Skrevet av Emne: Plages av ekstremt masse kviser og uren hud. Noen med erfaringer?  (Lest 22316 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
blæ-.- Hater hudlegen min etter en episode med sår på frenulum:P Haha. Får bare bite i det sure eplet Smiley Takk for tips Smiley Skal prøves:D

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Uttørking av bihuler og øyne. Veldig tørre lepper som sprakk opp og fikk sår ett titalls ganger. Gikk konskevent med lipsyl i lomma på den tiden :p Det var det jeg opplevde ihvertfall, er noen flere som kan oppleve feber/mageproblemer, men det hadde ikke jeg i hvertfall. Er en stund siden jeg på den kuren nå.

Og ja du må ha resept, den er meget sterk, f.eks kvinner som er gravid skal for all del ikke røre dette. Det jeg også husker var at den var veldig dyr også, men fy er effektiv. Har ikke hatt kviser på 2-3 år nå. Mener å huske jeg måtte holde meg unna a-vitamin og alkohol også.

Tonny: lucky!

Kjekt å vite Smiley Men hva gjør man vel ikke for å slippe å se ut som en 14åring Cheesy

Utlogget jeanbanan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

blæ-.- Hater hudlegen min etter en episode med sår på frenulum:P Haha. Får bare bite i det sure eplet Smiley Takk for tips Smiley Skal prøves:D

Haha hørtes mindre digg ut. Ja forresten gjennom kuren er det også vanlig å komme innom for kontroll, blant annet blodprøver skal taes jevnlig.

Lykke til !

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Jeg har søkt litt rundt på nettet, og folk sier at selve kuren koster 9000 kroner, men at man KAN få dekket store deler av kostnadene av NAV, slik at man selv må betale 1600 kroner.

Stemmer dette? Er sykt dyrt uansett! :S
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget jeanbanan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

Jeg har søkt litt rundt på nettet, og folk sier at selve kuren koster 9000 kroner, men at man KAN få dekket store deler av kostnadene av NAV, slik at man selv må betale 1600 kroner.

Stemmer dette? Er sykt dyrt uansett! :S

Kommer litt ann på hvor lenge du må ha kuren, men ja den er dyr. Jeg tror jeg kom på rundt 6-7000(+-1000) (1 år), med rundt 3000 som egenandel.

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Faen!

Jeg har ikke råd til det der jeg... 6700,- i mnd i stipen/lån, hvor 4500 av de går til leie, og resten skal dekke til mat og busskort.

 dry
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
EEEEEEEEEEER det kødd? 9000 Spenn for å ikke føle seg som en skitten 14åring. Wææææ. Velferdsstaten? Come on. Jeg er 23år. Jeg skal ikke trenge å finne meg i kviser på ryggen. 7år med mareritt holder:p

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Fuck you, din tosk!

Jeg har måttet høre på slik dritt fra folk som deg i årevis, og jeg har ikke rørt en eneste pille eller sprøyte.
Jeg hater kjemikalier, og tar de ikke ved mindre det er høgst nødvendig. Jeg skipper faktisk paracet hvis jeg kan, og jeg har sprøyteskrekk så det holder. Så bare tanken på at jeg må gjevnlig innom for blodprøve bare fordi jeg skal kunne gå ut om sommeren uten å se ut som om jeg venter på en vinterstorm, gjør at jeg blir dårlig!

Så hvis du ikke har noe bedre å komme med enn det der, så syns jeg du kan holde pent kjeft!
Om du har gyno og kviser fordi du har putta i deg masse dritt, så la det nå enda ikke gå ut over meg.

Rapporterte innlegget ditt til admin. Håper du får en advarsel!

 Angry
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Joda. Hadde jeg hatt 9000kroner liggende, hadde kvisefjerning sannsynligvis fått prioritet. Dessverre har jeg et lån jeg må betjene som er stort nok som det er. I tillegg syns jeg det er ok å ha strøm i leiligheten. Internett er et must og sameiet skal jaggu ha penger de og. Til slutt kommer jeg da. Selv på deff trenger jeg mat. Og når det er talt opp, er det ikke 9000kroner igjen av den spede lønna jeg får Smiley Men spare til det - det kan man Smiley

Forsto visst ikke hva du mente. Om du insinuerer at vi boler, må jeg bare le. Første tråden min på forumet her handlet om å få bort muskler på overkroppen, så vi er nok i en litt forskjellig verden. Dessverre forstår jeg ikke bolespråket ditt, og om du er så below zero at du faktisk putter i deg dritt for å bli større; ja da er det ikke annet enn å si gratulerrer:)

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Er vel bare å ta en tlf til en hudlege og høre på pris  Wink
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Da er det vel ikke noe problem Smiley Du boler ikke, vi boler ikke og du sier heller ikke at vi boler Smiley Får ta en telefon til legen og høre hva han mener Smiley

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Som om at du ikke trolla med det innlegget med fult overlegg?
Hadde du ment det anderledes, så hadde du nok nevnt at du hadde det fra din mors side, og ikke bare kasta ut "Sliter med kviser selv, og ikke minst big ass gynecomasti. Pay the price, or shut the fuck up!".

Det kan lett tolkes som "Sliter med kviser selv, og ikke minst big ass gynecomasti (ofte en bivirkning av anabole steroider). Pay the price (pga bolet), or shut the fuck up!"

Så hvorfor ta opp det med gyno, samt den småfrekke måten å snakke på, hvis du egentlig bare ville si at du syns jeg burde slutte å klage over prisen hvis jeg syns problemet mitt var så stort?

Ser ikke sammenhengen. Tror du gjorde det der bare for å provosere. Kan godt være at du har problemer selv, men hadde du ment det godt, ja da hadde du formulert deg anderledes, og ikke fyrt av med slike utsagn, som lett kan mistolkes.

Så hvis du faktisk mener at du føler med oss, men at du ikke syns det er grunn til å klage over prisen hvis vi faktisk lider.. ja, da sier jeg unnskyld for min reaksjon. Men hvis du gjorde det der bare for å trolle, så må jeg be deg om å plage noen andre. For jeg har gått siden jeg var 17 år, med en falsk anklage over meg om at jeg bruker boler. Jeg var ikke stor den gangen en gang. Er bare at blautfeite slappfisker, som er sjalu på at jeg løfter mer enn dem osv., ikke klarer å innse at de suger, og dermed må trykke meg ned med slikt pisspreik. Og nå som jeg faktisk har lagt på meg litt størrelse, så er hetsen enda værre enn noen gang. Jeg er bare lut lei av at folk kritiserer meg for noe jeg absolutt ikke har gjort, og som jeg tar avstand fra.

- Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Da er vi på samme bølgelengde! Smiley

Beklager misforståelsen... det er bare et veldig ømfintlig tema.
Skal selvsagt spare, og prøve meg på en liten luring "Staten dekker alt siden jeg sliter psykisk pga. dette, og hvis det ikke tar slutt snart så går det galt".

Hvis ikke det funker, så får jeg bare betale prisen og håpe at det viser resultater.
Men må si jeg gruer meg til blodprøvene.. det er det værste jeg vet  Shocked
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Thomaas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Hei Smiley

Vil på det sterkeste anbefale deg å ta deg en tur til hudlegen og be om å få starte på roaccutan. Var i samme situasjon som deg før jeg tok valget om å starte på denne behandlingen, og nå 6 måneder etter avsluttet kur har jeg per i dag ingen aktive kviser på kroppen. Jeg får fortsatt kanskje en to-tre kviser i måneden, men de veldig små, forsvinner på noen dager og etterlater seg heller ingen merker.

Kan komme med litt informasjon om min bakgrunn og erfaringer rundt medisinen dersom du har interesse av det:

Fikk mine første kviser da jeg var 12 år, først i ansiktet før de etter hvert også spredte seg til ryggen og brystet. Frem til jeg startet kuren i fjor sommer (20 år gammel) hadde jeg ikke vært kvisefri en eneste dag. Derimot hadde jeg prøvd alle de andre alternative behandlingsmetodene i mellomtiden, clerasil, basiron, aberela, tetracyclin osv, og selv om kvisene innimellom ble bedre forsvant de aldri helt.

Til slutt bestemte jeg meg for å gå for roaccutan-behandlingen, tok turen til hudlegen og fikk utskrevet resept på medisinen. På forhånd hadde jeg lest ALT om den på internett, om andre sine erfaringer og de sterke bivirkningene man risikerer å få under behandlingen, så jeg var veldig godt forberedt på at det kunne bli noen tøffe måneder fremover.

Alle er forskjellige, og derfor vil ikke alle sammen få de samme bivirkningene. Dessverre var jeg uheldig og fikk så godt som alle de verste man kan få, men til tross for dette var det verdt det - uten tvil. Kan liste opp bivirkningene jeg fikk:
  • - Tørre lepper
    - Innimellom tørr hud
    - Stivhet i korsryggen og slapphet i musklene (dette var nesten den verste, for den gjorde at jeg ikke klarte å trene med tunge vekter på styrketreningen, noe som resulterte at styrken min sank drastisk under perioden jeg gikk på medisinen)
    - Perioder med hodepine
    - Behov for MYE mer søvn. 8 timer brukte vanligvis å være nok, men under perioden måtte jeg ha minst 9 timer søvn hver eneste dag, hvis ikke følte jeg meg totalt utslitt i kroppen.
    - Rødhet i ansiktet og sensitivitet ovenfor varme + lysømfintlighet (ansiktet blusset opp hver gang jeg ble utsatt for sterkt lys og når kroppstemperaturen steg)
    - Tørr nese og derav neseblod innimellom (en gang hver tredje uke)
    - Betennelse i huden (i tåa faktisk)
    - Konsentrasjonsvansker
    - Og den verste av dem alle; tørre og slitne øyne. I begynnelsen var det ikke så ille, men etter hvert begynte jeg å få problemer med å fokusere på objekter over lengre tid. Dette resulterte i problemer med å lese (noe som passet ekstremt dårlig med tanke på at jeg er student) og flere turer til øyelegen for å sjekke om noe var galt og for å få behandling mot det som viste seg å være øyelokksbetennelse.


Men ikke la dette skremme deg, selv om jeg var uheldig er det ikke sikkert du har like mye uflaks. Jeg hadde til tross for alle bivirkningene aldri noen tanker om å stoppe kuren, for jeg visste at det ville være verdt det til slutt - og gjett om det var Smiley Håp på det beste, men vær forberedt på det verste  Wink

Alle bivirkningene forsvant forresten 1-2 måneder etter at jeg avsluttet bruken. Noen forsvant nesten med en gang, mens andre forsvant litt senere (rødheten i ansiktet hadde jeg vel fortsatt etter 4-5 måneder, men den er nå så godt som borte den også).

Pris:
Prisen er avhengig av hvor stor dose du trenger, og doseringen beregnes ut i fra kroppsvekten din. Tror det var 120-150mg per kg kroppsvekt som var anbefalt, og jeg gikk for 150mg for å være på den sikre siden (jo større total dose, jo større sjanse for at kvisene blir borte for godt). Totalt knasket jeg derfor i meg: 80kg * 150mg = 12 000mg

Med en daglig dosering på 80mg tok dette omtrent 5 måneder (fra slutten av august 2010 til slutten av januar 2011). En boks med hundre 20mgs roaccutane-kapsler (eller isotretinoin som medisinen egentlig heter) kostet nøyaktig 758,50kr. Dette var prisen i desember i fjor, og jeg antar den ikke har endret seg så veldig mye siden det. Så litt enkel matematikk for å gjøre det hele mer oversiktlig:

En boks med hundre roaccutan-kapsler: 758,50kr for totalt 2000mg.
Nødvendige bokser for min del: 12 000mg / 2000mg = 6
Samlet pris for kapselene: 758,50kr * 6 = 4551kr
Samlet pris for hudlegebesøk (jeg hadde totalt 3 stykker under perioden): 307kr * 3 = 921kr
Samlet pris for behandlingen: 4551kr + 921kr = 5472kr

Ja jeg vet dette høres mye ut, men i forhold til alle de andre behandlingene jeg hadde vært i gjennom var det faktisk ikke så ille med tanke på hvor mye de andre hadde kostet totalt opp gjennom årene. Men ikke mist håpet enda dersom dette fortsatt høres mye ut, for det EGENTLIGE beløpet er slettes ikke like stort  Smiley

Grunnen til dette er at du vil få refundert en stor del av det i etterkant, såpass mye at den samlede prisen for min behandling til slutt endte opp på 2816,10kr. Ja du leser riktig, knappe 3000 kroner for å bli kvitt kvisene for godt. Nå skal det sies at kvisene kommer tilbake hos noen, dog nesten aldri i like stor grad som før, men de fleste har en veldig god sjanse for å bli kvitt problemet sitt slik jeg ble.

Nå lurer du sikkert på hvordan 5472kr ble til 2816kr, og svaret er ganske enkelt: Etter å ha startet behandlingen drar du på NAV og ber om en søknad til dekning av utgifter til legemidler, og du vil få utdelt et ark som skal sendes til HELFO (Helseøkonomiforvaltningen). Dette sender du inn sammen med kvitteringen på medisinen etter å ha avsluttet behandlingen, og du vil da få dekket hele 90% av de utgiftene som overstiger 1600 kr i løpet av kalenderåret (derfor viktig at du kjøper alle kapslene før året er omme dersom behandlingen fortsetter etter nyttår). I mitt tilfelle fikk jeg da dekket:
90% av 2951kr (4551kr-1600kr=2951kr), noe som er 2655,90 kr (2951 * 0,9).
Samlet pris: 4551kr (kapslene) + 921kr (hudlegebesøk) - 2655,90kr (det refunderte beløpet) = 2816,10kr

Hvis du fortsatt henger med meg etter denne gigantiske posten fortjener du en medalje i tålmodighet, men jeg håper du (og eventuelt andre) fikk noe ut av den. Bare spør hvis det er noe mer du lurer på  Smiley

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Tusen takk for godt svar! Setter virkelig pris på engasjementet Smiley
Skal skaffe meg nummeret til en hudlege, og spørre om når det er mulig å få seg en time.
Så får vi se hva som skjer Smiley
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!