Skrevet av Emne: Kaffemaskin (kaffebar), Vanlig Kaffe, kalorier?  (Lest 5271 ganger)

Utlogget starfriend

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Heisann,

Har etter beste evne søkt på forumet og på google etter svar på mitt spørsmål uten å bli noe klokere.
Det er jo en kjent ting at vanlig fitlermalt kaffe har ca 2kcal pr dl ferdig kopp, noe som jeg ikke har noe problem med å unne meg:)

Men på jobben min har vi en kaffe maskin (Douwe Egberts) med kaffe fra Friele. Posene som brukes i maskinen er fryst (helt til de settes i maskinen) og heter "Friele SelectioN", den smaker helt vanlig kaffe. Jeg tror en av desse fryste "boksene" gir mange hundre (om ikke tusen) kopper kaffe.

Mitt spørsmål: Har sånn type kaffe (konsentrat) flere kalorier i enn vanlig kaffe? (Vell, det er jo vanlig kaffe).

PS: Det står heller ingenting på pakkene om næringsinnhold.

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Kaffemaskin (kaffebar), Vanlig Kaffe, kalorier?
« #1 : 01. juli 2011, 09:26 »
Heisann,

Har etter beste evne søkt på forumet og på google etter svar på mitt spørsmål uten å bli noe klokere.
Det er jo en kjent ting at vanlig fitlermalt kaffe har ca 2kcal pr dl ferdig kopp, noe som jeg ikke har noe problem med å unne meg:)

Men på jobben min har vi en kaffe maskin (Douwe Egberts) med kaffe fra Friele. Posene som brukes i maskinen er fryst (helt til de settes i maskinen) og heter "Friele SelectioN", den smaker helt vanlig kaffe. Jeg tror en av desse fryste "boksene" gir mange hundre (om ikke tusen) kopper kaffe.

Mitt spørsmål: Har sånn type kaffe (konsentrat) flere kalorier i enn vanlig kaffe? (Vell, det er jo vanlig kaffe).

PS: Det står heller ingenting på pakkene om næringsinnhold.

Kan aldri i verden tenke meg at kaloriinnholdet her er noe annerledes enn vanlig kaffe , og den er fryst kun for å holde på aroma,smak og holdbarhet! Smile

Så du kan nok bøtte nedpå kaffi med goooood samvittighet!

Dersom du er extremt nyskjerrig av, kan du jo plinge på FRIELE å spørre de  woot

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Kaffemaskin (kaffebar), Vanlig Kaffe, kalorier?
« #2 : 01. juli 2011, 12:49 »
Men på jobben min har vi en kaffe maskin (Douwe Egberts) med kaffe fra Friele. Posene som brukes i maskinen er fryst (helt til de settes i maskinen) og heter "Friele SelectioN", den smaker helt vanlig kaffe. Jeg tror en av desse fryste "boksene" gir mange hundre (om ikke tusen) kopper kaffe.

Mitt spørsmål: Har sånn type kaffe (konsentrat) flere kalorier i enn vanlig kaffe? (Vell, det er jo vanlig kaffe).

PS: Det står heller ingenting på pakkene om næringsinnhold.

Nei, den har ikke flere kalorier.
Det er 100% ren kaffe, som er fryst ned som konsentrat og tilsettes varmt vann idet du trykker på knappen.
Så den kan du drikke med god samvittighet 

Med hensyn til antall kopper, kommer det litt an på blandingsforholdet og strl på koppen), men har du en 2,2 liters boks gir den ca. 350-400 kopper.
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget starfriend

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Kaffemaskin (kaffebar), Vanlig Kaffe, kalorier?
« #3 : 07. juli 2011, 15:06 »
Heisann,

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare:-) Kjekt med kunnskapsrike sjeler når ikke google kan strekke til!

Da kan jeg kose meg videre med kaffekoppen med god samvittighet!

God sommer!

Utlogget frk_sol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Kaffemaskin (kaffebar), Vanlig Kaffe, kalorier?
« #4 : 08. juli 2011, 15:11 »
Jeg hiver meg på med en liten avsporing, men det gjelder fortsatt kaffi... Smiley

Jeg ble dradd med på en Herbalife-presentasjon, og damen som holdt den kom med denne påstanden (gjengitt så riktig som jeg klarer huske...!):
Om man kun drikker kaffi om morgenen/formiddagen, og ikke spiser noe, så vil den kaffikoppen føre til store svingninger i blodsukker/insulin, som igjen vil føre til at kroppen settes i fettlagringsmodus og i realiteten ender man opp med å legge på seg av kaffi...!?

For meg høres dette helt søkt ut, men hva vet jeg? Er det noen som har peiling på dette som kan enten bekrefte (evt med modifikasjoner) eller avkrefte dette?
Jeg var skeptisk til hele opplegget før og er vel ikke akkurat blitt mindre skeptisk, snarere tvert imot...
Men det hele presenteres så troverdig, med grafer og prosenter osv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!