Skrevet av Emne: Bygge muskler, men samtidig gå ned i vekt. Hjelp meg?  (Lest 8309 ganger)

Utlogget wimsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

  • Meg 1 april 2011
Jeg er en jente på 1.80 høy, og veier ca 83. Jeg er en kraftig jente, men samtidig kan jeg ikke kalle meg tykk, jeg har kraftig beinbyggning.

Jeg har trent nå i 3 år til sammen, men har aldri nådd måle mitt som jeg har sotte for lenge siden.
Gunnen er vel kostholdet mitt er ikke på topp. Og nå i det siste har jeg mistet motivasjonen til å trene. Jeg har pleid å trene 5 ganger i uken, og trives virkelig med det. Men nå trenger jeg virkelig hjelp Smiley

Er det noen der ute som vil bruke litt tid på å hjelpe meg, da hadde jeg blitt glad:P
Wimsen

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Jeg er en jente på 1.80 høy, og veier ca 83. Jeg er en kraftig jente, men samtidig kan jeg ikke kalle meg tykk, jeg har kraftig beinbyggning.

Jeg har trent nå i 3 år til sammen, men har aldri nådd måle mitt som jeg har sotte for lenge siden.
Gunnen er vel kostholdet mitt er ikke på topp. Og nå i det siste har jeg mistet motivasjonen til å trene. Jeg har pleid å trene 5 ganger i uken, og trives virkelig med det. Men nå trenger jeg virkelig hjelp Smiley

Er det noen der ute som vil bruke litt tid på å hjelpe meg, da hadde jeg blitt glad:P

For det første er det vel ingenting som kan kalles kraftig benbygning, men ok.

For å gå ned i vekt, må du ligge i kcal underskudd. Så enkelt er det, spise mindre enn man forbrenner. Å bygge masse muskler på kcal underskudd er vanskelig, særlig for en som ikke har kosten 100% rett.

Utlogget wimsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

  • Meg 1 april 2011
Greit. Men jeg føler hvertfall at jeg har kraftig beinbygning.

Men takk for svaret Smiley
Wimsen

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Til opplysning så er et normalt skjelett mellom 2-4kg. Hos kvinner ligger gjennomsnittet på 2,5kg Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Rex Rodney

  • Gjest
For det første er det vel ingenting som kan kalles kraftig benbygning, men ok.

Ikke at det har noe med saken å gjøre men... Jeg er 75kg, 180høy, og er 54cm skulder til skulder målt over brystkassen(bredere enn en god del), så jo, det er noe som heter kraftig benbyggning.

Edit: Eller, om ikke kraftig, så i hvert fall forstørret Grin

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Ikke at det har noe med saken å gjøre men... Jeg er 75kg, 180høy, og er 54cm skulder til skulder målt over brystkassen(bredere enn en god del), så jo, det er noe som heter kraftig benbyggning.

Edit: Eller, om ikke kraftig, så i hvert fall forstørret Grin

Jeg er ikke uenig med deg, det kan være ganske stor forskjell på hvor bredskuldret du er, men om de ekstra cm med bein gjør deg 5 kg tyngre? Neppe Smiley

Rex Rodney

  • Gjest
Enig med deg der, men vi er vel enige om at noen cm veier litt det også(noen gram, hvert fall) woot

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Enig med deg der, men vi er vel enige om at noen cm veier litt det også(noen gram, hvert fall) woot

Hehe, helt sikkert. Men at folk sier at de har 10 kg for mye pga. kraftige benbygning skjer ikke Smiley

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
sats på å gå ned i vekt og BEVARE muskelmassen. Enkelt; gå i moderat kcal underskudd. Spis mest rett etter trening og mer på treningsdager vs hviledager. Så spis mesteparten kcal i forbindelse med trening.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Rex Rodney

  • Gjest
Hehe, helt sikkert. Men at folk sier at de har 10 kg for mye pga. kraftige benbygning skjer ikke Smiley

Jo, det skjer. - Men er ikke mulig, da Grin

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Jo, det skjer. - Men er ikke mulig, da Grin

"Det skjer, men er ikke mulig"? Har tenkt på denne setningen litt nå, men forstår den fortsatt ikke, kan du forklare?

Rex Rodney

  • Gjest
"Det skjer, men er ikke mulig"? Har tenkt på denne setningen litt nå, men forstår den fortsatt ikke, kan du forklare?

Såklart kan jeg det.

"Men at folk sier at de har 10 kg for mye" mitt svar - jo, det skjer. Det forekommer jo at folk sier slikt.
"pga. kraftige benbygning skjer ikke" mitt svar - Men er ikke mulig, da! At man kan plusse på 10 kilo pga kraftig benbygning.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Såklart kan jeg det.

"Men at folk sier at de har 10 kg for mye" mitt svar - jo, det skjer. Det forekommer jo at folk sier slikt.
"pga. kraftige benbygning skjer ikke" mitt svar - Men er ikke mulig, da! At man kan plusse på 10 kilo pga kraftig benbygning.

Selvfølgelig, der tok jeg den, treg trønder vett. Wink

Rex Rodney

  • Gjest
Selvfølgelig, der tok jeg den, treg trønder vett. Wink

Ja, noe må dere jo ha å skylde på, stakar! Grin


Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Ikke at det har noe med saken å gjøre men... Jeg er 75kg, 180høy, og er 54cm skulder til skulder målt over brystkassen(bredere enn en god del), så jo, det er noe som heter kraftig benbyggning.

Edit: Eller, om ikke kraftig, så i hvert fall forstørret Grin
Jeg er 179,8 Ca 83kg og 54cm målt som deg Wink He he

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!