Skrevet av Emne: Treningsopplegg  (Lest 4025 ganger)

Utlogget Weeekaaah

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Treningsopplegg
« : 22. august 2011, 20:09 »
Hei , jeg spiller fotball , sykler og jogger.  og sku hatt ett opplegg på hvordan jeg skal kombinere dette , Spiller fotball tirsdag og torsdag så det er det ikke så mye å gjør med Smiley Men bortsett fra det , hvordan bør jeg kombinere løping og sykling ? Får best mulig utholdenhet og kondisjon ? Intervaller ? eller lange turer ?

Takk for svar Smiley
If you do what you always did, then you will get what you always got

Utlogget Mortyy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Treningsopplegg
« #1 : 22. august 2011, 20:25 »
Ville anbefalt deg både intervaller og langkjøring. Kanskje kjørt intervaller to ganger i uka, veldig intenst, og en dag med lankjøring.

Feks: dag 1
Oppvarming, rolig jogg til du er svett, hoveddel: firkanten,(du setter opp en firkant med fire kjegler, og spurter en runde rundt firkanten, jogger èn lengde, spurter en hel runde, før du jogger en ny lengde og gjør dette i et kvarter.)
Så kan du avslutte med engelskmann eller noe.(sett opp kjegler med jevne mellomrom) Spurt til første jogg tilbake, Spurt til kjeglen etter den forrige du løpte til, jogg tilbake osv. Ta 5 runder med 30 sek puase der.

dag 2
Oppvarming, samme som over. Hoveddel: Finn en lang bakke hvor du kan spurte i 30 sekunder uten å nå toppen. Start på bunn og spurt 30 sekunder opp bakken, før du jogger ned. Så fort du er ned igjen spurter du i 30 sek opp bakken igjen. Så kan du gjøre det 10 ganger, ta en pause på 50 min, hvor du småjogger før du tar 10 runder til.

dag 3
Langkjøring, jogge i en time hvor du løper med 65% av makspuls.


Og da går det å kjøre dette i 3 uker, før du tar en uke med kanskje 2 langkjøringer bare (lett uke).
Så kan du kjøre programmet om igjen Smiley Da vil du få bedre kondis en lagkameratene dine vesentlig raskt for å si det sånn  woot
Tar det lugnt!

Utlogget Weeekaaah

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Treningsopplegg
« #2 : 22. august 2011, 21:24 »
Hørtes jo veldig bra ut Wink og TUNGT.. Men det blir jo lite sykling da , mulig å bytte ut den langkjøringa med ein rolig sykkeltur ?
If you do what you always did, then you will get what you always got

Utlogget Mortyy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Treningsopplegg
« #3 : 22. august 2011, 23:38 »
Det er klart, bare å sørge for at pulsen ligger der den skal det. Og eventuelt da på den lette uka og kanskje ta en tur med jogg og en annen med sykkel. Alt er jo opp til deg.

Og jeg kan garantere at du vil få syk kondis hvis man kjører noe lignende program. Eneste måten å få god kondis på er hardt og vondt arbeid. Og man må være strukturert, for det hjelper ikke å gjøre det halvveis  biggrin
Tar det lugnt!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!