Skrevet av Emne: OyvindYogi's loggbok 2011/2012  (Lest 6108 ganger)

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #15 : 23. august 2011, 09:00 »
Dagen i går ble nok litt dårligere på kostholdet enn hva jeg hadde ønsket, da jeg har en samboer som ikke går med på å bare spise kjøtt, eller den samme retten dag ut og dag inn.. Selv er jeg lite kresen på det, da jeg prøver å nå et mål, men det vi endte opp med å lage var en lavkarbo-oppskrift, og smakte fortreffelig! Kyllingkjøttdeig, squash, paprika, løk, cashewnøtter og kokosmelk, krydret med no indisk krydder.. Dette inneholdt rundt regna 10g karbs, noe som gjorde at jeg endte opp med dette:

Kcal: 1600
Fett: 113g
Karbs: 18g
Protein: 131g

Litt mye karbs i forhold til kcal, men syklet 30 min en time etterpå på sykkelrulle, så håper jeg unngikk å bli kastet ut av ketosen!

Kan jo nevne at jeg nettopp hadde et møte med sjefen min, som synes jeg hadde blitt betydelig smalere, og var interessert i hva jeg drev med Smiley



Skal ta nye bilder snart, er spent på å se om det er en tydelig forskjell siden sist. Legger ut om det er noe!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #16 : 24. august 2011, 08:13 »
OH NO!
Dagen i går startet bra, men tok en heller uheldig slutt. Vart nemlig på besøk hos en bror som nettopp har blitt far for andre gang. Han hadde laget pizza.. Pokker.. Det smakte til gjengjeld helt sjukt digg, og da jeg hadde kjøpt ketosticks i går fikk jeg testet det ut også. Jeg testet i går da jeg kom hjem, og det var moderat. I dag tidlig var det kun spor, så bare tre stykker av pizza med tynn, tynn, italiensk bunn virker ødeleggende.. Jeg håper da at jeg ikke har falt helt ut, så kommer til å spise perfekt i dag, for så å teste i morgen også..

det ble på grunn av besøket heller ikke trening i går, noe som var litt kjipt. Sist styrketrening var på fredag, og jeg hadde sett for meg at det ikke skulle gå mer enn 3 dager mellom treningene, så det smeller i dag!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #17 : 24. august 2011, 20:30 »
På tide med dagens oppdatering.. Etter gårsdagens lille glipp med tre stykker (digg) pizza, tenkte jeg at jeg skulle ta meg selv i nakken i dag.. Frokosten startet med min egen kjøttdeig-grateng (vet ikke helt hvor digg det var med kjøttdeig til frokost), det samme til lunsj, og dama's egne thai-suppe, kokt på lavkarbo vis.. Nå er det fotballkamp, og det nytes med ny mac på fanget, snus, Pepsi Max og min nye favoritt: Bacongull! Dette ender opp med disse tallene (+/-)

Kcal: 2423
Fett: 184g
Karbs: 23g
Proteiner: 175g


Treningen i dag gikk bra, var alene. så jeg får ikke presset meg så mye som jeg vil..

Benkpress
5x5 @ 60kg

Skråbenk m/ manualer
3x8 @ 26kg (sleit litt på siste settet)

Cable cross
3x8 @ 12,5kg

Militærpress
3x8 @ 25kg

Sidehev
3x8 @ 12kg

Triceps nedpress
3x12 @ 32,5kg

Triceps hendel
3x8 @ 10kg



Koser meg på trening, og gleder meg til jeg løfter litt tyngre, selv om alt kommer i skyggen nå av å miste fett.. Det er pri én!



Bestilte boka til han som har ketolyse.no.. Delvis fordi jeg vil gjøre ting riktig og ikke bare tippe, og delvis for motivasjonen.. I går kjøpte jeg ketostix, slik at jeg kan få oversikt..
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #18 : 25. august 2011, 23:01 »
Torsdag, dagen før veiing, og det har vel gått så bra som det kan gå.. Fant noen pølser på Ica i går som kun inneholder 0,1g karbs, noe som hevet frokost-eggerøren opptil flere hakk! Treningen gikk også bra, til tross for at jeg var sliten, men fikk i meg mat med en gang jeg kom hjem..

Her er dagens trening:

Lat Machine
5x5 @ 60kg

Upper back
3x8 @ 40kg

Low row
3x8 @ 40kg

Stående bicepscurl
3x8 @ 14kg

Knebøy
5x5 @ 60kg

Leg extension
3x8 @ 45kg

Leg curl
3x8 @ 55kg

Calfs
3x12 @ 50kg




Dagens kosthold:
Kcal: 2345
Fett: 205g
Karbs: 16g
Protein: 135g


Spent på morgendagens veiing!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #19 : 26. august 2011, 07:10 »
Ikke gått ned ett eneste gram fra forrige uke.. Jeg begynner å tvile litt på denne ketolyse-greia..

Jeg skal ikke gi opp med en gang. Jeg venter på ketolyse-boka, så skal jeg lese den, og følge den så slavisk som det lar seg gjøre.. Jeg skal også gjøre et forsøk på å trene minst 30min med cardio hver dag i en uke fremover, og se om det hjelper.. Jeg skulle gjerne sett at vekta falt med minst 500g hver uke, gjerne mer, da det er resultater som motiverer meg..

Treningen blir da styrketrening 4 ganger i uka, og cardio hver dag, minst 30 min, gjerne mer..
Og slik jeg har forstått det så er ikke antall kcal så viktig på ketolyse, så lenge man er i ketose, noe jeg er i følge ketostixene jeg har kjøpt, men allikevel prøver jeg å ligge på rundt 2300 +/-.
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #20 : 28. august 2011, 22:43 »
Nå er det søndag, og jeg har trent og jeg har spist "perfekt" siden 4 juli.. Jeg har siden da mistet flere kilo, redusert fettprosenten, økt vektene på treningen, men allikevel så føler jeg at jeg ikke oppnår noe. Dette fordi alt handler om hva man skal spise... Hele tiden.. Dette gjør at jeg blir gæærn, og ikke ser min egen fremgang. Ikke fordi den ikke er der, men fordi jeg ikke klarer å se det.. Jeg må komme meg ut av den bobla jeg er i nå..

Så fra nå av skal jeg spise vanlig mat, i vanlige mengder, men uten å telle en eneste kalori.. Jeg skal velge sunne alternativer, spise til mer eller mindre faste tider, og trene hardt og masse!! Jeg skal også tillate meg noe godt på lørdager.. Jeg har en målsetning om å være i god form (les "fit") til sommern 2012, så jeg har god tid.. Jeg trenger ikke å rase ned i vekt..




Så nå hopper jeg av en ketosediett.. Veldig spent på hvordan det går! Haha Cheesy
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #21 : 02. september 2011, 09:46 »
Nå har det gått en arbeidsuke siden jeg hoppet av ketosen.. Jeg har trent tung styrke 3 ganger og hatt en spinningøkt, samt at jeg har spist sunne alternativer uten å telle kalorier.. Vekta har krøpet opp en kilo, men jeg håper virkelig dette er vann.. Uansett er det ikke veldig motiverende, så jeg må nok ha litt mer fokus på maten.. Ikke telle hver eneste kalori, for jeg er ikke interessert i å være helt mat-nazi i ett år, men bare passe på at jeg ligger der jeg skal mtp fett, og karbs, og passe på at jeg får i meg nok proteiner.. Jeg må slutte å tenke så jævla vanskelig!

Jeg har en bror som hadde like mye overflødig fett som meg, og han er nå i god form. Han tror jeg aldri har telt en eneste kalori, han elsker å bake, og det er alltid no boller eller annen bakst hjemme hos han. Han lager aldri slankemat, da han har en familie, så det er som regel helt vanlig mat. Han er flink til å trene, og jeg vil tippe han har mellom 3-5 økter i uka, alt fra jogging til styrke. Jeg tenker at hvis han, og mange andre, kan miste fett og bli i så god form ved å bare spise vanlig mat og trene, så burde det ikke være nødvendig for meg å skulle dytte i meg kyllingfilet til hvert eneste måltid, blande proteinshaker og dytte piller opp i ræva for å klare det samme.

Så det eneste jeg skal gjøre er dette: fortsette å trene så mye som jeg gjør, kanskje mer, men i alle fall ikke mindre, spise helt vanlig mat, men bare passe på at jeg ligger i kaloriunderskudd.
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #22 : 19. september 2011, 10:07 »
På tide med en liten oppdatering her. Jeg har siden sist tatt det veldig piano med kostholdet, spist sunne alternativer, men ikke hatt veldig fokus på å spise det sunneste og mest perfekte. Vet ikke om dette alene er grunnen, men vekten har ikke falt på flere uker. Jeg har trent mer og bedre enn på lenge, og koser meg på trening. Tenkte jeg skal ta en par uker nå med litt mer fokus på maten, og hoppe over et par spisedager, eller spisehelger som det har blitt.. Så nå blir det en stund med litt mer fokus på riktig mat, fortsatt samme intensitet og mengde på trening. Legger meg på mellom 1700 og 2000 kcal, eventuelt en dag i uka med litt mer karbs enn vanlig..
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #23 : 28. september 2011, 12:02 »
Trener om dagen veldig bra, kjører bryst/skuldre/triceps på mandager og onsdager, og bein/rygg/biceps på tirsdager og torsdager. I tillegg har jeg en fast cardio-økt på onsdager, vanligvis 40 min på ellipse-maskin. Slenger på litt her og der, men dette er det som er fast.

Kostholdsmessig er det ikke noe nazi-regime om dagen, spiser magre alternativer, og har nøkkelhull-merkede produkter som retningslinje. Prøver å ligge så nærme 200g proteiner som mulig, moderat på fett og ikke altfor mye karbs. Spiser frokost, lunsj, etter trening, middag (og kvelds om jeg orker eller det ikke er for sent)

Har lest litt på forumet, som jeg gjør ofte, og funnet en link til iform.no's 4-spiltt-program. Tenkte jeg skulle prøve dette for å få bedre og mer effektive treningsøkter. Kommer til å kjøre på med styrketrening for det meste frem til våren, så blir det et mer "deffe" opplegg frem mot sommeren med mye fokus på korte, intensive cardio-økter ala gerilja..

Dag 1:  forside lår + bakside lår
Knebøy / beinpress                  3 x 6-12
Utfall i smithmaskin                3 x 6-12
Hack squat / utspark                2 x 6-15
Liggende lårcurls                   3 x 6-12
Stående lårcurls                    3 x 6-12

Dag 2:  skuldre + triceps
Militærpress / nakkepress maskin    3 x 6-12
Sidehev med hantler eller i maskin  3 x 8-15
Omvendt pec dec for bakside skulder 2 x 8-15
Fransk press / smal benkpress       3 x 6-12
Nedpress                            3 x 6-12
Tricepspress over hodet             2 x 6-12

Dag 3:  rygg + legger
Nedtrekk / chins / hammer nedtrekk  3 x 6-12
Foroverbøyd roing / sittende roing  3 x 6-12
Shrugs                              3 x 6-12
Rygghev                             3 x 10-max
Stående tåhev / donkey tåhev        3 x 6-15
Sittende tåhev                      3 x 6-15

Dag 4:  bryst + biceps
Flat benkpress/brystpress           3 x 6-12
Skrå benkpress/brystpress           2 x 6-12
Dips / decline benkpress            2 x 6-12
Cable crossovers / flyes / pec dec  3 x 8-15
Stående stangcurls                  3 x 6-12
Hantelcurls                         3 x 6-12
Hammer curls                        2 x 6-12

Kan jo nevne at jeg har økt veldig i styrke, eksempel på dette er benk; trener 5x5, startet på 60kg i midten av august, trener nå på 77,5kg, makset 90kg for 2 uker siden. Biceps-curl startet jeg på 10kg, trener nå med 18kg. Selv om vekten står stille, og jeg ikke ser de store forbedrignene på bilringen er det en stille trøst å se at jeg løfter stadig tyngre vekter!!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget SotraFitness

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

  • Its all about EAT LIKE AN MONSTER!!! and be a fuck
Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #24 : 28. september 2011, 12:36 »
Bra logging !! Ser du er ny Smiley velkommen Tongue vil følge med deg
Jeg er offesielt 178 kilometer lav! og ca. 85tonn lett!

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113032.new#new

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #25 : 29. september 2011, 09:43 »
Bra logging !! Ser du er ny Smiley velkommen Tongue vil følge med deg

Takk takk! Gir litt mer mening å logge når man vet noen titter innom i blandt!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #26 : 30. september 2011, 09:17 »
I dag er det 30 september, og det er tilnærmet 12 uker siden 4 juli, datoen jeg startet mitt "nye og bedre" liv. Jeg har siden da trent 55 ganger, hatt et mer fokusert, men ikke perfekt, forhold til kosthold (blandt annet testet ut ketolyse midt oppi det hele) og vært minimalt på fylla.

I starten var resultatene mega, og jeg smilte fra øre til øre. Halvveis stoppet fremgangen opp. Vekta har også stoppet for flere uker siden på rett under 100. Jeg liker å tro at jeg har økt muskelmasse, ettersom jeg har blitt sterkere, men også fettprosenten har stoppet opp. Det er også mange uker siden det var noen reduksjon på antall cm rundt midjen. Hadde det ikke vært for det at jeg VET at det hvertfall ikke hjelper å gi opp, så hadde jeg gjort nettopp det.

Her krever det fokus og viljestyrke. Jeg har bestemt meg for å fokusere på trening og bygging frem til etter jul, for deretter å "deffe". Hadde allikevel håpet å bli kvitt noen kg fett før den tid.

Som sagt starter jeg på en 4 splitt fra og med neste uke. Da blir det styrketrening man, tirs, tors og fre, i tillegg blir det 40-45 min på ellipsemaskin på onsdag og en cardio-økt eller to i løpet av helga. Kostholdsmessig fortsetter jeg slik jeg gjør, ca 2000kcal daglig, bare med enda mer fokus på å få i meg nok proteiner, ca 2 gram pr kilo fettfri kroppsvekt, altså ((99*0,81)*2) 160g.

Her setter jeg pris på ALLE innspill, er det noe jeg kan gjøre annerledes for å speede opp fremgangen...?
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #27 : 01. oktober 2011, 21:47 »
Arresterer meg selv her! Hvorfor i alle dager skal jeg bytte treningsprogram, når det jeg har gjort nå de siste ukene har fungert prikkfritt? Jeg sparer 4-splitten til den dagen det stagnerer, og fortsetter med to-splitten min, 4 økter i uka, men nå med et par gerilja-økter attåt..

Mandag:
Bryst/skuldre/triceps + Gerilja-kardio

Tirsdag:
Bein/rygg/biceps

Onsdag:
Ca. 40 min langkjøring, fortrinnsvis Ellipse

Torsdag:
Bryst/skuldre/triceps

Fredag:
Bein/rygg/biceps + Gerilja-kardio


Jeg har null problem med å gjennomføre treningene som planlagt, dørstokkmila har blitt så liten som den kan bli. Og det er digg, det har vært problemet mitt tidligere; orker ikke, passer ikke, vondt her, sliten der, skal ta det seinere, begynner på mandag osv osv osv... Nå er det bare NÅ!! JA!!

Kostholdet er skuddsikkert i ukedagene, helgene derimot er en annen historie.. Men nå er treningen i fokus..
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #28 : 03. oktober 2011, 12:18 »
Veide over 100kg i dag.. Ja greit, jeg har ikke et veldig strengt kosthold, men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å gå OPP i vekt når jeg trener så mye som jeg gjør!!? Jeg spiser jo ikke drittmat hver dag, og godteri er kun helger.. Må jeg virkelig spise 100% riktig for å høvle av noen cm rundt vommen?

Mål rundt livet har holdt seg stabilt på 106 cm i en lengre periode nå.. Bra det ikke vokser, men hadde jo satt pris på å komme under 100cm der og snart!!!!

Men det er greit det.. Jeg skal ta et par uker med stålkontroll på kostholdet, for å se om det går rette veien.. Hadde håpt jeg skulle klare meg med sånn helt ok kosthold i tillegg til all treningen, men men... Har sett litt på periodisk faste også..

I dag er det gerilja-kardio.. Det er et hat når det står på som verst, men det er bare snakk om noen minutter.. Pleier å få noen merkelige blikk fra andre som "løper" på tredemølla ved siden av, men det får bare være...
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: OyvindYogi's loggbok 2011/2012
« #29 : 05. oktober 2011, 10:35 »
Etter noen dager med litt lite motivasjon føler jeg at jeg er på vei igjen. Prøver meg på periodisert faste, men merker at det krever litt ekstra for å få i seg nok proteiner. Vanskelig her i kantina på jobben, da det ofte er mye fett i maten med mye proteiner. Men dette er noe jeg finner ut av.. Er jo bare å mekke kyllingfilet til den store gullmedaljen, så ordner det seg!

Har startet med litt gerilja-kardio.. Et sant helvette i de få minuttene det holder på, men det er jo så kort tid, så det er griet.
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!