Skrevet av Emne: Operert for prolaps, men fortsatt smerter i setet?  (Lest 2630 ganger)

Utlogget Vg_s

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Operert for prolaps, men fortsatt smerter i setet?
« : 09. september 2011, 21:24 »
Hei. Fikk for et år siden påvist prolaps nede i ryggen. Denne prolapsenførte til smerter nedover i foten, men også smerter i setet. Ble for ca 4 mnd sendt til ekspert som valgte å operere prolapsen. Er nå 6 uker siden operasjon og smertene nedover i foten er minimale, litt av og til men tror dette skyldes at nerven har vært veldig irritert. Men noe som ikke har forsvunnet etter operasjonen er smertene i setet. Noen som har vært borti noe lignende tidligere? Kan setet rett og slett ikke ha noe med prolapsen å gjøre selvom begge disse smertene kom akkurat samtidig, kan det kanskje være en muskel som er irritert? Setet fører til at jeg har fått noe forferdelige uvaner med gangen hvor jeg så å si halter litt hele tiden selvom jeg prøver å konsentrere meg om å gå skikkelig. Om noen har vært borti noe lignende, skriv gjerne noen ord.

Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Operert for prolaps, men fortsatt smerter i setet?
« #1 : 11. september 2011, 20:11 »
Hei.

For meg høres dette ut som en situasjon som kan henge sammen.
I det øyeblikket du fikk symptomer fra ditt prolaps forutsetter jeg at du har inntatt et avvergemønster for å skåne kroppen fra smerteopplevelsen det var at nerven ble påvirket.
Dette kan manifestere seg i overdreven bruk av enkeltmuskulatur som får "fått seg en trøkk" eller en (u)vanestilling som fortsatt er der.

Jeg vil råde deg til å få sjekket dette, evt gjort noe med setet, da dette nok mest sannsynlig ikke henger sammen med prolapset.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!