Skrevet av Emne: Redusere muskler overkropp  (Lest 11576 ganger)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Redusere muskler overkropp
« #15 : 07. juli 2011, 14:59 »
Sitat
Vet det er flere idrettsutøver som veier ca 5-6kg mer i grunntreningsperioden, får så å gå ned i vekt i sesongen, der de faktisk forbedrer vektpersene.

Dette gjelder vel toppidrettsutøverne? Ikke så lett å få til for en mosjonist/amatør eller hva man skal kalle det Wink
Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Redusere muskler overkropp
« #16 : 07. juli 2011, 15:02 »
Tilogmed noen som er så mye som 20kg tyngre i grunnperioden, for så å slanke det bort i sesongen. (Noe som jeg forøvrig har vondt for å tro at er optimalt..)
Det var rein muskelmasse jeg snakket om.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Redusere muskler overkropp
« #17 : 07. juli 2011, 15:07 »
Det var rein muskelmasse jeg snakket om.

Det var det jeg skrev i første del av det innlegget. Men hvis du går ned 20kg på 3 uker, er det ikke bare fett som forsvinner. Da kan du antagligvis trekke fra 5kg muskler.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Redusere muskler overkropp
« #18 : 07. juli 2011, 15:08 »
Dette gjelder vel toppidrettsutøverne? Ikke så lett å få til for en mosjonist/amatør eller hva man skal kalle det Wink

Ja, det gjelder først og fremst toppidrettsutøvere. Men det er betyr ikke at det er umulig for en mosjonist/amatør.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Redusere muskler overkropp
« #19 : 07. juli 2011, 15:10 »
Er man sprinter så er ALT mulig!!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Redusere muskler overkropp
« #20 : 07. juli 2011, 15:14 »
Er man sprinter så er ALT mulig!!
JA!!!!!!!!!!!!!!
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Redusere muskler overkropp
« #21 : 07. juli 2011, 15:20 »
Er man sprinter så er ALT mulig!!

Har jag sagt något annat?

Virket som du sa det som et motargument.. ?

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Redusere muskler overkropp
« #22 : 07. juli 2011, 15:22 »
Har jag sagt något annat?

Virket som du sa det som et motargument.. ?
Du skulle hatt gullmedalje i roing.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Redusere muskler overkropp
« #23 : 07. juli 2011, 15:24 »
Styrke har mye med neurale tilpasninger å gjøre. Mener det er en norsk bryter i 50 kgs-klassen som hadde 150 kg i benk, bl.a. Ser man på styrkeløftere og vektløftere i tilsvarende vektklasser, blir resultatene enda mer ekstreme. Dette fordi de har presset de "små" musklene sine til å løfte bortimot det optimale som de er fysisk i stand til kan gjennom neurale tilpasninger, og ikke gjennom å gjøre selve muskelen større (og på den måten sterkere).

Dette krever selvsagt en helt spesiell form for trening, samt gener som tillater det. Men poenget er at det absolutt ikke bør være umulig for deg å holde 120 kg i benken selv om du skulle gå ned 5 kg i muskler. Spørsmålet er hvordan du velger å gå ned, og hvor fort du gjør det. Om du hasteslanker deg og ender opp med å rase ned 5 kg over kort tid pga. underernæring og lite trening, så vil du bli svakere i alt. Men jeg ser ingen grunn til at du ikke skulle kunne klare å bevare dine 120 kg så lenge du gjør ting riktig.

Jeg har sjelden sett noen som vil ned i muskelmasse, men om dette er målet, antar jeg at det må gjøres ved å fokusere mer på neural styrketrening, og kutte alt av hypertrofi-trening på muskler som du vil at skal bli mindre. Har du litt å gå på i forhold til fettprosent, bør du i tillegg legge inn jevnlig kardio + følge en diett, slik at du kommer så lavt som mulig, og kan ha mest mulig muskler på en lavest mulig vekt (det samme som elite-vektløftere gjør hele tiden, mao.).

Neural styrketrening vil mao. si at du bør trene med mindre volum, færre reps (så lavt som 1-3 reps ofte) og kort og godt fokusere alt du har på å bare utvikle muskelens evne til å utvikle kraft, fremfor å gjøre den sterkere gjennom at den blir større (slik de fleste i et kommerst gym bruker mesteparten av tiden på).

Jeg tror likevel det er vanskelig å gå så veldig mye ned i muskelmasse om du har vært på denne vekten lenge, og det er en vekt som kroppen din er komfortabel med selv om du har perioder med lite spsing, dårlig trening o.l. Dette fordi de fleste har en viss vekt de gjerne stabiliserer seg på etter noen år med trening. Når man er på denne vekten, må utøveren gjøre mer dramatiske tiltak for å øke vekten ytterligere. Dette gjøres da ved å spise enda bedre/mer, og gjerne kombinert med mer avanserte treningsmetoder som presser kroppen noen hakk videre. Så om du av natur er en forholdsvist kraftig bygd person som ligger på rundt 90 kg uansett om du spiser dårlig eller trener slapt, så vet jeg ikke hvor lett det blir å gå ned. Dette må du jo bare se selv. Arild Haugen trente seg jo ned fra 145 kg til 120 kg når han gikk over til boksing, men dette er begge to vektklasser det er en utfordring å klare å holde seg på, derfor blir det noe helt annet å gå ned i vekt i et slikt tilfelle.

I tillegg er det veldig lite trening som skal til for å opprettholde musklene. Derfor kan det fort bli vanskelig å trene styrketrening i det hele tatt omtrent uten at kroppen opprettholder muskelmassen du har. Dette blir nok mye individuelt, og jeg har selv aldri prøvd på dette. Så her må du jo nesten bare se selv hvordan kroppen reagerer.

Den andre muligheten, som garantert vil fungere, blir jo å bare slutte å trene, eller trene veldig, veldig lite. Da vil du gå ned i muskler, men du vil også bli betydelig svakere, og å opprettholde 120 kg i benk kan nok bli vanskelig.

Vel, jeg er ingen ekspert, men dette er iallfall det jeg tenker når jeg hører spørsmålet ditt. Den eneste måten å finne ut hvordan kroppen din kommer til å reagere på, er jo ved å prøve ut ting, så du får vel bare eksperimentere. Jeg ville iallfall startet med det som jeg skriver i dette innlegget, om jeg var deg. Neural styrketrening + evt. kardio og diett om det kan hjelpe også.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Redusere muskler overkropp
« #24 : 07. juli 2011, 15:26 »
Du skulle hatt gullmedalje i roing.

Padling er kulere, selvom jeg ikke liker noen av delene Wink
(siden dere først spora av tråden....)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Redusere muskler overkropp
« #25 : 07. juli 2011, 15:29 »
Styrke har mye med neurale tilpasninger å gjøre. Mener det er en norsk bryter i 50 kgs-klassen som hadde 150 kg i benk, bl.a. Ser man på styrkeløftere og vektløftere i tilsvarende vektklasser, blir resultatene enda mer ekstreme. Dette fordi de har presset de "små" musklene sine til å løfte bortimot det optimale som de er fysisk i stand til kan gjennom neurale tilpasninger, og ikke gjennom å gjøre selve muskelen større (og på de måten sterkere).

Dette krever selvsagt en helt spesiell form for trening, samt gener som tillater det. Men poenget er at det absolutt ikke bør være umulig for deg å holde 120 kg i benken selv om du skulle gå ned 5 kg i muskler. Spørsmålet er hvordan du velger å gå ned, og hvor fort du gjør det. Om du hasteslanker deg og ender opp med å rase ned 5 kg over kort tid pga. underernæring og lite trening, så vil du bli svakere i alt. Men jeg ser ingen grunn til at du ikke skulle kunne klare å bevare din 120 kg så lenge du gjør ting riktig.

Jeg har sjelden sett noen som vil ned i muskelmasse, men om dette er målet, antar jeg at det må gjøres ved å fokusere mer på neural styrketrening, og kutte alt av hypertrofi-trening på muskler som du vil at skal bli mindre. Har du litt å gå på i forhold til fettprosent, bør du i tillegg legge inn jevnlig kardio + følge en diett, slik at du kommer så lavt som mulig, og kan ha mest mulig muskler på en lavest mulig vekt (det samme som elite-vektløftere gjør hele tiden, mao.).

Neural styrketrening vil mao. si at du bør trene med mindre volum, færre reps (så lavt som 1-3 reps ofte) og kort og godt fokusere alt du har på å bare utvikle muskelens evne til å utvikle kraft, fremfor å gjøre den sterkere gjennom at den blir større (slik de fleste i et kommerst gym bruker mesteparten av tiden på).

Jeg tror likevel det er vanskelig å gå så veldig mye ned i muskelmasse om du har vært på denne vekten lenge, og det er en vekt som kroppen din er komfortabel med selv om du har perioder med lite spsing, dårlig trening o.l. Dette fordi de fleste har en viss vekt de gjerne stabiliserer seg på etter noen år med trening. Når man er på denne vekten, må utøveren gjøre mer dramatiske tiltak for å øke vekten ytterligere. Dette gjøres da ved å spise enda bedre/mer, og gjerne kombinert med mer avanserte treningsmetoder som presser kroppen noen hakk videre. Så om du av natur er en forholdsvist kraftig bygd person som ligger på rundt 90 kg uansett om du spiser dårlig eller trener slapt, så vet jeg ikke hvor lett det blir å gå ned. Dette må du jo bare se selv. Arild Haugen trente seg jo ned fra 145 kg til 120 kg når han gikk over til boksing, men dette er begge to vektklasser det er en utfordring å klare å holde seg på, derfor blir det noe helt annet å gå ned i vekt i et slikt tilfelle.

I tillegg er det veldig lite trening som skal til for å opprettholde musklene. Derfor kan det fort bli vanskelig å trene styrketrening i det hele tatt omtrent uten at kroppen opprettholder muskelmassen du har. Dette blir nok mye individuelt, og jeg har selv aldri prøvd på dette. Så her må du jo nesten bare se selv hvordan kroppen reagerer.

Den andre muligheten, som garantert vil fungere, blir jo å bare slutte å trene, eller trene veldig, veldig lite. Da vil du gå ned i muskler, men du vil også bli betydelig svakere, og å opprettholde 120 kg i benk kan nok bli vanskelig.

Vel, jeg er ingen ekspert, men dette er iallfall det jeg tenker når jeg hører spørsmålet ditt. Den eneste måten å finne ut hvordan kroppen din kommer til å reagere på, er jo ved å prøve ut ting, så du får vel bare eksperimentere. Jeg ville iallfall startet med det som jeg skriver i dette innlegget, om jeg var deg. Neural styrketrening + evt. kardio og diett om det kan hjelpe også.

honnør.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Redusere muskler overkropp
« #26 : 07. juli 2011, 20:33 »
Først: Til 14åringene som sporer av: jeg setter utrolig stor pris på det om dere holder dere til andre tråder. Det her er veldig viktig for meg, og da ser jeg helst at de seriøse bidragsyterne blir værende - ettersom det virker som det er mye kompetanse her.

Jeg var ikke så detaljert, ettersom jeg trodde at det var mange som hadde vært inne på det samme som meg, men jeg forstår at det ikke er tilfellet. Av den grunn kommer litt mer info:
I august i fjor veide jeg 104.8kg etter to år med golf og byturer som de stor gjøremålene. Jeg bestemte meg for å gjøre comeback på bandy og satt meg som mål at jeg skulle ned til 85kg. På morgenen idag veide jeg 89.6kh, noe som vil si at jeg har igjen 4.6kg som må vekk om jeg skal klare målet. Jeg trener 11ganger i uka, hvilket innebærer 1000metersintervaller, 10km-løp, svømming, sykling, spenst og hurtighet samt styrke. Jeg har en diett der jeg får i meg ca 2500kcal om dagen og har hvilekcalforbruk på 2388kcal/døgn.

Til solbergævlingen: Slik jeg ser verden er jeg feilproporsjonert ift bandy. Jeg har for tung overkropp ift beinstyrken, og jeg er for lite smidig til å kunne hoppe inn i trange luker på isen. Jeg er ikke veldig eksplosiv av natur og har dårlig arbeidsøkonomi på skøyter. Selvfølgelig ønsker jeg ikke å bli drept i en takling, men jeg vil heller kunne ungå taklingen pga speed og smidighet enn jeg vil vinne taklingen Smiley Drømmen 0m 83kg er et litt mer hårete mål enn de 85kg jeg satt meg som mål først. Rett og slett fordi det er enkel fysikk at det kreves mindre kraft å aksellerere et legeme med liten masse enn å skape samme aksellerasjon på et legeme med større masse Smiley

Grunnen til at jeg ønsker å bevare styrken i overkroppen er at jeg har planer om å dra i militæret neste sommer. Der har jeg som mål å kunne løfte 120kg i benkpress, klare 20hangups(klarer 15 nå) og klare 100push ups(klarer 60 nå). Men altså på 83-85kg, ikke 90. Håper det var oppklarende for alle. Og tusen takk for all hjelp.

Konklusjonen min (foreløpig hvertfall) blir å kjøre 1-3 reps:) Om jeg leste innlegget korrekt. Enlighten me if im wrong Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Redusere muskler overkropp
« #27 : 07. juli 2011, 20:37 »
Som du ser, så finnes det ingen ordentlig fasit, men tren overkroppen sjeldnere, med få reps, så holder du ihvertfall styrke noenlunde vedlike...men det er vanskelig å miste 5kg muskler i overkroppen uten å måtte gå ned en del i styrke,....men lykke til med forsøket Smiley
Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Redusere muskler overkropp
« #28 : 08. juli 2011, 10:35 »
Først: Til 14åringene som sporer av: jeg setter utrolig stor pris på det om dere holder dere til andre tråder. Det her er veldig viktig for meg, og da ser jeg helst at de seriøse bidragsyterne blir værende - ettersom det virker som det er mye kompetanse her.

Jeg var ikke så detaljert, ettersom jeg trodde at det var mange som hadde vært inne på det samme som meg, men jeg forstår at det ikke er tilfellet. Av den grunn kommer litt mer info:
I august i fjor veide jeg 104.8kg etter to år med golf og byturer som de stor gjøremålene. Jeg bestemte meg for å gjøre comeback på bandy og satt meg som mål at jeg skulle ned til 85kg. På morgenen idag veide jeg 89.6kh, noe som vil si at jeg har igjen 4.6kg som må vekk om jeg skal klare målet. Jeg trener 11ganger i uka, hvilket innebærer 1000metersintervaller, 10km-løp, svømming, sykling, spenst og hurtighet samt styrke. Jeg har en diett der jeg får i meg ca 2500kcal om dagen og har hvilekcalforbruk på 2388kcal/døgn.

Til solbergævlingen: Slik jeg ser verden er jeg feilproporsjonert ift bandy. Jeg har for tung overkropp ift beinstyrken, og jeg er for lite smidig til å kunne hoppe inn i trange luker på isen. Jeg er ikke veldig eksplosiv av natur og har dårlig arbeidsøkonomi på skøyter. Selvfølgelig ønsker jeg ikke å bli drept i en takling, men jeg vil heller kunne ungå taklingen pga speed og smidighet enn jeg vil vinne taklingen Smiley Drømmen 0m 83kg er et litt mer hårete mål enn de 85kg jeg satt meg som mål først. Rett og slett fordi det er enkel fysikk at det kreves mindre kraft å aksellerere et legeme med liten masse enn å skape samme aksellerasjon på et legeme med større masse Smiley

Grunnen til at jeg ønsker å bevare styrken i overkroppen er at jeg har planer om å dra i militæret neste sommer. Der har jeg som mål å kunne løfte 120kg i benkpress, klare 20hangups(klarer 15 nå) og klare 100push ups(klarer 60 nå). Men altså på 83-85kg, ikke 90. Håper det var oppklarende for alle. Og tusen takk for all hjelp.

Konklusjonen min (foreløpig hvertfall) blir å kjøre 1-3 reps:) Om jeg leste innlegget korrekt. Enlighten me if im wrong Smiley

Solbergælvinger er javnt over veldig oppegående bygdefolk, så vi forstår slikt, men vi er også jegere og krigere så vi bruker ofte kuler og krutt som bilder på det vi ønsker å formidle.
I vår verden vet vi derfor at en stor kule med like høy hastighet som en liten kule lager langt større skade, og at den tunge (f.eks 7.62-51mm NATO) ikke trenger på langt nær så høy hastighet for å ramme like hardt som high-velocity-kulene (f.eks 5.56-45mm NATO). Dette er tunge folk i bygda veldig nøye med å presisere dersom det yppes til bråk på det ikke eksisterende utestedet!
...tilbake til saken! Dersom en uansett ønsker å øke hastigheten og akselerasjonen til den tunge kula kreves i grunn bare litt mer power i form av type eller mengde krutt. I en mer kroppslig sammenheng vil det analogt si; sterke, eksplosive, bein som jobber godt sammen med overkroppen fordi du har en godt utviklet kjernemuskulatur.
 Jepp – så der har du litt kjøkkenbenk-kunnskap å ta med deg inn i forsvaret fra et forhenværende sanitetsbefal også Smiley

Tull til “alvor”! Jeg er selvfølgelig enig i at det ikke akkurat er formålstjenlig å bygge en kropp mht å gå i harde taklinger i en sport som bandy….da blir det fort dårlig med spilletid… Wink

Du trener jo veldig mye i løpet av ei uke, men jeg ser i det du har lagt inn om treningen din ikke har nevnt spesifikk beintrening i styrkedelen. Min mening er at dette er en ganske stor feilprioritering dersom dette stemmer. Mange fotball og bandyspillere dropper dette fordi de tror de får nok trening der gjennom all løpingen/skøytingen.
Min anbefaling ville vært å dra litt ned på den mengden du har på overkroppen, og heller lagt mer vekt på noe eksplosiv beintrening. Vet at mange bandyspillere allerede gjør dette…og enda flere håndballspillere, men enda flere burde fortsatt vurdert det.
Den største akselerasjon skjer som du sier over relativt kort tid, og da kreves det en større eksplosivitet for å få størst mulig akselerasjon forutsatt at teknikken sitter. Når den første akselerasjonen er gjort vil skjærene bli lengre og den aerobe kapasiteten i god kombinasjon med god skøyteteknikk øker “sakte” men sikkert hastigheten ytterligere. Det er jo en grunn til at bandyskøyter har andre skjær enn hockeyskøyter – de gir høyere hastighet, men det går nok noe ut over akselerasjonskapasiteten også vil jeg tro (?).

Mitt forslag til treningsprogram ville vært noe ala:
- Knebøy
- Beinpress (frivillig)
- Frivendinger
- Chins
- Benkpress/skråbenk (annenhver gang f.eks)
- Militærpress
- Noe armdill om en føler for det

Dersom jeg var bandyspiller og definerte meg som det, så ville jeg fokusert på relativt tung beintrening med vekt på å forbedre eksplosiviteten og styrken generelt, og lagt veldig liten vekt på f.eks. å trene brystet. Frivendinger er en knoteøvelse for mange, men jeg har stor tro på at den er fin fin mht både eksplosivitet og over-all styrke. Tar du frivendingen helt ut og fullfører den med press over hode, så kan du joggu droppe militærpressen også Wink

Jeg ville også definitivt ikke kun kjørt 1-3 repper javnt over. Jeg er bra sikker på at du vil bli svakere snarere enn sterkere av det over tid! Vel – det sier seg jo selv at du vil bli svakere i overkroppen dersom du mister fem kilo rein muskelmasse – det er i grunn rein fysikk det også Smiley Neuromuskulær tilpasning er vel og bra det, men det er noe en gjør i perioder, og ikke nødvendigvis som basis for å bygge opp en langvarig styrke. Du vil ha mer igjen for det dersom du får noen til å hjelpe deg med et oppsett på formtopping i benken når den tid nærmer seg. Smiley 

Siden du trener styrkeprogrammet tre ganger pr uke i tillegg til alt det andre, så må du rimelig nok tilpasse totalmengden mht antall sett pr trening i forhold til det. Kanskje du med fordel kan trappe ned til to styrkeøkter i uka også…ellers er jeg redd du bør droppe noe av den andre treninga. Det får nå bli en avveining du gjør i samarbeid med treneren din. Har du en god trener, så bør en kunne kreve at han ser at den enkelte spiller har ulike treningsbehov…og er han riktig så oppegående, så vet han at “harahopp” ikke nødvendigvis er mer spenstutviklende en ei godt oppsatt knebøy- og frivendingsøkt! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Redusere muskler overkropp
« #29 : 08. juli 2011, 14:00 »
Hehe. Nå vet jeg godt hvem du er, ettersom jeg også er solberggutt, så jeg vet at du har god peiling på trening. Om jeg ikke tar helt feil mente treneren min også at det var deg jeg skulle kontakte for å miste muskler på overkroppen. Dessverre har jeg ikke sett deg på helse pluss på åssiden de dagene jeg har vært der, men om jeg jeg gjør det kommer jeg nok til å ta kontakt Smiley

Jeg kjører frivending, bøy, nordic hamstring og til tider mark på underkroppen. Tok ikke med det ettersom det ikke virket relevant mtp spørsmålene mine om å tape muskler på overkroppen. Men ser selvfølgelig poenget ditt Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!