Skrevet av Emne: OyvindYogi's loggbok 2011/2012  (Lest 6109 ganger)

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #30 : 07. oktober 2011, 10:15 »
Gårsdagens økt ble så som så... Fikk kjørt beina bra, men rygg og biceps blei tafatt.. Sliter litt med å få i meg nok mat.. Dvs, har tilgang til masse mat, men dette er kantinemat, og det blir lite proteiner i forhold til fett/karbs, så jeg gidder ikke å lasse på... Så da går det utover treninga.. Må bli flinkere til å lage meg mat, kylling osv...

Vekt, fettprosent og cm rundt livet har stått på stedet hvil i en god stund nå. Har starta med mer kardio i form av gerilja-kardio, så håper det skjer noe her snart!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #31 : 08. oktober 2011, 23:37 »
AUUUU!!! Vet ikke hva det er men har dratt på meg au-au i muskelfestet på innsiden av høyre albue, rett under den leddkulen... Merket det i dag før trening, tenkte ikke noe over det, men merket den ble verre i løpet av treninga.. Håper det gir seg med en gang, skal ikke ha noe skader nå som jeg er så godt i gang!!

Til tross for au-au i albuen, var det en bra økt.. Trener 5x5 i benk, og løfta i dag 80kg.. Forbanna fornøyd med å nå 80, med tanke på at jeg startet på 60 i midten av august.. Ikke lenge før jeg tar 100, noe som vil være stort!!

Nå har lønninga kommet, og jeg skal sette av noen kroner på proteiner og skjerpe kostholdet litt.. Jeg blir sterkere, men det synes ikke på kroppen, så litt mer fokus der.. Og ikke mer på spisedag fra fredag til og med søndag..

Planen var å trene bein/rygg/biceps i morgen, men må nok droppe det pga albuen.. Så da blir det en gåtur i rask gange i stedet, avsluttet med trappeløping og magetrening.. Kalorier skal brennes, skade eller ei!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #32 : 10. oktober 2011, 19:12 »
Fortsatt vondt i albuen, og hatt vondt i magen med medfølgende svimmelhet og kvalme i går, gjorde at jeg måtte dra hjem fra jobb i dag. Dagen ble da ikke slik jeg hadde håpet, ingen trening og sengeliggende. Håper dagen i morgen blir bedre...

Kostholdsmessig prøver jeg meg på Leangains-metoden, spiser første måltid kl 11:15, deretter et før trening i 16:00-tiden og det største og siste måltidet etter trening, i 19-tiden.. Dette blir 8 timers spising, og 16 timers fasting, slik som Berkhan skriver om..

Dagens inntak:
Kcal: 2006
Fett: 64g
Karbs: 150g
Protein: 206g

Fra nå av blir det litt enklere innlegg her, da jeg føler at det blir for mye skriving, og for lite saklig..

Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #33 : 12. oktober 2011, 09:49 »
Hohoho!!! Motivavasjonsinnsprøyting!!! Vi er en guttegjeng som hver sommer pleier å dra på en hytte på Hvaler. Her har vi vært siden vi var små, og det er sommerens höjdare! Nå har det seg slik at mitt forsøk på en bedre livsstil og en bedre kropp har blitt kjent for gutta, og en annen i min situasjon har kastet seg på. Han har utfordret meg for å se hvem som er best trent til neste sommers hyttetur. Snakk om motivasjon til å kjøre på!!

Etter et par dager med dårlig mage er jeg frisk, og klar for trening! Føler jeg har kontroll på kostholdet, ligger på ca 2000kcal, 200g proteiner, 150g karbs og 50-70g fett daglig.

Onsdager har jeg 1 time til trening i arbeidstiden, så det blir geriljakardio+mage/core+geriljakardio kl 14, deretter styrketrening etter jobb i 16:30-draget.

Mine måltider:
Lunsj: kylling, ris og saus
Etter trening 1: Proteinshake og Nutrilett Bar
Etter trening 2: Proteinshake
Middag: (masse) tacos!

Logger stats senere, måtte bare skrive ned dette da jeg ble VELDIG gira av utfordringen!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #34 : 12. oktober 2011, 22:45 »
Trening i dag:
Kl 14:00:  Gerilja-kardio (4 min oppvarming, 20 sek spurt, 10 sek hvile x 8, 2 min nedtrapping), mage/core, gerilja-kardio.

Kl 16:30
Beinpress: 4x8 @ 80, 100, 110, 130 kg
Utfall m hantler à 12kg: 3x8
Leg Extension: 3x8 à 70 kg
Leg Curl: 3x8 à 70 kg
Sittende legghev: 3x12 à maks på maskina, husker ikke hva det er...

Prøvde meg på litt rygg også, men har ikke lyst til å belaste albuen min noe særlig, og var temmelig kake etter mye trening denne dagen, så jeg skriver det ikke opp engang...

Maten gikk som planlagt, samme stats som i går, så gidder ikke å skrive opp..


Alt i alt, en bra dag!!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #35 : 16. oktober 2011, 01:49 »
Torsdag: Løpetur på kvelden, bare 25 minutter, men det er inkludert trappeløping.. Forbanna slitsomt Cheesy

Fredag: Treningsfri, fest på kvelden.

Lørdag: Håpløs dagen derpå-dag.. Sofa-tjeneste og søppelmat..

Denne uka har vært noe amputert grunnet sykdom og vond albue. Dette er ikke lenger et problem, så det blir ny uke med hardkjør på treninga fra neste uke. Mulig jeg trener i morgen (søndag) også.
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #36 : 18. oktober 2011, 12:44 »
Ny uke, fin i formen og ikke lenger plaget av albuen! Digg!!

Trening mandag:

Bryst
Benkpress: 8x1@60kg, 5x3@80kg
Skråbenk: 8x2@60kg, 8x1@50kg
Cable cross: 8x3@12,5kg
Cable "incline": 8x3@6,25kg

Skuldre
Opptrekk*: 8x3@27,5kg (vet ikke hva denne heter, men jeg trekker en liten stang opp til haka)
Side-hev manualer: 8x3@12kg
Front-hev manualer: 12x1@7kg

(I frykt for albuen lot jeg være å trene triceps isolert)

Avsluttet med 8x20 sek spurt med 10 sek pause (Gerilja)


Matmessig ble det litt lite proteiner. Har ikke noe eksakt tall, men det ble 3 x kyllingviener, ca 40g kokt skinke, en nutrilettbar og 0.5 litago lettere sjokomelk, og ca 200g kyllingfilet.
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #37 : 24. oktober 2011, 11:51 »
Noen dager siden sist innlegg her, men det er ikek fordi jeg ikke har trent. Jeg har noen kompiser som er i gang med treningen, så jeg har laget en egen side for oss slik at vi logger der.. Kommer til å fortsette å logge her for min egen del..

Forrige uke ble det styrketrening på SATS mandag og tirsdag, så hadde jeg gerilje-kardio og mage/core på onsdag, og trappeløping på torsdag.

Denne uka blir det bryst/skuldre/triceps på mandag (i dag), egen crossfit-økt med løping og kettlebells på tirsdag, vanlig gerilja+mage/core på onsdag.. Torsdag vet jeg ikke helt, enten så blir det styrketrening på sats, eller ny crossfit-økt med gutta. Fredag t.o.m. søndag er jeg opptatt, så det blir treningsfri.
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #38 : 27. oktober 2011, 09:44 »
FØler ting går bra, selv om resultatene kommer saaaaakte... Har ligget på ca 98-99kg nå i to mnd, cm rundt magen ligger på 106cm, og fettprosenten (ifølge en noe avansert baderomsvekt) holder seg på 19.. Det er litt frustrerende ettersom jeg trener 4-5 ganger i uka, og spiser sunnere enn mannen i gata.. Har ikke tenkt til å gi opp eller forandre noe da jeg har god tid, men etter jul og frem mot sommern må jeg ta noen grep, som ikke å skeie ut i helger, trene cardio en eller to ganger ekstra i uka, og følge et kosthold strengt.

Følger periodisk faste, hvor jeg spiser første måltid kl 11, andre måltid ca kl 15, trener rett etter jobb kl 16:30 og spiser siste måltid etter jobb.. Strever etter å ikke spise noe etter kl 19.. Dette medfører at jeg er sulten når jeg står opp, men jeg klarer meg helt fint frem til 11.. Maten jeg spiser er mye kyllingfilet og ris, prøver å holde meg rundt 200g proteiner, 150-170g karbs og 50g fett...
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #39 : 01. november 2011, 21:48 »
Fuck faen dritt helvette!!!! Nå er det tunge tider! Null motivasjon, sur for at resultatene ikke er slik jeg hadde håpet, og attpåtil sjuk, noe som gjør at jeg må ta en treningsfri periode.. Grunnet et akutt behov for nye vinterdekk til bilen, er også lommeboka tom, så jeg har ikke råd til å handle den maten jeg vil, så kostholdet har vært så som så den siste tida.. Har hatt vondt i kneet og vondt i albuen, og begynner å bli dritt lei hele greia! Har mest lyst til å ta trening og kosthold og kaste det til hælvette, for nå er jeg lei! Det er ingenting jeg vil mer enn å bli kvitt bilringene og få en kropp som ser veltrent ut.. Men jeg er lei av å trene alene, har kun meg selv til å pushe meg, må spørre andre folk på SATS om de kan hjelpe meg.. Jeg ser folk på sats hver gang jeg er der, som trener sammen, det virker som de har like mål, og like store ønsker om å nå de.. Jeg føler meg ensom, og merker det er vanskelig å holde det gående..

Jeg har ikke tenkt til å gi meg, men må gjøre et eller annet for å booste motivasjonen og lysten, for selv om jeg har et mål, virker det akkurat nå umulig...

FUCK!!!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #40 : 07. november 2011, 10:22 »
Forrige post forteller litt om mangelen på motivasjonen min om dagen. Det hjelper heller ikke at jeg nå har vært sjuk i 1 uke, og fortsatt ikke er frisk. Jeg velger å vente med å starte å trene igjen til neste uke. Jeg har satt meg mål om å nå 90kg til jul, og da vekte nå er ca 98, har jeg en voksen oppgave foran meg. Det blir MYE cardio, og det gleder jeg meg heller lite til! Mye hurtige, lange gåturer med ryggsekk, gerilja-kardio etter styrkeøkter og crossfit-økter.

Fortsatt vondt i høyre albue, utrolig nyskjerrig på hva det kan være!!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #41 : 14. november 2011, 09:09 »
Back in business!!
Etter 2,5 uke med sykdom, skal jeg i dag trene igjen! Dørstokkmila har vokst seg stor og fryktinngytende, så det blir et slit å komme seg på trening i kveld, men det skal bli utrolig godt å komme i gang igjen!

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med kosthold.. Sitter på jobb nå og har ikke spist enda, er ikke sulten, så derfor lurer jeg på om jeg skal fortsette med periodisk faste hvor jeg spiser mellom 11-19/20.. Tror jeg gjør det da det er digg å slippe å lage/spise mat om morran...

KOmmer tilbake etter jeg har trent med logg..
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #42 : 14. november 2011, 19:27 »
Jeg har trent! Deilig, men faktisk litt skuffa over intensiteten.. Jeg endte opp med 60 min gåtur opp til Grefsenkollen med 12 kg i sekken.. På vei oppover føler jeg at jeg fikk trent, men problemet var jo bare når jeg var på toppen, så skulle jeg ned igjen, og jeg følte ikke at jeg trente.. Men gjort er gjort, og det nytter ikke å klage da, jeg velger å se på det positive, nemlig at jeg har forbrent en hel del kalorier! Ifølge diett.no forbrenner en times gåing med sekk ca 700kcal..

I morgen blir det styrketrening.. Jeg ønsker å forbrenne så mye kcal som overhode mulig frem til jul, så jeg tenker at jeg kjører overkroppen med vekter, og så går jeg 30-45 min på tredemølle, raskt og med en del incline.

Kostholdsmessig så er jeg ikke nazi, da jeg ikke har ork eller råd til å spise perfekt.. For selv om man kan finne riktig mat til en rimelig penge, så orker jeg ikke å spise hermetisk tunfisk osv hele tiden.. MEN jeg skal passe på å ligge under 2000kcal, alltid velge det sunne alternativet osv osv.. Så fra nå av vil jeg poste treningsøkten og sammendrag av kostholdet hver dag..
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!