Skrevet av Emne: Feil vei - noen som vet råd?  (Lest 1602 ganger)

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Feil vei - noen som vet råd?
« : 29. juli 2011, 08:01 »
Hei alle sammen!
Mandag 4 juli startet jeg med et riktigere kosthold og regelmessig trening. Helt frem til forrige fredag (som er veiedag) har ting gått sakte men sikkert riktig vei, og jeg har vært fornøyd med fremgangen. Da jeg startet veide jeg 103,2kg, og hadde en fettprosent på 21,6%. Selv om det ikke var den egentlige veiedagen, veide jeg meg for nyskjerrighetens skyld på søndag, og da viste vekta 99,7kg med en fettprosent på 19,8%. Men så har det skjedd ting, og jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor. I dag veide jeg plutselig 100,6kg, og hadde en fettprosent på 20,2. Jeg trener styrke 3 ganger i uka, og fyller på med sykling de dagene jeg ikke løfter vekter. Hva kan være grunnen til en slik vektøkning?

Setter pris på alle svar, da dette tar noe knekken på motivasjonen...
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget GunZa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Feil vei - noen som vet råd?
« #1 : 29. juli 2011, 09:07 »
Jeg veier alt fra 85 til 90kg, det er jo litt avhengig av hvor mye vann du holder og slikt. Har du regnet noe på energiinntak/forbruk? Ikke alle liker å telle kalorier, men i starten kan det gi en god pekepinn, for stabil vektnedgang.
Common sense is not that common...

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Feil vei - noen som vet råd?
« #2 : 29. juli 2011, 09:13 »
Ja jeg bruker diett.no for å få en pekepinn på hvor mye jeg får i meg. Mitt daglige inntak ligger på 2000-2300 kcal pr dag. Jeg er 187cm og nå 100kg. Dette har funket helt frem til nå. Jeg har mistet 1 cm rundt midjen fra forrige uke, og jeg vet godt at vekta kan gå opp og ned, men det jeg ikke likte er at fettprosenten også har økt.. Kan hende jeg tenker for mye på det, men som sagt så er det en liten knekk i motivasjonen når vekta/fettprosenten går OPP når jeg trener og spiser riktig..
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

elmundox

  • Gjest
Sv: Feil vei - noen som vet råd?
« #3 : 29. juli 2011, 09:19 »
Alt er jo relativt. 1/2 vann veier jo 500g. Det kommer veldig ann på når på døgnet du veier deg, og hva du har spist dagen før og samme dag. Avføring blant annet er også en 'ukjent' ekstra vekt faktor. Det er mye som kan spille inn. Du trenger ikke bekymre deg. Det er ikke sjangs i halvmørket at du har lagt på deg 2kg, hverken muskler eller fett på så kort tid.

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Feil vei - noen som vet råd?
« #4 : 29. juli 2011, 09:25 »
Hehe, nei det er jo sant. Veier meg på morgenen, etter jeg har latet vannet, og før frokost, så skulle jo være temmelig tom, men som du sier, vanskelig å legge på seg så mye på så kort tid.. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet!

Takk for svar!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

elmundox

  • Gjest
Sv: Feil vei - noen som vet råd?
« #5 : 29. juli 2011, 09:31 »
Så lenge du fortsetter slik du har gjort ti nå, så VIL du se store resultater. Men som du sikkert forstår så er det en lengre prosess. Vektnedgang og vektoppgang skjer ikke over natten desverre. Fortsett slik du gjør så, så kan du se tilbake på forum posten din om 2 måneder og le. (Hvis du klarer å fortsette like bra som du gjør nå)

Det viktigste med å sette seg mål er å sette seg lengre mål. Som f.eks Januar 2012, eller sommeren 2012. Det er som sagt en langsom prosess.

Utlogget ZyZigy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Feil vei - noen som vet råd?
« #6 : 29. juli 2011, 09:45 »
Det er viktig å velge seg en veie dag i uka! hvis f.eks jeg hadde veid meg på en søndag ville jeg mest sannsynelig veid 2-3 kg mindre enn på f.eks en onsdag. så man kan egentlig ikke sammenligne vekt fra en dag til en annen i uka.

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Feil vei - noen som vet råd?
« #7 : 29. juli 2011, 10:48 »
Så lenge du fortsetter slik du har gjort ti nå, så VIL du se store resultater. Men som du sikkert forstår så er det en lengre prosess. Vektnedgang og vektoppgang skjer ikke over natten desverre. Fortsett slik du gjør så, så kan du se tilbake på forum posten din om 2 måneder og le. (Hvis du klarer å fortsette like bra som du gjør nå)

Det viktigste med å sette seg mål er å sette seg lengre mål. Som f.eks Januar 2012, eller sommeren 2012. Det er som sagt en langsom prosess.

Takker! Dette gir meg motivasjon, setter pris på det! Jeg skal helt klart fortsette slik jeg har gjort nå, og målet er en Thilandtur februar 2012 Smiley
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Feil vei - noen som vet råd?
« #8 : 29. juli 2011, 10:49 »
Det er viktig å velge seg en veie dag i uka! hvis f.eks jeg hadde veid meg på en søndag ville jeg mest sannsynelig veid 2-3 kg mindre enn på f.eks en onsdag. så man kan egentlig ikke sammenligne vekt fra en dag til en annen i uka.

Ja det er sant, vekta går opp og ned i løpet av uka.. det er bare fredager jeg logger det..
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!