Skrevet av Emne: øke i markløfft  (Lest 14481 ganger)

Utlogget pewpew93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: øke i markløfft
« #15 : 15. oktober 2011, 05:01 »
Spiser du nok? Hjelper ikke om du trener for harde livet om du ikke spiser nok!
Ett tips (om du ikke har gjort det før) er å poste kostholdopplegget ditt her, er ofte folk tror de spiser bra og nok, men det viser seg ofte å ikke stemme, spesielt mengde.

Selv økte jeg fra rundt 130-175x2 på Stronglifts 5x5 på kanskje 4 måneder.

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #16 : 15. oktober 2011, 10:05 »
Spiser du nok? Hjelper ikke om du trener for harde livet om du ikke spiser nok!
Ett tips (om du ikke har gjort det før) er å poste kostholdopplegget ditt her, er ofte folk tror de spiser bra og nok, men det viser seg ofte å ikke stemme, spesielt mengde.

Selv økte jeg fra rundt 130-175x2 på Stronglifts 5x5 på kanskje 4 måneder.

08:00 - Frokost: 100g havregryn, om nødvendig  25gram proteinshake, omega3 tabletter:
ca 15 - 35gram proteiner

10:00 - Mellomåltid: en neve nøtter, yougert eller  "natrilett meal" sjokolade:
5g - 20proteiner

12:00 - Lunch: 3-5 brød skiver der 2-3 av dem er med karbonade eller egg, resten er da ost, leverpostei. :
ca30g proteiner
 
14:00 - Mellomåltid: en neve nøtter eller yougert eller kunn en banan:
5-8g proteiner

16:00 - Etter trening 40g proteinshake med melk elleren sjelden gang 500 ml sjokolade melk og banan:
40g proteiner

17:00 - middag : 60g Ris eller 60g pasta eller 100 g poteter,  1/3 salat og 200-400g kjøttdeig av forskjellige smaker eller 125g - 250g fiskefliet, 150 g grill biff, kylling osv, avogtil en Fjorland:
30-60g proteiner


19:00 - Kveldsmat:  3 skiver med Makrel i tomat, bog skinke eller leverpostei og melk:
ca15 - 25 g proteiner

22:00 -Før legge tid: 25 - 50g proteinshake med omega3 pille og mulitivitamin
- 25g - 50 g proteiner

Har allddrig under 160 g proteiner og under 2500 kcal hver dag, holder meg til vanlig på 3000 kcal, ikke fullt så nøyen i helgene må sies da... Smiley


Hvordan funnker strong lift? er ikke dette engelsk, eller finner man dette programet på norsk noen plass? Eller er dette de samme programmet som de iform elelr treningsforum? Tongue



ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Champions

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

Sv: øke i markløfft
« #17 : 15. oktober 2011, 13:03 »
Spor!
Stats:
18 år (96 mod)
182 cm
86 kg (13.12.14)

Maksløft:                               
Knebøy:       177,5kg            13.12.2014
Benkpress:   110kg               23.11.2013             
Markløft:      190kg               13.12.2014


Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102203.0

Utlogget pewpew93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: øke i markløfft
« #18 : 16. oktober 2011, 21:20 »
Du trenger mere mat! 2500 kcal er ikke mye å vokse av.
Går du opp i vekt?
Du trenger selvfølgelig ikke bli feit for å bli sterk, men om du går sakte men sikkert opp i vekt så du veit du er i kcal overskudd, og da kommer nok styrken skal du se!

For meg gjorde det susen med havregryn og en liter melk på skolen pluss proteinshake.

Ta alltid en shake på morgenen om du ikke har en annen proteinkilde, kanskje en ekstra scoop også, lenge siden kroppen fikk næring vettu.
Har du mulighet spis en boks mager kesam med funlight saft istede for yougert. Mener det er 36g proteiner i ett beger!
2-3 bananer, nøtter og en liter vann før trening.
Om du ikke gjør det allerede, prøv fullkorn pasta, ris og vurder kanskje 100g. Jeg ville også kutta ut salaten
og spist brokkoli istede.
Sikkert noen som har andre forslag i tillegg til dette, eller ikke er enige i mine endringer.

Sett inn alt du spiser på diett.no og finn ut hvor mye du spiser.

Stronglifts er det letteste programmet du noen gang har sett. Det består av to forskjellige treningsøkter som du roterer. Dvs at uke 1 blir det A B A, men suke 2 blir B A B.
Du har bøy hver eneste dag, etter hvert tung bøy hver dag.

Workout A.                              Workout B
Squat 5x5.                             Squat 5x5
Bench Press 5x5.                     Overhead Press 5x5
Barbell Rows 5x5                   Deadlift 1x5

Du kan legge til øvelser som push ups, pull ups og dips med 3 sett til failure. Ville også lagt til en øvelse for bakside skuldre så du er sikker på at du ikke får dårlig holdning.
Det valige er å begynne med stange i alle øvelser, men med 40kg i mark. Selv hadde jeg ett års erfaring før jeg begynte, så jeg begynte med vekter, kanskje 20kg under treningsvekta jeg dreiv med da, men så det ble for lite etter noen uker...
Begynn på LETTE vekter. Du skal legge på 2.5kg i alle øvelser hver økt, og 5kg i mark. Dvs du legger på 7.5kg i uka på bøy og det blir mye etter noen uker om du begynner for høyt.
Jeg vil annbefale programmet på det høyeste, det gir enorme resultater om du spiser nok!

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #19 : 16. oktober 2011, 22:31 »
Du trenger mere mat! 2500 kcal er ikke mye å vokse av.
Går du opp i vekt?
Du trenger selvfølgelig ikke bli feit for å bli sterk, men om du går sakte men sikkert opp i vekt så du veit du er i kcal overskudd, og da kommer nok styrken skal du se!

For meg gjorde det susen med havregryn og en liter melk på skolen pluss proteinshake.

Ta alltid en shake på morgenen om du ikke har en annen proteinkilde, kanskje en ekstra scoop også, lenge siden kroppen fikk næring vettu.
Har du mulighet spis en boks mager kesam med funlight saft istede for yougert. Mener det er 36g proteiner i ett beger!
2-3 bananer, nøtter og en liter vann før trening.
Om du ikke gjør det allerede, prøv fullkorn pasta, ris og vurder kanskje 100g. Jeg ville også kutta ut salaten
og spist brokkoli istede.
Sikkert noen som har andre forslag i tillegg til dette, eller ikke er enige i mine endringer.

Sett inn alt du spiser på diett.no og finn ut hvor mye du spiser.

Stronglifts er det letteste programmet du noen gang har sett. Det består av to forskjellige treningsøkter som du roterer. Dvs at uke 1 blir det A B A, men suke 2 blir B A B.
Du har bøy hver eneste dag, etter hvert tung bøy hver dag.

Workout A.                              Workout B
Squat 5x5.                             Squat 5x5
Bench Press 5x5.                     Overhead Press 5x5
Barbell Rows 5x5                   Deadlift 1x5

Du kan legge til øvelser som push ups, pull ups og dips med 3 sett til failure. Ville også lagt til en øvelse for bakside skuldre så du er sikker på at du ikke får dårlig holdning.
Det valige er å begynne med stange i alle øvelser, men med 40kg i mark. Selv hadde jeg ett års erfaring før jeg begynte, så jeg begynte med vekter, kanskje 20kg under treningsvekta jeg dreiv med da, men så det ble for lite etter noen uker...
Begynn på LETTE vekter. Du skal legge på 2.5kg i alle øvelser hver økt, og 5kg i mark. Dvs du legger på 7.5kg i uka på bøy og det blir mye etter noen uker om du begynner for høyt.
Jeg vil annbefale programmet på det høyeste, det gir enorme resultater om du spiser nok!

serriøst, så mye i ett beger kesam! Shocked da blir de det i steden for! Tongue endlig ett bra mellomåltid! Cheesy hehe Tongue

at jeg ikke spiser nok? :S er ikke 3000 kcal bra nok på 80 kg? Tongue har ett ca 6kg vektøkningspulver som sitter og venter, bør ta dette i bruk? Smiley

hmm, altså det du mener er at jeg bør ta proteinpulveret som jeg tar før jeg legger meg, i stedet om mårraen sammen med havregrynet? Smiley
Er de dumt av meg og spise peanøtter da? drikker alldrig under 2 liter vann dagen, som regel 4 liter dagen. Hvorfår brokoli?

Skal jeg ta 1 sett og 5 reps på markløfften?

Skal begynde på "iforms" benkpress program, så tror jeg vil begynde på dette programmet etter dette da Smiley

altså skjønte jeg dette rett:

Knebøy skal du starte med stanga (20kg)
markløfft 40kg
Benkpress stanga (20kg)
Push press eller millitærpress? : stanga (20 eller 10 kg stanga?)
Forroverbøyd roing er også 20 kg stanga



uke1:
Dag 1 trening A   
dag 2 trening B
dag 3 trening A

Uke 2:
dag1 Trening B
Dag2 Trening A
Dag 3 Trening B

så  bytter de igjen. ?
Hvor lenge skal mann følle dette programmet, helt til man ikke klarer mer?
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget pewpew93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: øke i markløfft
« #20 : 16. oktober 2011, 23:09 »
Du må se på vekta. Du skal (burde) være i overskudd på kcal om du vil bli stor og sterk. 3000 var deff for meg på 90kg (starten på deff), og om du ikke ser vektøkning hver uke vil jeg si det er for lite. Kun middagen min er opp mot 2000 kcal.

 frokost: 100g havregryn, 40-50g proteinpulver, vitaminer og mineraler og 1liter vann. Du burde fortsatt ta shaken før du legger deg, natta er lang så du vil ha næring rett fær du legger deg og asap når du våkner.
Vil ikke tro du trenger vektøkningspulver, mat er bedre.
Om det er sunne peanutter er det bare å spise på, sunne fettkilder liker vi!
Bra du drikker vann, spesielt viktig om morgenen og før trening.

På mark er det bare 1 sett ja. Keep in mind du øker 5kg her hver økt, dvs at annenhver uke legger du på 10kg og har 2 tunge dager med markløft den uka.
20kgs stanga på militærpress, dette er øvelsen du stagnerer på først. Når du bommer på ett sett fortsetter du og fullfører øvelsen og fortsetter å prøve å komme over vekta de 2 neste øktene du trener den øvelsen. Etter totalt 3 bom går du ned på vekta, ta av 10-20 prosent av treningsvekta og kjør på igjen.

Bare tenk på at du trener annenhver 3 ganger i uka. Du kjører programmet så lenge du selv vil og takler presset du blir utsatt for. Tung bøy 3 ganger i uka blir tungt psykisk etter hvert.

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #21 : 17. oktober 2011, 12:10 »
Du må se på vekta. Du skal (burde) være i overskudd på kcal om du vil bli stor og sterk. 3000 var deff for meg på 90kg (starten på deff), og om du ikke ser vektøkning hver uke vil jeg si det er for lite. Kun middagen min er opp mot 2000 kcal.

 frokost: 100g havregryn, 40-50g proteinpulver, vitaminer og mineraler og 1liter vann. Du burde fortsatt ta shaken før du legger deg, natta er lang så du vil ha næring rett fær du legger deg og asap når du våkner.
Vil ikke tro du trenger vektøkningspulver, mat er bedre.
Om det er sunne peanutter er det bare å spise på, sunne fettkilder liker vi!
Bra du drikker vann, spesielt viktig om morgenen og før trening.

På mark er det bare 1 sett ja. Keep in mind du øker 5kg her hver økt, dvs at annenhver uke legger du på 10kg og har 2 tunge dager med markløft den uka.
20kgs stanga på militærpress, dette er øvelsen du stagnerer på først. Når du bommer på ett sett fortsetter du og fullfører øvelsen og fortsetter å prøve å komme over vekta de 2 neste øktene du trener den øvelsen. Etter totalt 3 bom går du ned på vekta, ta av 10-20 prosent av treningsvekta og kjør på igjen.

Bare tenk på at du trener annenhver 3 ganger i uka. Du kjører programmet så lenge du selv vil og takler presset du blir utsatt for. Tung bøy 3 ganger i uka blir tungt psykisk etter hvert.

at de er for lite? her står de 3000...   https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer


Om de kunn er 1 sett på mark, bør jeg kjøre de alltid? :S kjører 5*5 nå, men skal jeg gå over til bare ett sett da? Smiley

Men da blir de powerlifter programet next Cheesy Hva kan jeg forvente og øke om jeg spiser bra og sover ganske bra og gjør de rett? Smiley

ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: øke i markløfft
« #22 : 17. oktober 2011, 12:37 »
Ingen ting kommer over natta, uansett hva du trener...Jeg er av den oppfatning at det meste kan funke om man har et godt kosthold, nok hvile og en jevn progresjon! Jeg har brent meg på å være overivrig, og da fått en stor smell!

Gå de veiene mange andre har prøvd før deg, eksempel på det er et 5x5 program (SL eller noe annet) RYP og ikke glem dietmar

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #23 : 17. oktober 2011, 12:48 »
Ingen ting kommer over natta, uansett hva du trener...Jeg er av den oppfatning at det meste kan funke om man har et godt kosthold, nok hvile og en jevn progresjon! Jeg har brent meg på å være overivrig, og da fått en stor smell!

Gå de veiene mange andre har prøvd før deg, eksempel på det er et 5x5 program (SL eller noe annet) RYP og ikke glem dietmar

Jeg vet de, men er ikke så lett om du er ung, og ikke allt for sterk, så mye som jeg trener, og så serriøst jeg tar de bør jeg tatt mye mer i alle di 3 store...

Hadde kunt tatt de mer med ro hadde jeg vert sterkere liksom Tongue

Mengdetreningsprogrammet på styrkeløfft, anbefales det?
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget kurtlarsn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: øke i markløfft
« #24 : 17. oktober 2011, 13:11 »
kjører 4*4 på markløften jeg, en dag pr uke. øker 2,5kg hver trening. føler jeg har mere og gå på til neste gang-med flere løft pr trening.

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #25 : 17. oktober 2011, 19:58 »
kjøpte inn 10 bananer og 4 bokser med mager kesam! så blir bra med mellomåltider denne uka!  Grin Og litt mer mat, skal presse i meg mer mat nå!

Noen som hvem hvor mye protein og kcal det er i Potet? Smiley
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget 2nd

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: øke i markløfft
« #26 : 17. oktober 2011, 20:01 »
google er din venn Smiley

Utlogget pewpew93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: øke i markløfft
« #27 : 18. oktober 2011, 05:11 »
Trenger en del poteter iforhold til f.eks ris mtp karbohydrater. Så å si null proteiner.
Greia på SL 5x5 er at det ene settet blir svintungt som ukene går, med 3 TUNGE økter med mark på 2 uker får ryggen virkelig kjørt seg, semt hofter og resten av kroppen. Markløft er så hart på sentralnervesystemet at du ikke trenger mange max effort sett for at det skal bli bra. Jeg jobba meg opp til ca tung 8 som oppvarming før jeg tok 5ern. Med kun ett sett er det ihvertfall for meg lett å psyke meg opp og gi alt på det ene settet.

Økninger på programmet varierer såklart. Kan nevne at for meg gikk jeg fra 110 i bøy til 150 på 2-3 måneder (ute pga kneskade). Mark 130-140ish til 2er på 175 (4-5 måneder), noen reps på 50 i MP til 4er på 64. Benkpress er min dårligste øvelse og gikk fra kanskje 80 til 4er på 90.

Etter dette programmet så jeg faktisk resultater, i speile og på styrken og fikk mye komentarer på hvor "stor" jeg hadde blitt.
Mye mat, søvn og trening så kan ikke dette bli feil. Stå på!

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #28 : 18. oktober 2011, 08:52 »
hørest bra ut! må kjøre på dette programmet! Cheesy
skal bli så sterk at jeg ikke lenger trenger og nøle når folk spør hva jeg maxer Tongue hehe
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: øke i markløfft
« #29 : 18. oktober 2011, 09:51 »
gå på iform.no ---> se på hva arild haugen har å si!

Tren TUNGT! Ogg progresjon all the way! Det er det viktigste...Drit i programmet!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!