Skrevet av Emne: Tips?  (Lest 5883 ganger)

Utlogget Fin.Stol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Tips?
« : 22. juni 2011, 17:09 »
Hei!

Jeg er en fersking i treningsverden. Pr nå har jeg trent styrke i ett år og gått ned 11kg. Jeg veier nå 88kg og har følgende treningsprogram:

Mandag, Onsdag, Fredag:
3x10 benkpress med vidt grep
3x10 (jeg vet ikke hva det heter) hvor jeg står fremoverlent og løfter opp stang (trener muskler mellom skulderblad og ryggrad)
3x10 (vet igjen ikke hva det heter) hvor jeg presser manualer over hodet og trener skuldre og nakke
3x10 (igjen uten navn:) hvor jeg presser armene i strak form ut fra kroppen og trener skuldre.
3x10 nedtrekk (triceps)
3x10 biceps curl

Tirsdag, Torsdag, Lørdag:
3x10 situps med vektmotstand
3x10 knebøy

Jeg har nå kjøpt meg en chin-up stang til å montere i dørkarm og jeg vil innlemme denne øvelsen i treningsprogrammet mitt (Abilica doorway). Jeg ser man kan ha litt forskjellig grep på denne og ettersom jeg forstår trener dette rygg, armer, skuldre og noe nakke. Hvordan ville dere innlemmet denne øvelsen i treningsprogrammet? Som erstatning for noen av de andre øvelsene på en eller to av dagene?

Setter pris på gode råd Smiley

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Tips?
« #1 : 23. juni 2011, 11:56 »
Hei!

Jeg er en fersking i treningsverden. Pr nå har jeg trent styrke i ett år og gått ned 11kg. Jeg veier nå 88kg og har følgende treningsprogram:

Mandag, Onsdag, Fredag:
3x10 benkpress med vidt grep
3x10 (jeg vet ikke hva det heter) hvor jeg står fremoverlent og løfter opp stang (trener muskler mellom skulderblad og ryggrad)
3x10 (vet igjen ikke hva det heter) hvor jeg presser manualer over hodet og trener skuldre og nakke
3x10 (igjen uten navn:) hvor jeg presser armene i strak form ut fra kroppen og trener skuldre.
3x10 nedtrekk (triceps)
3x10 biceps curl

Tirsdag, Torsdag, Lørdag:
3x10 situps med vektmotstand
3x10 knebøy

Jeg har nå kjøpt meg en chin-up stang til å montere i dørkarm og jeg vil innlemme denne øvelsen i treningsprogrammet mitt (Abilica doorway). Jeg ser man kan ha litt forskjellig grep på denne og ettersom jeg forstår trener dette rygg, armer, skuldre og noe nakke. Hvordan ville dere innlemmet denne øvelsen i treningsprogrammet? Som erstatning for noen av de andre øvelsene på en eller to av dagene?

Setter pris på gode råd Smiley

bra du har startet å trene Wink først kan jeg jo fortelle hva øvelsene er/navn

Mandag, Onsdag, Fredag:
3x10 benkpress med vidt grep
3x10 (jeg vet ikke hva det heter) hvor jeg står fremoverlent og løfter opp stang (trener muskler mellom skulderblad og ryggrad)
http://nhi.no/trening/videoer/styrkeovelser/foroverboyd-roing-med-stang-overhandsgrep-30477.html eller http://www.iform.no/pub/art.php?id=358 foroverbøyd sidehev

3x10 (vet igjen ikke hva det heter) hvor jeg presser manualer over hodet og trener skuldre og nakke
http://www.iform.no/pub/art.php?id=358 skulderpress

3x10 (igjen uten navn:) hvor jeg presser armene i strak form ut fra kroppen og trener skuldre.
http://www.iform.no/pub/art.php?id=358 sidehev

3x10 nedtrekk (triceps)
3x10 biceps curl

Tirsdag, Torsdag, Lørdag:
3x10 situps med vektmotstand
3x10 knebøy

hadde jeg vært deg, ville jeg ha byttet program.. si ifra hvis du er interrisert, så kan jeg sikkert hjelpe
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Fin.Stol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Tips?
« #2 : 23. juni 2011, 12:19 »
Takk for svar!

Hvorfor ville du byttet program og hva ville du endret?

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Tips?
« #3 : 23. juni 2011, 17:22 »

Hvorfor ville du byttet program og hva ville du endret?

programmet er jo i seg selv uferdig.. hvor har du fått tak i det?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Fin.Stol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Tips?
« #4 : 23. juni 2011, 21:06 »
Har du lyst til å utdype det litt mer?

Dette er et program jeg har satt sammen selv for å trene de viktigste muskelgruppene uten å bruke for mye tid. Jeg har 47-62 timers arbeidsuker og må ha noe som er realistisk å gjennomføre.

Tilbake til mitt første spørsmål; hvordan ville du innlemmet chinups i dette programmet?

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Tips?
« #5 : 23. juni 2011, 21:19 »
Tilbake til mitt første spørsmål; hvordan ville du innlemmet chinups i dette programmet?

hmm, vanskelig å si... hva er målet med treningen? 

- men hvorfor trene 6 dager i uka`? og trene det samme hele tiden, det må jo være den dårligste måten og bruke den tiden man har.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Fin.Stol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Tips?
« #6 : 23. juni 2011, 21:31 »
Målet med trening er å bli sterkere og øke i muskelmasse. Og å kontre en ellers sittestillende hverdag med et treningsopplegg som fører til at jeg ikke synker sammen og blir overvektig. I tillegg går jeg en tur hver dag.

Hvordan ville du gjort om på programmet og hvorfor?

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Tips?
« #7 : 23. juni 2011, 21:49 »
for det første, du har 6 dager med trening delt i en 2 splitt. hvorfor ikke trene 4 dager i uka med en 2 splitt da for eksempel. dvs:

Mandag: bein/rygg - biceps etc
Tirsdag: Bryst triceps og den remsa
Onsdag Fri: gåtur?
Torsdag: bein/rygg
Fredag: Bryst/triceps/skuldre
Lørdag - Søndag : turer/fri

Mandager kjører du for eksempel tung bein, lett rygg.. med biceps, legger osv
Tirsdager kjører du benkpress med eks 12x3 + skråbenk etc + skuldre/triceps
Torsdager lett bein tung rygg, biceps legger
Fredager benk 5x5? flatbenk med hantler triceps/skuldre
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Fin.Stol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Tips?
« #8 : 23. juni 2011, 21:57 »
hmmm.. jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skulle endre på det til det du foreslår. er det en grunn til det, eller er det bare et forslag?

hva er årsaken til at ben rygg og biceps er en dag og biceps er på en annen dag?

Utlogget Waroid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • oO
Sv: Tips?
« #9 : 23. juni 2011, 22:00 »
Eller hva med å trene litt sjeldnere, men tyngre? Kvalitet kontra kvantitet? Trenger ikke så mange øvelser heller. Benk, knebøy, markløft dekker det meste. Føler du for det, kan du legge til dips, chins og armhevinger. Iallefall prioriter store baseøvelser foran isolasjonsøvelser.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Tips?
« #10 : 23. juni 2011, 22:05 »
En 2 splitt 3 dager i uken er ingen problemer så lenge du får i deg rikelig med mat og et godt overskudd, så med mindre du har tenkt å ligge i overskudd vil du bli overtrent rimelig fort.

Ellers anbefaler jeg deg å gå litt ned på antall reps på baseøvelsene, og heller ligge på 10 reps på isolasjonsøvelsene.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Tips?
« #11 : 23. juni 2011, 22:11 »
Synes opplegget ditt ser helt på trynet ut for å være ærlig.

Prøv en overkropp/underkropp splitt.

Mandag
Benkpress
Skulderpress
Chins
Stangroing
Biceps

Tirsdag
Knebøy
Goodmorning
Mage


Torsdag
Skråbenk
Sidehev
Chins
Hantelroing
Triceps

Fredag
Markløft
Frontbøy
Mage.

Er du usikker søk opp øvelsene, men jeg vil si dette er ganske mye bedre enn det du har skrevet opp. Tar heller ikke så lang tid.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget dybå

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Tips?
« #12 : 24. juni 2011, 00:50 »
Om du vill øke i styrke/muskelmasse ville jeg uten tvil ha byttet program, til feks:
3split 3/6 dager i uka;

dag 1 - Bryst & Rygg
benkpress 5x5 4x6 3x8
skråbenk 4x6 3x8
flies 4x6 3x8
nedtrekk bak nakke 4x6 3x8
halvmark 4x6-8 3x8
lat pushdowns 4x6 3x8

dag 2 armer & skuldre
militærpress 5x5 4x6
facepulls? 4x6 3x8
shrugs 4x8 3x8-10
triceps pushdown 4x6 3x8
franskpress 5x5 4x6 3x8
dips 4x6-8 3x8-10 (med vekt om nødvendig)
biceps curl med z stang 4x6-8 3x8
hammer curls 4x6-8 3x8
kons. curls 4x6-8 3x8

dag 3 bein/mage
knebøy 5x5
beinpress 4x6-8
tåhev 4x8-10 3x10-12
mage w/e

eller bytt om og kjør bryst + triceps alt ettersom hva funker best for deg.

om du syns det tar for lang tid å trene kan du eventuelt kjøre supersett, selv ligger jeg flat i en time eller 2 etter ei økt med ss men du får kjørt gjennom på 20-30 min. Men om du syns det er bry å trene er det kanskje ikke noe for deg. Jeg gleder meg til trening hver dag : )

begrunnelse: Programmet ditt er ukomplett og mangler øvelser i mangtall, ikke tren gjennom kroppen mer enn 2 ganger i uken, hvile er 1/3 av treningen, om ikke mer Smiley

spør gjerne om flere tips, lykke til!
23år
93kg
182cm
200kg benk and counting!

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Tips?
« #13 : 24. juni 2011, 00:56 »
Om du vill øke i styrke/muskelmasse ville jeg uten tvil ha byttet program, til feks:
3split 3/6 dager i uka;

dag 1 - Bryst & Rygg
benkpress 5x5 4x6 3x8
skråbenk 4x6 3x8
flies 4x6 3x8
nedtrekk bak nakke 4x6 3x8
halvmark 4x6-8 3x8
lat pushdowns 4x6 3x8

dag 2 armer & skuldre
militærpress 5x5 4x6
facepulls? 4x6 3x8
shrugs 4x8 3x8-10
triceps pushdown 4x6 3x8
franskpress 5x5 4x6 3x8
dips 4x6-8 3x8-10 (med vekt om nødvendig)
biceps curl med z stang 4x6-8 3x8
hammer curls 4x6-8 3x8
kons. curls 4x6-8 3x8

dag 3 bein/mage
knebøy 5x5
beinpress 4x6-8
tåhev 4x8-10 3x10-12
mage w/e

eller bytt om og kjør bryst + triceps alt ettersom hva funker best for deg.

om du syns det tar for lang tid å trene kan du eventuelt kjøre supersett, selv ligger jeg flat i en time eller 2 etter ei økt med ss men du får kjørt gjennom på 20-30 min. Men om du syns det er bry å trene er det kanskje ikke noe for deg. Jeg gleder meg til trening hver dag : )

begrunnelse: Programmet ditt er ukomplett og mangler øvelser i mangtall, ikke tren gjennom kroppen mer enn 2 ganger i uken, hvile er 1/3 av treningen, om ikke mer Smiley

spør gjerne om flere tips, lykke til!


For det første: splitt forslaget ditt er ikke helt optimalt. På dag 1 der du har satt opp bryst og rygg, blir triceps godt kjørt i bryst øvelsene, og biceps godt kjørt i rygg øvelsene. Derfor blir det armtrening 2 dager på rad, da du har satt opp armer på dag 2.
Som du selv sa, hvile er en stor del av treningen Wink

Og angående det du sier om at du ikke kan trene kroppen mer enn 2 ganger i uken, hvorfor det? Du kan trene kroppen 7 dager i uken om du ønsker det, alt avhenger av hvor tungt og intensivt du trener.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget dybå

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Tips?
« #14 : 24. juni 2011, 01:07 »
For det første: splitt forslaget ditt er ikke helt optimalt. På dag 1 der du har satt opp bryst og rygg, blir triceps godt kjørt i bryst øvelsene, og biceps godt kjørt i rygg øvelsene. Derfor blir det armtrening 2 dager på rad, da du har satt opp armer på dag 2.
Som du selv sa, hvile er en stor del av treningen Wink

Og angående det du sier om at du ikke kan trene kroppen mer enn 2 ganger i uken, hvorfor det? Du kan trene kroppen 7 dager i uken om du ønsker det, alt avhenger av hvor tungt og intensivt du trener.

Selv fant jeg bryst+rygg sammen helt klart mest effektivt da jeg startet å trene da jeg på langt nær ble utslitt i armer av øken, men som jeg sa, bryst triceps etc kan fint kjørest på samme dag alt ettersom hva OP føler er mest effektivt.

Om ønsket er økt styrke og muskelvekst regner jeg med at vi snakkes tung trening med høy intensitet på tilnærmet, om ikke alle sett, og da blir å trene gjennom kroppen mer enn 2 ganger i uka drøyt da 2 dagers hvile mellom muskelgruppene er nødvendig etter en hard økt. Sier ikke at han ikke kan, men det anbefales virkelig ikke.
23år
93kg
182cm
200kg benk and counting!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!