Skrevet av Emne: Gainer.  (Lest 5129 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Gainer.
« #15 : 31. august 2011, 17:41 »
Hmm, skeptisk.... skulle gjerne hatt overskuddsenergi som slippes å lagres Wink Hadde dette funket i praksis ville det vært en kjempehit. Finnes det noe studier elns med denne oljen?

Det står litt om hva oljen er her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1412

Det kan virke som oljen er vel den typen olje som brukes direkte som energi uten å gå via fettlagrene, den som det er 50 % av i kokosolje.

"MCT stands for Medium Chain Triglycerides. This is an oil extracted from Coconut. It has 2 unique qualities: When you consume it, it converts to ketones through the liver in about 15 minutes, giving you nearly instant energy much the same way that sugars do, but it does not stimulate an insulin response; and it is generally not able to convert to storage (adipose) tissue.

Thus it is a fat (with all the mouthfeel and ability to carry flavours) that provides energy with less risk of becoming a semi-permanent part of your body.

It is particularly useful because the energy it gives while you are still eating a meal gives me at least a feeling of having had enough to eat as my energy has been restored. It gives enough energy that I think I end up walking and moving with more "bounce" and "spark" that may also help burn other fats.

I suggest you do a Google search on it to read what the experts say, both pro and con.

Ferrando.

Sitat:

Technically speaking, Coconut and MCT Oil derived from coconut actually give you less energy that other longer and shorter chain fats.

The advantage that MCT Oil and to a leser extent Coconut provides is speed.

Most oils digest throug a process involving the pancreas. It takes about 4 hours before the fat is ready to supply energy.

MCT Oil for some reason digests directly through the liver. The liver converts it to ketones that will circulate in your blood in about 15 minutes.

People who have grown up with sugar expect that "rush" of energy to be almost immediate. Low carbers can get that same quick boost using MCT or coconut oil.

So the only advantage is speed. It's great in the morning and since I've started using MCT Oil at breakfast I've cut my coffee consumption down to half a cup from 4 cups a day."
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Gainer.
« #16 : 31. august 2011, 19:06 »
Enig med EmyR, har du prøvd denne selv styrketrenern? Hørtes jo ut som en fin olje hvis den funker like bra som det sies den gjør ! Hvis ingen har prøvd den går jeg heller for en sikker gainer fra gymgrossisten tror jeg!

 >Cheesy
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Gainer.
« #17 : 31. august 2011, 19:10 »
Enig med EmyR, har du prøvd denne selv styrketrenern? Hørtes jo ut som en fin olje hvis den funker like bra som det sies den gjør ! Hvis ingen har prøvd den går jeg heller for en sikker gainer fra gymgrossisten tror jeg!

 >Cheesy

HEhe ja, folk liker som oftest det sikreste, som man vet funker. ikke alle har tålmodighet til å rpøve noe ting Smiley

Aldri prøvd den selv, men ble veldig nsygjerrig på om jeg skal prøve. eller spørre noen andre mere erfarne her, om det som står er sant.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Gainer.
« #18 : 31. august 2011, 20:31 »
HEhe ja, folk liker som oftest det sikreste, som man vet funker. ikke alle har tålmodighet til å rpøve noe ting Smiley

Aldri prøvd den selv, men ble veldig nsygjerrig på om jeg skal prøve. eller spørre noen andre mere erfarne her, om det som står er sant.

Hadde vært kult å prøve den ut, men er jo ikke mer enn 83kcal per serving. En gainer inneholde jo ca 500kcal per serving. Ganske stor forskjell
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Gainer.
« #19 : 31. august 2011, 20:50 »
En gainer inneholde jo ca 500kcal per serving. Ganske stor forskjell
Det kommer ann på størrelse på scoop og kcal-innhold.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Gainer.
« #20 : 31. august 2011, 20:58 »
Hadde vært kult å prøve den ut, men er jo ikke mer enn 83kcal per serving. En gainer inneholde jo ca 500kcal per serving. Ganske stor forskjell

MEn da tar du også som nevnt, risikoen på å legge på deg fett Wink

Også forskjell på strl på posjonen. Jeg vedder ballene mine på at 100gr av den oljen og 100gr av den gaineren resulterer i at du vil få i deg mere kcal gjennom oljen Smiley you have my word
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Gainer.
« #21 : 31. august 2011, 21:50 »
Det kommer ann på størrelse på scoop og kcal-innhold.
De fleste gainerne skal man jo ha 2-3 scoops av og det blir som regel rundt 500 kcal og rundt 20g protein.
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Gainer.
« #22 : 31. august 2011, 21:52 »
MEn da tar du også som nevnt, risikoen på å legge på deg fett Wink

Også forskjell på strl på posjonen. Jeg vedder ballene mine på at 100gr av den oljen og 100gr av den gaineren resulterer i at du vil få i deg mere kcal gjennom oljen Smiley you have my word
Kan være jeg har missforstått den oljen litt, men det sto jo at man ikke skulle overskride anbefalt dosering, og det var ikke mer enn etter eller annet som var 83kcal. Om jeg forsto det rett!
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Gainer.
« #23 : 01. september 2011, 20:38 »
Tror jeg går for weight gaineren fra gymgrossisten (12kg) for bare 934,-

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/vektking/gainer-pro-storkjp-12-kg
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Klausmachine

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sv: Gainer.
« #24 : 22. september 2011, 15:51 »
Selv har jeg prøvd både BigMass og MuscleJuice, der jeg hadde 1kg BM (gikk fort) og har nå 5kg MJ. Fikk høre av venner at jeg hadde blitt "større", og velger å gi gaineren litt av æren for dette. Gainer er et flott produkt, men som sagt bør det brukes i samsvar med et godt kosthold der du får i deg mye mat. BigMass var helt kurrant, smakte nesten vanlig sjokolademelk og førte ikke til kvalme. MuscleJuice, som jeg netopp har begynt å ta, smaker litt søtere, men gir heller ingen form for kvalme.
Leser at alt av kosttilskudd har ulik effekt på forskjellige mennesker, men gainer funket knall for min del!
Angående "fettet" man legger på seg av gainer, så merket jeg ikke så mye til dette heller - kanskje litt mer overflødisk fett til tider, men ingenting som ikke lot seg gjøres om til muskler på kort tid. Cheesy
Er ganske ny på treningsfronten og på treningsforum, men jeg håper dette hjelper til en viss grad om du var usikker angående gainer og dets effekt. Smiley
Liten og søt, hard og bløt.

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

Sv: Gainer.
« #25 : 22. september 2011, 19:21 »
Har også brukt MuscleJuice.. Kjøpte 2 bøtter i sverige.. 10 kilo for 1000 kroner Smiley
Er kjempe fornøyd, skal snart tilbake å kjøpe 2 til!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!