal se litt rundt! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!