Skrevet av Emne: Stronglifts 5x5 program - trenger hjelp!  (Lest 1545 ganger)

larsimann437

  • Gjest
Stronglifts 5x5 program - trenger hjelp!
« : 16. september 2011, 17:38 »
Dette er hvordan programmet ser ut i dag:
Workout A
Squat
Bench Press
Barbell Rows

Workout B
Squat
Overhead Press
Deadlift



Tenkte å legge til noen isolasjonsøvelser under økta, så programmet jeg tenker å kjøre ser slik ut:
Workout plan A:
Squat - 5x5
Bench Press - 5x5
Dips - 8x3 (med vektskiver)
Hang-ups - 10x3 (med undertak)
En mageøvelse jeg ikke vet hva heter - 20x4
Biceps curl - 10x3
Cable triceps extension - 10x3

Workout plan B:
Squat - 5x5
Overead press - 5x5
Deadlift - 1x5 (lurer på å kjøre 5x5, erfaringer med dette?!)
Dips - 8x3 (med vektskiver)
Hang-ups - 10x3 (med undertak)
En mageøvelse jeg ikke vet hva heter - 20x4
Biceps curl - 10x3
Cable triceps extension - 10x3



Hva tror dere? Noe jeg burde endre på? Jeg kjører programmet på mandag, onsdag og fredag. Setter pris på respons, håper noen vil dele erfaringer med meg! Smiley
Hvis det skulle ha noe å si, så er jeg 16 år, veier 64 kilo, og er 177 cm. høy!

Utlogget ColossusMaximus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 337

Sv: Stronglifts 5x5 program - trenger hjelp!
« #1 : 16. september 2011, 18:17 »
Hvis du er ganske fersk hva vekttrening gjelder og planlegger å starte lett, ser oppsettet fint ut etter min mening.

Hvis du ikke har tenkt å starte med veldig lette vekter tror jeg det kan bli litt mye. 5x5 bøy er ganske krevende når en ligger nær 5rm og 5x5 mark er et rent mareritt.

Starter du derimot med stanga i bøy etc er det bare fint med litt ekstra teknikktrening i mark.

Etterhvert begynner SL5x5 øktene å ta ganske lang tid ettersom en trenger lengere og lengere pauser mellom settene jo tyngre vektene blir. Hvis øktene blir for lange/tunge ville jeg startet med å kutte de ekstra settene i mark, deretter triceps/biceps og, hvis det fremdeles er for mye, alternere mellom dips og chins.

Lykke til  Smiley

 

larsimann437

  • Gjest
Sv: Stronglifts 5x5 program - trenger hjelp!
« #2 : 16. september 2011, 18:26 »
Hvis du er ganske fersk hva vekttrening gjelder og planlegger å starte lett, ser oppsettet fint ut etter min mening.

Hvis du ikke har tenkt å starte med veldig lette vekter tror jeg det kan bli litt mye. 5x5 bøy er ganske krevende når en ligger nær 5rm og 5x5 mark er et rent mareritt.

Starter du derimot med stanga i bøy etc er det bare fint med litt ekstra teknikktrening i mark.

Etterhvert begynner SL5x5 øktene å ta ganske lang tid ettersom en trenger lengere og lengere pauser mellom settene jo tyngre vektene blir. Hvis øktene blir for lange/tunge ville jeg startet med å kutte de ekstra settene i mark, deretter triceps/biceps og, hvis det fremdeles er for mye, alternere mellom dips og chins.

Lykke til  Smiley

 


Jeg starter med 40 kg i bøy, men tror jeg tar tipset ditt og holder meg til 1x5. Takk for "titten"! Smiley

larsimann437

  • Gjest
Sv: Stronglifts 5x5 program - trenger hjelp!
« #3 : 16. september 2011, 19:09 »

Jeg starter med 40 kg i bøy, men tror jeg tar tipset ditt og holder meg til 1x5. Takk for "titten"! Smiley


Mente selvfølgelig 40 i mark.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!